Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

Als je er enkel wat oudere games mee speelt dan is het misschien nog niet zo'n slecht idee. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat niet alle steam games werken met Steam OS. Enkel de games die Linux ondersteunen (dat is waar SteamOS op gebaseerd is). [Hier](http://store.steampowered.com/search/?term=&sort_by=_ASC&os=linux&page=1) kun je alle games vinden die op SteamOS/Linux werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de tip dude! Ja, Qua hardware is het voor mij, een leuk dingetje. Vraag me af of de ondersteuning uitgebreid zal worden. Ook de controller optie, is nog wat crap bij veel games. Denk dat ik toch nog even wacht en of verder om me heen kijk! Op die Alpha, zit ook windows 8,1, dus daar zou je de games sws op moeten kunnen draaien. Maar ja, dan kan je zoals jij al aangaf, beter zelf wat in elkaar zetten. Alleen op 't eerste gezicht was dit gewoon lekker gemakkelijk, net als een console aansluiten en gamen maar haha! Mja, als t een (los van de hardware eisen) niet werkt, en 't ander misschien, of wel. Tja... Dan is t misschien zijn geld niet waard. Zie je me bv al met een muis en toetsenbord spelen op de bank? xD
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn oude pc zit 4gb ram (2x 2gb) wat draait op 800 mhz omdat het moederbord niet beter aankon... Ook is het idee de oude ook nog dienst te laten doen (een verslag schrijven bijvoorbeeld), dus kunnen we de oude niet helemaal leegplukken. Toch bedankt! Office is al opgelost trouwens. Blijkt ook gratis te zijn via de universiteit. :D Overigens ben ik student en lijk ik gratis w10 te kunnen krijgen, maar ik kom zelf alleen de upgrade versie tegen. Kan ik die gebruiken voor een verse pc? Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kan het niet vinden... ik heb wel een activation key voor w8, maar die is ingebruik op de oude pc die we ook nog willen gebruken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget: €1050,- MAX waar ga je het voor gebruiken? Gamen Overklokken: Maakt me niet zoveel uit later mogelijkheid voor een extra videokaart: Ja, is misschien wel handig voor de toekomst? processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): nee high end custom loop water koeling(=duur): nee Voorkeuren voor de kast: Boeit niet, wat voor een kast verlichting: nee algemene componenten: prestatie gericht, maar geen vliegtuig lawaai :p minimale HDD grote: 1 TB SSD: nee DVD drive: ja blue ray drive: Geen idee? is dit nodig? assemblage: ja OS: ja, windows 10 lijkt me? andere voorkeuren/opmerkingen: De prijs is inclusief een monitor. Tevens had ik deze pc zien langskomen? http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_medion-akoya-p5282-e-1382321.html Misschien is dat een optie? Naja dus €1050,- voor compleet systeem (inclusief scherm)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoort hier niet helemaal thuis, maar aangezien ik jou (OMGWTFBBQ) ook regelmatig zie reageren in een topic over laptops ga ik toch een poging wagen. Enige tijd geleden keek ik al voor de opties om een nieuwe PC aan te schaffen. Nu onze laptop het spontaan begeven heeft is, heeft dit echter een hogere prioriteit gekregen. Buiten het feit dat ik dit als media systeem wil gebruiken zou het ook mooi zijn als ik er wat op kon gamen. Ik speel met name veel COH2 (nu met moeite op low settings) en zou graag Fallout 4 en the Witcher 3 willen gaan spelen. Ik besef me dat ik voor deze prijzen beter af ben met een desktop, maar zoals gezegd, dat is een zorg (wel een erg leuke zorg ;-)) voor later. Na enige tijd zoeken ben ik uitgekomen op de Dell Inspiron 15 7559, te koop op de website van Dell. Er zijn echter maar 3 opties (op Dell US veel meer, maar dat is niet anders), maar het blijft lastig kiezen. De goedkoopste is momenteel 929 euro, een i7, heeft een 15,6 inch FHD (1.920 x 1.080) scherm, 8 