Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Invasion of the Body Snatchers (1978) Ben niet zo van de oudere films, vaak slecht camera- en acteerwerk waardoor het er onbedoeld corny uitziet. Maar deze film is nog altijd goed genoeg om je een zeer onbehaaglijk gevoel te geven. Een laborant en en inspecteur van Volksgezondheid merken dat er mensen verdwijnen of veranderen in de maatschappij. Langzaam maar zeker raken steeds meer lui betrokken in het complot. Film bevat een paar iconische scenes en is vandaag de dag nog steeds beter dan 9 vd 10 "enge" films die uitgebracht worden. 8.2
Link naar reactie
Delen op andere sites

It Chapter Two Eerder een redelijke komedie dan een geslaagde horrorfilm. Dit tweede deel in de serie is hopeloos repetitief in zijn structuur en simplistisch qua thematiek, als niet een beetje krom. Want wat is het moraal na vijf uur Pennywise? Pest de pestkop en hij zal verdwijnen. Ik zou dat advies niet op een basisschool durven delen. Cijfer: 5,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

It Chapter Two Eerder een redelijke komedie dan een geslaagde horrorfilm. Dit tweede deel in de serie is hopeloos repetitief in zijn structuur en simplistisch qua thematiek, als niet een beetje krom. Want wat is het moraal na vijf uur Pennywise? Pest de pestkop en hij zal verdwijnen. Ik zou dat advies niet op een basisschool durven delen. Cijfer: 5,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

It Chapter Two Eerder een redelijke komedie dan een geslaagde horrorfilm. Dit tweede deel in de serie is hopeloos repetitief in zijn structuur en simplistisch qua thematiek, als niet een beetje krom. Want wat is het moraal na vijf uur Pennywise? Pest de pestkop en hij zal verdwijnen. Ik zou dat advies niet op een basisschool durven delen. Cijfer: 5,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

It Chapter Two Eerder een redelijke komedie dan een geslaagde horrorfilm. Dit tweede deel in de serie is hopeloos repetitief in zijn structuur en simplistisch qua thematiek, als niet een beetje krom. Want wat is het moraal na vijf uur Pennywise? Pest de pestkop en hij zal verdwijnen. Ik zou dat advies niet op een basisschool durven delen. Cijfer: 5,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt freek! Als laatste heb ik The Nice Guys herkeken. Wat een geweldige, ondergewaardeerde film. Ook eindelijk The House That Jack Built gezien. Een interessante zit. Het lijkt wel of Lars wil dat je z'n films 'niet leuk' vind of het er mee oneens bent, puur om zijn punt aan te laten komen. Doel geslaagd wat dat betreft. Maar tergelijker tijd niet echt mooi voor de kijker. En ik kan ook niet zeggen dat ik (vooral het einde echt begrepen hebt)... Echter bij vlagen ook weer fantastisch gedaan. Een mengelmoes van gevoelens hierover. It Chapter 2. Ben best groot liefhebber van het eerste deel: Die wist mooi de balans te vinden tussen horror en blockbuster film. Dat pakt hier echter een stuk minder uit: het lijkt bij vlagen meer een actiekomedie. Dat de film bijna 3 uur duurt en vol zit met flashbacks die er eigenlijk niet toe doen voor het verhaal, of zelfs uit de vorige film komen (Je zou toch zeggen dat deze films gemaakt moeten zijn om achter elkaar te kijken), helpt niet mee. Een tegenvaller. En nog een paar uitlichtingen van de afgelopen tijd: Once Upon A Time in Hollywood is geweldig. Na mijn eerste zit was ik even verast en maar licht positief omdat het nogal speelde met mijn verwachting. Nadat ik dat heb laten bezinken realiseer ik mij dat dat hem juist zo briljant maakt. De tweede keer dat ik geweest ben viel alles op z'n plek en kan ik niet anders dan enthousiast erover zijn. Control. Een character study van Ian Curtis, frontman van Joy Division. We leven nu in een tijd waarin band/artiesten biopics uitgepoept worden op de lopende band, die negen van de 10 keer totaal niet de essentie van de artiest weten om te toveren tot het scherm. 12 jaar geleden (voor de 'hype') is echter al het voorbeeld gegeven van hoe dat wel moet. Ga deze zien! Heel erg goed. En leuk dat ze in Pathé nu afentoe classics draaien. Matrix en Pulp Fiction laatste tijd gezien en zie dat over 2 weken Fight Club aan de beurt is! Tip.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...