Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

He man, ik heb 2-3 jaar geleden een PC aangeschaft van toentertijd een maatje die ik nu niet meer spreek. Ik merk alleen dat hij de laatste tijd wat kuren krijgt en dat hij veel games niet meer soepel draait. Als ik hier even wat specificaties plaats, zou jij mij dan misschien willen laten weten welke updates het hoogst nodig zijn? Processor: Intel Core i5-2500 CPU @ 3.3 GHZ RAM 8GB Ook heb ik een SSD erin zitten. Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 460 Ik kijk naar je antwoord uit! Stijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-9 eindelijk de pc besteld bij Azerty. Ik heb hier nog nooit eerder besteld maar gezien alle reacties op dit forum toch maar bij Azerty gekocht. Met alle spullen bij elkaar komt het bijna op 3000 euro uit. Na 2 weken de pc ontvangen en bleek dat ze het systeem in de originele casing doos hadden gehouden ipv in een extra doos met opvulmateriaal. Levering via post NL dus had ik al een slechr vermoeden. Bij binnenkomst bleek de complete pc gewoon kapot te zijn. Videokaart lag kapot in de kast, sata bays waren kapot gedruk waardoor de harde schijf er niet eens meer uit te krijgen was. Duidelijk mee gegooid, en 2500 aan pc kan zo de prullenbak in. Gisteren weer opgehaald door Post NL en retour afzender naar Azerty. Ze gaan er naar kijken, maar de lol is er voor mij af. Heb alle serienummers van alle apparatuur opgeschreven om te waarborgen dat ze me niet de zelfde spullen gaan terug sturen. Baal er van, maar hoop dat ze dit netjes en vooral snel oplossen. Pc is bijna nagenoeg wat omgwtfbbq heeft samengesteld voor me. Zal de fotos van de schade niet tonen, maar zal wachten tot de nieuwe pc is geleverd. Wordt vervolgd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: Liefs rond de 1000 euro waar ga je het voor gebruiken? Af en toe gamen, hoeft niet op ultra settings. En gebruik van 3D teken programma, photoshop Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: nee processor koeling: stil eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Looks geen voorkeur, qua grootte liefst niet groter dan midtower (kleiner is beter) verlichting: nee algemene componenten: stil minimale HDD grote: 2 gb SSD: 250 gb DVD drive: nee blue ray drive: nee assemblage: ja OS: Windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen: Ik heb zelf al een systeem samengesteld, maar ik vraag mij af of de componenten goed/juist op elkaar aansluiten. En ik vraag mij af op welke onderdelen ik, gezien mijn wensen, zou kunnen besparen. Het liefst zou ik de prijs iets naar beneden brengen. Dit is het systeem dat ik nu heb samengesteld. https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B826305%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B837547%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B848783%5D=1&product%5B729092%5D=2&product%5B739465%5D=1&product%5B925156%5D=1&product%5B805169%5D=1&product%5B945985%5D=1&product%5B458903%5D=1 Alvast heel erg bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

[Dit](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B826305%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B837547%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B925156%5D=1&product%5B850126%5D=1&product%5B645240%5D=1&product%5B804734%5D=1&product%5B945985%5D=1&product%5B482988%5D=1&product%5B882154%5D=1) scheelt je een hoop geld zonder dat je features gaat missen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Iemand experience gehad met het clonen van een SSD? (C:) SSD is maar 120GB en is bijna vol, Op het internet veel gezien en van mensen gehoord dat het mogelijk is met software die daarvoor bedoeld is. Dus voor de tech meneertjes hier zoals Roel en Frodo, etc., graag jullie meningen. (Note: alle andere hardware in de PC blijft gelijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 900 Euro waar ga je het voor gebruiken? Gaming Overklokken: Nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: Ja processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Stil verlichting: nee algemene componenten: beetje van beide minimale HDD grote: 1 TB SSD: Ja alleen voor de os DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja OS: Ja Windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen: /
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit goeie shit? Wil gaan gamen op 1080p met 144hz. Overklokken wil ik niet aan doen. Storage heb ik al. CPU: Intel Core i5-6400 CPU Koeler: Scythe Kotetsu RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R - 16GB DDR 4 GPU: EVGA GeForce GTX 1070 - FTW Gaming ACX 3.0 - 8GB GDDR5 Moederbord: Asus B150 Pro Gaming/Aura PSU: Corsair RM550x