GB Single Channel DDR3L 1.600 MHz geheugen en 1 TB 5.400 rpm hybride + 8 GB Flash harde schijf. De middelste kost 1079 euro, heeft dezelfde specs afgezien van een LCD 15,6 inch ultra-HD LGD, touch scherm (3840 x 2160). De duurste kost 1229 euro, heeft ook een LCD 15,6 inch ultra-HD LGD, touch scherm, 16 GB Dual Channel DDR3L-geheugen (1.600 MHz, 2 x 8 GB) en 128 GB Solid State-harde schijf + 1 TB harde schijf (5.400 rpm). Als leek zijde dacht ik eerst dat het een no-brainer zou zijn. Waarom zou je een FHD scherm nemen als je voor zo'n klein prijsverschil ook een Ultra-HD scherm kan halen, maar na wat inlezen twijfel ik toch. Bij welke krijg je nu meer voor je geld? En is zo'n UHD scherm uberhaupt wel een meerwaarde bij zo'n laptop. Ik lees wel dat het voor gamen onzin is, zo'n UHD scherm, maar zie nergens echt goed terug waarom dit is. Bovendien vraag ik me af of het veel verschil maakt of je 8 of 16 GB geheugen hebt en of een SSD meerwaarde heeft. Van wat ik begrijp kan je dit vrij eenvoudig inbouwen als je er 1 zonder koopt, maar goed, de vraag is dan of dat qua prijs gunstiger is. Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SSD heeft zeker enorm veel meerwaarde, vooral in een laptop. Ik zou dus ook geen laptop kopen zonder SSD met zo'n budget. Voor gamers is het belangrijkste onderdeel van een desktop of laptop de grafische kaart. In de Inspiron 15 zit een GTX960M wat een zeer degelijke kaart is, maar deze is niet voldoende voor games als de Witcher 3. Mocht je echt zulke games willen spelen op een laptop dan heb je minimaal een GTX970M nodig. Helaas verhoogt dit wel de prijs aanzienlijk. De goedkoopste laptop die verder qua specs en gewicht vergelijkbaar is, is deze: http://tweakers.net/pricewatch/469424/msi-ge72-2qf(apache-pro)-085nl/specificaties/ Dan over het scherm: UHD schermen hebben vier keer zo veel pixels als FHD schermen en kosten dus ook vier keer zo veel kracht om aan te sturen. Het is dus voor de grafische chips in laptops bijna onmogelijk om daar genoeg plaatjes per seconde op te projecteren. Daarbij kost een UHD scherm veel meer energie wat ten koste gaat van de batterij duur. Van bijvoorbeeld 10u met een FHD scherm ga je naar 6u met een UHD scherm. Voor het geheugen zou ik het lekker bij 8GB houden behalve als een upgrade naar 16GB erg goedkoop is (max 30 euro). Op het moment heb je namelijk weinig aan die extra 8GB, maar in de toekomst zou het misschien handig kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor het uitblijven van een reactie. Ik heb de afgelopen weken erg weinig tijd gehad. Ik heb zelf nooit veel goeds gehoord over Medion (veel problemen met voeding, moederbord en garantie). Daar zou ik persoonlijk dus van af blijven. Mocht je zelf geen systeem in elkaar willen zetten dan zou ik als ik jou was eens kijken naar de huismerk PC's van bijvoorbeeld Alternate en Azerty. Tevens hebben Dell en HP vaak prima kwaliteit onderdelen en garanties, maar die zijn wel een stuk duurder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de 5700q en 6700q zit vooral in het stroomverbruik. Als je de laptop dus vaak zonder stroomkabel gebruikt, is een 6700q dus verstandiger. Een 970m is duidelijk een stuk sneller dan de 960m, dus als je echt high-end games wilt gaan spelen, kan het een groot verschil maken. Gemiddeld genomen is de GTX970m 50-60% sneller.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ff een vraag. ben totaal onbekend met game pc dingen. ben ook enorm onhandig met pc's heb al jaren een ps4/3/2/1. maar voor spelen als cities skyline, rollercoastertycoon, fm en anno heb ik een 2e hands laptop aangeschaft probleem is alles loopt vast of is bijna niet meer speelbaar omdat alles zo traag gaat. nu komt mijn vraag wat voor een prijs class moet ik denken om spellen gewoon soepel op medium te kunnen laten draaien??? bij voorbaat dank
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...