Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

Welke grafische kaart heb je? Dan kan ik daar de basis op aanpassen. Ik heb blijkbaar een rekenfout gemaakt in mijn vorige reactie, maar dit is ongeveer de ideale basis: [klik](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B683532%5D=1&product%5B624173%5D=1&product%5B857544%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B935783%5D=1&product%5B894369%5D=1&product%5B901095%5D=1&product%5B807037%5D=1) Is er niet iets wat je uit een oude PC kunt recyclen zoals een HDD, DVD drive en geheugen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Yo OMGWTFBBQ, fijn dat je weer terug bent. Met de releases van de nieuwe videokaarten en de zakcentjes die ik heb opgespaard zou ik graag willen weten welke onderdelen ik het beste kan kopen om zelf een pc te bouwen. Ik wil een pc met een GTX 1070 erin, ik heb zelf nog een i7-2600 liggen die ALS HET GOED IS deze videokaart niet bottleneckt. Hieronder het lijstje: **Budget:** €1000 (Uiterste max €1400) **waar ga je het voor gebruiken?** Gaming **Overklokken: ** Nee **later mogelijkheid voor een extra videokaart** : Nee **processor koeling:** Stil en prestatie **eventueel water koeling (closed loop):** Nee (Indien dit veel beter is en niet veel duurder misschien wel) **high end custom loop water koeling(=duur):** Nee **Voorkeuren voor de kast:** Vooral stil, maar mag er ook wel een beetje stijlvol uit zien **verlichting:** Nee **algemene componenten:** Vooral prestatiegericht, graag ook wel stil **minimale HDD grote:** 1TB **SSD:** Ja, 250GB **DVD drive:** Ja **blu ray drive:** Nee **assemblage:** Nee **OS:** Nee **andere voorkeuren/opmerkingen:** Er moet dus een GTX 1070 in, en als het kan mijn i7-2600 (die het nog helemaal niet veel gebruikt is) Wat mij betreft mag je wel wat met het budget spelen als de prestaties veel beter worden. Mijn uiterste budget is wel €1400. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat je geantwoord hebt. Het is een amf hd 7790, maat het is de bedoeling om later een betere te kopen. Waarschijnlijk gast m'n broertje mijn gtx 970 die ik nu heb overnemen. Ik neem aan dat dit systeem die niet zal bottleneckken? Ik heb geen oude pc ergens liggen, maar ik kan wel effe rondvragen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een moederbord bij die processor? Het is namelijk praktisch onmogelijk om nu een nieuw LGA1155 moederbord te vinden. Het beste kun je daarvoor dan even op tweakers zoeken bij [vraag en aanbod](http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/aanbod/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqLkhNdsvMKUktKlayqlYyNjcAUWWJOUpW0UomxpZmSrG1tbUA). Je moet dan kijken naar (of vragen om) een moederbord met een Z67 of Z77 chipset. **Nu de samenstellingen:** [Met GTX 1070](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B528532%5D=1&product%5B683491%5D=1&product%5B935773%5D=1&product%5B802006%5D=1&product%5B471364%5D=1&product%5B799207%5D=1&product%5B940218%5D=1) Ik zou persoonlijk misschien een 500GB SSD kopen ipv een 250GB SSD. Het is namelijk ook in games een groot voordeel :). Dan een monitor. Met een GTX1070 kan ik je aanbevelen om voor een 1440p monitor te gaan. Dat heeft nog niet zo veel impact op je performance als 4K, maar geeft je al wel meer detail en werkruimte. Als je voor een gaming monitor wil gaan, dan is [dit](http://tweakers.net/pricewatch/430303/benq-xl2730z-rood-zwart.html) ([review](http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_xl2730z.htm)) een zeer goede optie. Dat is een TN scherm, dus de kijkhoek en kleurechtheid zullen niet zo goed zijn als bij IPS, maar hij is wel erg snel en uitermate geschikt voor gamen. PS: Excuses voor de late reactie, ik zat dit weekend in het