:classic_cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi OMGWTFBBQ, Ik heb eerder advies gevraagd en toen heb je mij een lijstje gegeven. Omdat er toen iets tussen kwam is de aankoop van de PC wat op de lange baan geschoven. Nu wil ik wel deze week eindelijk wat gaan kopen. Inmiddels is er waarschijnlijk weer een hoop veranderd en zelf ben ik ook op zoek gegaan naar meer informatie. Ik heb nu zelf een lijstje samengesteld. Zou je daar misschien op kunnen schieten en eventuele betere opties kunnen aangeven? Waar ik onder andere nog over twijfel is wat nou de verschillen zijn tussen al die RX 480 kaarten en of zo'n geluidskaart wel de moeite waard is? Crucial MX300 - 525GB € 126,40 Corsair Vengeance Series - 400W € 64,30 Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 16GB € 92,90 Sapphire 11260-07-20G € 288,70 Gigabyte GA-B150-HD3P € 87,90 Intel Core i5-6400 - Boxed € 178,90 Fractal Design Define S - Zwart € 78,90 Western digital Blue - 2TB € 77,90 Asus Xonar DG SI € 31,80 iiyama ProLite E2483HS-B1 - Zwart € 148,90 Budget: 800-1000, al kan dat misschien nog wel lager met mijn eisen (goedkoper mag ook). waar ga je het voor gebruiken? Gaming, maar niet de meest veeleisende spellen (denk aan Civilization, Hearthstone, Football Manager en Indie games) nu en de versies van komende jaren. Verder internetten en heel af en toe een filmpje. Geluid vind ik wel belangrijk. Overklokken: te weinig verstand van, dus nee denk ik later mogelijkheid voor een extra videokaart: nee processor koeling: beetje van beide eventueel water koeling (closed loop): geen voorkeur high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: geen verlichting: nee algemene componenten: beetje van beide minimale HDD grote: 1tb SSD: ja, heb het nu niet dus vind het nog moeilijk in te schatten hoeveel DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: niet zelf OS: nee andere voorkeuren/opmerkingen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Crucial MX300 - 525GB € 126,40 Corsair Vengeance Series - 400W € 64,30 Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 16GB € 92,90 Sapphire 11260-07-20G € 288,70 Gigabyte GA-B150-HD3P € 87,90 Intel Core i5-6400 - Boxed € 178,90 Fractal Design Define S - Zwart € 78,90 Western digital Blue - 2TB € 77,90 Asus Xonar DG SI € 31,80 iiyama ProLite E2483HS-B1 - Zwart € 148,90 De opzet is ok, maar toch zou ik een paar aanpassingen doen. Zo is de GTX 1060 sneller maar even duur en heb je een geluidskaart niet nodig als je het moederbord netjes uitzoekt. Als GPU kun je kijken naar de Gigabyte GeForce GTX 1060 WindForce OC . Als moederbord de volgende drie: Asus B150I PRO GAMING/AURA Gigabyte G1.Sniper B7 ASRock Fatal1ty B150 Gaming K4 Met die drie kun je de geluidskaart dus weglaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Ik neem aan dat je de 6GB versie van Gigabyte GeForce GTX 1060 WindForce OC bedoeld? Ik had inderdaad al gezien dat deze GPU sneller was maar had ergens gelezen dat de RX 480 de betere keus was voor de toekomst. En omdat ik van plan was om hier zeker een aantal jaren mee te doen had ik voor de RX 480 gekozen (als wist ik nog niet of ik nou voor de 4GB of 8GB moest gaan). Hoe denk jij hierover? Moederbord met goede audio lijkt me een goede keus! De Asus B150I PRO GAMING/AURA is ITX-formaat, maakt dat uit? Kijk jij voor deze tips vooral naar de specs of heb jij ook ervaring met deze moederborden? Als monitor had ik ook nog de AOC G2460VQ6 gevonden om eventueel te kopen ipv de iiyama ProLite E2483HS-B1. Heb jij nog een voorkeur of maakt dat allemaal niet zo veel uit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meh, in de toekomst wordt de RX480 misschien hooguit net zo snel doordat er meer support komt voor DX12, maar op het moment is de GTX 1060 duidelijk de betere keus. Als je toch voor de RX480 gaat dan zit er zo'n 5% verschil tussen de 4GB versie en 8GB versie op 1080p. Dat Asus moederbord is inderdaad ITX, maar zolang al je benodigde features er op zitten maakt dat niet uit. Sterker nog: Je zou dan een lekker compacte PC kunnen maken, wat leuk is voor bv een lanparty. Met sommige moederborden heb ik ervaring, maar natuurlijk bij lange na niet met allemaal. Ik ga dan vooral af op features/specs en reviews van anderen. De AOC en Iiyama zijn redelijk gelijkwaardig. Het grootste verschil is de support voor freesync bij de AOC, mocht je de RX480 kopen, dan is dat de betere keus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo, wat raad je aan voor een budget rond de €1.000,-? Het idee is dat ik een pc ga opzetten die nog een aantal jaren meekan, en ik later nog verder kan upgraden. Ik heb geen monitor nodig, heb al hdd's en een geluidskaart is niet nodig. Wat ik vooral wil weten welk moederbord en processor goed is voor de toekomst, en welke videokaart voor nu goed genoeg is om max te spelen, voor een aardige prijs. Vooral van moederborden en processoren heb ik niet veel verstand. Tips?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...