Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Saving Mr. Banks Er hangt een wel heel lief gedecoreerd gordijn voor het vrij harde en eerlijke verhaal dat Saving Mr. Banks probeert te vertellen, maar ik kan de keuze begrijpen en waarderen. Zonder de ietwat zoetsappige benadering van de makers had deze film kunnen transformeren tot een hard drama en dat zou simpelweg niet in de geest zijn van de sfeer die de Mouse House oproept bij mensen over de hele wereld. Wat gelukkig wél zijn overgebleven van dat harde drama, zijn het ijzersterke acteerwerk en de goed ontwikkelde personages. Emma Thompson brengt een zekere fragiele ondertoon aan haar over het algemeen vrij meedogenloze Mrs. Travers, terwijl Tom Hanks genoegen neemt met een bijrol als de passend joviale, maar wijze Walt Disney. Een verrassend fijne feel-good drama. Cijfer: 7,7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Last Vegas Het was weliswaar geen spectaculaire film, maar ik heb er zeker van genoten. Er zaten genoeg grappige, zo niet hilarische momenten in. Voor degene die de film nog wilt kijken, de scène waarin ze moeten 'jureren' is fantastisch! Dit was gewoon een lekkere feel-good film voor tussendoor! Niks mis mee, dus een 8!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, er zitten wel wat nieuwe scenes in, maar ze zijn niet zo uitgebreid als dat ze bij de LoTR zijn. Maar er zitten ook genoeg bonus features, ik heb ze om eerlijk te zijn nog niet bekeken. Dit was voor mij gewoon een instant-buy, omdat ik de film nog niet thuis had liggen en een enorme fan van de franchise ben!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frozen. Disney Studios raakt echt weer terug op het goede spoor, en dat terwijl Pixar de weg begint kwijt te raken. Ik verwacht zelf 2 oscars voor deze film. Best song, en best animated picture. Mooie film, die mij een goed, en zelfs nostalgisch gevoel mee gaf. Oh, en: Olaf is echt een van de briljantste sidekicks sinds tijden in een animatiefilm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tangled. (Rapunzel) De films van Disney Studios lijken zich te onderscheiden met hun serieuze toon. Films als Tangled, en Frozen zijn geen komedies te noemen, waar eigenlijk alle andere animatie films dat wel zijn. Om antwoord te geven op Alevivas, ik heb zelf meer genoten van Frozen. Het verhaal greep me net iets meer, en voelde grootser. Ik denk dat dit vooral komt doordat Frozen voor mij een compleet nieuw verhaal was, en Tangled al erg bekent was. Daarnaast kiest Frozen toch voor een wat donkere, en orginele kant, in plaats van het hoge prinsesjes-gehalte. De personages van beide films vond ik erg goed, maar die van Frozen boeide mij toch meer, mede door iets meer humor. Beide top films, en het zal vooral een kwestie van smaak zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...