Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Budget: 450 waar ga je het voor gebruiken? gaming/school Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: nee processor koeling: hoge prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: raampje midtower verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht minimale HDD grote: Heb ik al (1tb) SSD: heb ik al (120gb) DVD drive: nee blue ray drive: nee assemblage: nee OS: nee andere voorkeuren/opmerkingen: Ik zou graag mijn moederbord, ram en processor (+ processor koeler) willen upgraden van s1155 naar s1151. Mijn huidige rig voelt toch al outdated aan en ik zie dat er veel gehobbeld wordt met keuren. Mijn huidige rig is op dit moment: H61iCafe i5-3570 8 gb ram GTX 780 Msi Ik zat zelf hieraan te denken: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837550%5D=1&product%5B844626%5D=1&product%5B848775%5D=1&product%5B567805%5D=1 maar als ik er echt meer waarde uithaal om een i7 te halen i.p.v een i5 dan wil ik het budget best opschroeven naar 550 euro. Alleen weet ik niet of games dat hedendaags al gebruikt? Volgens mij verreist Virtual Reality ook een i7 en daarop voorbereid zijn lijkt me een goed plan. Of is de 6000 generatie nog niet zijn geld waard en kan ik beter investeren in een s1150 upgrade kit? Ik kan het in principe volgende week al bestellen op azerty (als het op voorraad is). Alvast bedankt voor je tijd en hulp!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 1000 euro waar ga je het voor gebruiken? Overwatch civilization 5 eventueel battlefield one Overklokken: nee later mogelijkheid voor een extra videokaart: als het in het budget past processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Denk aan stil verlichting: nee algemene componenten: beetje van beide minimale HDD grote: 1tb SSD: nee DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: als het binnen het budget past OS: ja Windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen: Ik heb zelf al een samengesteld maar ik kwam uit op 1250 euro en ik weet ook niet of ze wel compatible zijn. https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837548%5D=1&product%5B926750%5D=1&product%5B844305%5D=1&product%5B641491%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B844626%5D=1&product%5B641504%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B508681%5D=2&product%5B7517%5D=1&product%5B840301%5D=1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De comment mag verwijderd worden, want ik ga voor deze set: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837550%5D=1&product%5B844626%5D=1&product%5B848775%5D=1&product%5B738084%5D=1 Past beter in mijn budget en kies er toch voor om mijn huidige case ( NZXT Hades) te behouden. Alleen geen raampje :(. Maar dit past toch beter in mijn budget.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu dit maar ik weet niet of alles compatible is, als iemand zo aardig zou zijn om te helpen zou dat zeer gewaardeerd worden https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837548%5D=1&product%5B508683%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B641504%5D=1&product%5B732238%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B674614%5D=1&product%5B737365%5D=1&product%5B901083%5D=1&product%5B644257%5D=1&product%5B675986%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B804732%5D=1&product%5B843617%5D=1&product%5B641491%5D=1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit weer in het buitenland, maar zal snel even wat opmerkingen maken: - Koop een betere behuizing, dan kun je de twee extra fans weglaten. - Ditch de GTX970 en vervang die door de GTX1060. - zo'n duur moederbord heb je niet nodig als je niet wil overklokken. Het zelfde geldt voor de koeler. - Ga voor een processor zonder "K" achter het typenummer. Die zijn alleen interessant als je wil overklokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: 800-1000, al kan dat misschien nog wel lager met mijn eisen (goedkoper mag ook). waar ga je het voor gebruiken? Gaming, maar niet de meest veeleisende spellen (denk aan Civilization, Hearthstone, Football Manager en Indie games) nu en de versies van komende jaren. Verder internetten en heel af en toe een filmpje. Geluid vind ik wel belangrijk. Overklokken: te weinig verstand van, dus nee denk ik later mogelijkheid voor een extra videokaart: nee processor koeling: beetje van beide eventueel water koeling (closed loop): geen voorkeur high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: geen verlichting: nee algemene componenten: beetje van beide minimale HDD grote: 1tb SSD: ja, heb het nu niet dus vind het nog moeilijk in te schatten hoeveel DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: niet zelf OS: nee andere voorkeuren/opmerkingen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, Heb het volgende bij elkaar gezocht: Behuizing 1 x NZXT H440 - New Edition Processor 1 x Intel Core i7 6800K / 3,40 GHz Moederbord 1 x MSI X99A GAMING 7 Geheugen 1 x Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz DDR4 Voeding 1 x 750W Corsair CX750M € Opslag #1 1 x Samsung 850 EVO 500 GB (SSD) Opslag #2 1 x Seagate Barracuda 1 TB Internet Toegang 1 x TP-Link Archer T8E - 1750 Mbps Videokaart #1 1 x Nvidia GeForce GTX 1070 (8GB) Geluidskaart 1 x Creative Sound Blaster Z Koeling 1 x Cooler Master Hyper 412S Verlichting 1 x Interne Chassis Verlichting (Rood) Ventilatoren 1 x Corsair SP 120 Quiet Edition – Rood € Besturing Systeem 1 x Microsoft Windows 10 Home 64-bit CPU Overclocking 1 x Processor Overclocken GPU Overclocking 1 x GPU Overclocking OS Boost 1 x Windows Optimalisatie voor Gaming BIOS Update 1 x BIOS Update Garantie 1 x 3 Jaar Standaard Garantie & Levenslang Ondersteuning Kost zo’n 2300 euro gebruiksgereed Ik heb deze game pc samengesteld bij arcticsecrets.nl Ik heb er alleen niet heel veel verstand van en had dus enkele vragen. Mis ik iets, heb iets onnodig sterks of juist iets wat te zwak is ertussen zitten. Anderen dingen die opvallen hoor ik ook graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die processor en mobo zijn volledig overbodig, tenzij je van plan bent je PC los te laten op taken die heel zwaar zijn voor een CPU. Ook een geluidskaart is voor de meeste personen overbodig. Mocht je dan toch een geluidskaart nodig hebben, koop dan een externe zodat je geen last hebt van de ruis door andere componenten in je PC. Ik neem aan dat je voor bedraad internet gaat (sowieso doen)? Dan is die extra netwerkkaart ook volledig overbodig. Voeding zou ik voor een iets beter model gaan als je zo veel uit geeft aan een computer. Ik bedoel dan niet een hoger vermogen, maar vooral een hogere kwaliteit. Als laatste is 32GB voor een gaming systeem redelijk overbodig. Ik zou het lekker houden bij 16GB en mocht je ooit meer nodig hebben, dan is het heel simpel en goedkoop om te upgraden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle info, ik studeer tijdens me werk weet niet of dat ook gratis windows oplevert maar ik ga even kijken. Die netwerkkaart heb ik nodig omdat ik in een gemeenschappelijk gebouw zit zonder internetaansluitingen (ja ik heb het ook niet bedacht). Geld is niet echt een probleem, maar ik twijfel wel nog hoe high end ik wil gaan. Ik weet nog niet precies waarvoor ik het allemaal ga gebruiken. Maar wat zou je aanraden als maximale voor alle specs op max voor de komende tijd voor games op een 1080p monitor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog als extra vraag die iets minder van toepassing is in deze topic, de wifi in dit gebouw wordt gedeeld door een man of 300, om de 10 a 20 meter hangt een router of iets dergelijks aan het plafond die het signaal zou moeten versterken, maar met alle muren hier werkt dat niet heel lekker. De laatste tijd werkt het alleen nog trager, momenteel zelfs haast helemaal niet, ik kan alleen niet bij de instelling van modems of routers of wat dan ook en ik kan ook niet betere of meer routers om de gemeenschappelijke gang gaan hangen. weten jullie een manier om het signaal te versterken, de kamer waar ik game zit al naast de gang dus ik kan er niet dichter bij gaan zitten helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wachten tot morgen? Dan stel ik morgen iets voor je samen, ik zit nu namelijk in Macedonie. Wat betreft het internet: Doe je deur open. Het grootste deel van de signalen gaan namelijk via reflecties van kamer naar kamer, niet door muren heen. Om het signaal dus een boost te geven kun je je deur open zetten. Een andere optie is een belletje naar de beheerder, misschien dat hij toch een kabel voor je kan regelen of een sterkere wifi transmitter kan plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stelde zelf al met veel moeite deze samen dus ik weet niet echt hoe ik nieuwe passende onderdelen moet zoeken. Het heeft opzich geen haast maar ik denk niet dat ik alleen makkelijk zo een nieuwe setup kan samenstellen (ik heb het echt geprobeerd maar ik weet niet welke onderzoeken goed / slecht zijn)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nu hebt samengesteld is echt complete overkill voor gamen op 1080p en als je nog niet precies weet wat je met je pc gaat doen. Voor ca. 800-900 euro kun je al ruim in je jas zitten voor wat jij van plan bent. Steekwoorden: i5 6400, 16gb 2133mhz, b150 mobo, AMD RX480, corsair CX450M voeding, Kingston SSD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...