buitenland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo computer experts! Ik heb jullie hulp hard nodig voor wat advies. Ik ben al jaren een console gamer maar wil nu graag een PC aanschaffen. De bedoeling is dat ik een YouTube kanaal hiermee ga beginnen dus hij moet wel redelijk 'goed' zijn. Voor casual games dus maar ook voor de wat betere games. Ik heb geen groot budget dus aub geen PC van €1000,- ofzo. Ik verwacht ook niet dat ik GTA 5 op ulta kan maar hij moet in principe wel een game als GTA 5 aankunnen. Aangezien ik een grote noob ben ik alles wat met PCs te maken heeft (zoals ik al zei, ik ben een console gamer) hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo BBQ, heb al even gezocht naar de moederborden waar je het over had, maar er zijn inderdaad echt niet veel van te vinden. Ik heb hierna even een kijkje genomen naar mijn oude moederbord. Zou jij kunnen zeggen of ik deze kan gebruiken? Moederbord: H 67H2-EMV1.0 PCI-E Gen.2 (komt uit Aldi PC, Medion Akoya P5300D) Er zit van alles op, inclusief 4x USB 3.0 poorten en er staat Dual DDR3 op het bord. Er zitten weliswaar geen video-uitvoer poorten op, maar volgens iemand waarmee ik praatte is dat niet nodig als ik een videokaart heb. Ik heb er verder echt weinig verstand van, maar zou ik dit bord kunnen gebruiken voor alle andere onderdelen die ik erop wil aansluiten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag! Ik ben via een vriend op jou mooie hulp gekomen, alleen kom ik er zelf niet echt goed uit... Hier daarom de vraag of je mij misschien kon helpen :) Budget: 1200/1400 euro , het geld dat ik zou kunnen besparen gaat naar een tweede scherm waar ga je het voor gebruiken? Gamen, programmeren,gamen en eventueel huiswerk ;) Overklokken: Niet nodig, tenzij het beter uitkomt met de prijs later mogelijkheid voor een extra videokaart: Nee, ik heb oiever 2 schermen op 1 grafische kaart processor koeling: Prestatie/stil, beetje van beide, eventueel water koeling (closed loop): Nee high end custom loop water koeling(=duur): Nvt Voorkeuren voor de kast: Zwart met groen zou vet zijn,maar is geen vereiste, stil is altijd meegenomen verlichting: kleur,groen algemene componenten: Prestatie gericht zou met een stille kast het tofste zijn, anders een beetje van beiden. minimale HDD grote: Heb zelf een hdd van 1TB SSD: ja, heb zelf eentje van 128GB en zou het liefst overgaan naar ietsje groters DVD drive: Nee blue ray drive: Nee assemblage: Nee OS: Win 10, is niet nodig, heb zelf nog een code andere voorkeuren/opmerkingen: Moederbord dat 7.1 geluid ondersteund en degelijke processor zou tof zijn! Ben een blizzard games fan en die games draaien helaas zwaarder op de processor dan op mn grafische kaart op t moment... MvG odirrio
Link naar reactie
Delen op andere sites

[Dit](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B849192%5D=1&product%5B841674%5D=1&product%5B837547%5D=1&product%5B940218%5D=1&product%5B870325%5D=1&product%5B645239%5D=1&product%5B844748%5D=1&product%5B870218%5D=2) is waar ik voor je op uit kom. Wacht wel even met kopen (één a twee weken) want die GTX 1070 zal de komende dagen/weken zakken tot ongeveer 450 euro. Gezien hij nu nog niet op voorraad is heeft het ook niet veel zin om nu te bestellen, dus wacht geduldig een paar weekjes en je bespaart jezelf 130 euro :).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt voor je hulp! Ik heb nu alle onderdelen binnen, alleen de GPU nog niet (komt als het goed is maandag binnen), maar ik heb de rest al in elkaar gezet. Eerste pc die ik gebouwd heb, werkt prima nu, dus ik verwacht dat de GTX 1070 er zonder veel moeite ook in kan. Echt bedankt voor de hulp, hierdoor heb ik ook wat meer inzicht gekregen in hardware :) Game on!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...