Ga naar inhoud

Het leesvoer topic


aapiej

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...
Een of ander Star Wars boek van 400 pagina's, ben al over de helft. Best wel leuk om te lezen. Begin was wat langdradig, maar nu leest het makkelijker weg. Leia en Solo zijn getrouwd en in verwachting van een tweeling. Er is nog een (slechte) Jedi ergens in leven met een naam die ik niet kan uitspreken die het op de Jedi's, met name de tweeling, gemunt heeft. Dit zullen we dus denk ik ook wel in de volgende films gedeeltelijk terugzien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet, aangezien alleen de films en star wars the clone wars tot de canon worden gerekend.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Divergent (van de film ja) pas in t Engels uitgelezen en nu met de Nederlandse vertaling van Shatter Me, Vrees Me, bezig. Allebei aanraders, en ze hebben allebei vervolgen die binnenkort ook op mijn plank komt. Zie nu die comment van Marcvelde pas. Het Leven In Een Dag en De Donkere Kamer zijn allebei een aanrader voor op de lijst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Spel der Tronen In het Nederlands inderdaad, jaweljawel. Ong. twee maanden geleden aan begonnen, nog ruim 200 blz. en hij is uit. Ik vind het allemaal maar aanstellerij, het Nederlands is helemaal niet zo tenenkrommend als iedereen beweert... De Grauwvreugden hihi (dit is dan ook het enigste)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
**The Guns of August** (Barbara Tuchman) Boek over de eerste, cruciale maand uit de 1e wereldoorlog. Het boek verdiept zich snel in de jaren voorgaand, de politieke en culturele verhoudingen, de hoofdrolspelers, de militaire aanvalsplannen, hoe WO1 eigenlijk voorkomen had kunnen worden en natuurlijk de maand augustus zelf. **The Sleepwalkers** (Christopher Clark) Verteld in uitgebreid detail hoe de 1e wereldoorlog tot stand is gekomen, vanaf 1900, maar ook hoe de wortels van medio 1800 tot één van de grootste oorlogen in de menselijke geschiedenis heeft geleid. (En in zekere mate de daaropvolgende, nóg grotere 2e WO) Anders dan bovenstaand boek gaat deze niet zozeer over de oorlog zelf, maar de politieke, culture, ideologische, sociale, filosofische, geo-politieke, etc. achtergronden die er tot geleid hebben. **Inside The Third Reich** De memoires van Albert Speer; de huisarchitect van Adolf Hitler, Rijksbouwmeester en latere Minister van Bewapening van Nazi Duitsland tussen 1942 - 1945. De memoires zijn in principe het beste werk op het gebied van de werking van het Nazi regime; het biedt een duidelijke en uitgebreide inkijk in de Nazi partij, de binnenste vertrouwenscirkel van Hitler en op Adolf Hitler zelf, in een periode dat vanaf 1933 tot de ondergang van Nazi Duitsland bestrijkt. **Citizen Emperor: Napoleon in Power 1799 - 1815** (Philip Dwyer) Biografie over de beroemdste Fransman en één van de beste leger commandanten uit de geschiedenis. Bestrijkt de periode vanaf Napoleons terugkeer van zijn Egyptische expeditie, waarna hij via een coup d'etat Frankrijk onder de macht stelt van het Consulaat met hem als latere 1e Consul; de Napoleontische Oorlogen waarin hij Europa met zijn La Grande Armée veroverd en de hervormingen van de Code Civil doorvoert; zijn mislukte expeditie naar Rusland, welke hem uiteindelijk zijn kroon kostte en hem verbande naar Elba; tot aan zijn terugkeer vanuit Elba, de slag om Waterloo en zijn definitieve verbanning naar St. Helene, waar hij in 1821 komt te overlijden. **Fragile Empire** (Ben Judah) De biografie over Vladimir Putin, welke kort verteld over zijn jeugd in de Sovjet Unie en zijn tijd in de KGB, en welke vooral over gaat hoe hij van onbekende secretaris-burgemeester van Sint Petersburg het tot President van de Russische Federatie heeft weten te schoppen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe liggen de wortels zelfs nog dieper dan dat, maar dan zou je echt honderden jaren terug de geschiedenis in kunnen gaan en dat helpt je verhaal ook niet; je moet op een gegeven moment toch stellen ''dit is waar ik begin, anders komt het nooit af.'' In ieder geval, als directe oorzaak zou men de Napoleontische Oorlogen kunnen aanwijzen, welke de verhoudingen qua macht, politiek, recht, cultuur, etc. compleet overhoop had gegooid en opnieuw indeelde. Frankrijk was geen monarchie meer, terwijl Nederland, bijv., een monarch kreeg; het 844 jaar oude Heilig Roomse Rijk was in 1806 door Napoleon onthoofd en opgeheven; Polen (eigenlijk Warschau en omringend gebied) was weer een entiteit geworden; Groot Brittannië kwam na afloop als grote winnaar uit de bus en werd het rijkste en machtigst; de ''Code Civil'' - de reeks (liberale) hervormingen en nieuwe wetten ontstaan uit de Franse revolutie - die Napoleon door het veroverde Europa verspreidde werden overgenomen; voor Duitsland, welke door de Oorlogen een nieuw nationalistisch gevoel kreeg, was de weg schoongeveegd voor een latere hereniging, et cetera, et cetera. Een voorbeeld als men nog verder terug in de tijd gaan zou bijvoorbeeld de oorsprong van het militarisme van het Duitse Keizerrijk zijn, welke weer grotendeels afstamt van het Koninkrijk Pruisen. Hetzelfde Koninkrijk, welke, na een reeks succesvolle oorlogen en aansluiting van Duitse staten aan hun territorium - onder het toeziend oog van de Pruisische Kanselier Otto von Bismarck - ervoor zorgde dat het met de rest van de Duitse Staten zich in 1871 tot het Duitse Keizerrijk vormde, met aan het hoofd de Pruisische Koning Wilhelm - maar nu als Kaiser Wilhelm I - en de eerste Kanselier van Duitsland; dezelfde Otto von Bismarck. Nou ja, goed, ik kan nog heel lang door blijven lullen, maar er zijn zoveel oorzaken en zaken die hebben geleid tot de Eerste, en later ook de Tweede Wereldoorlog, om het allemaal te begrijpen moet je ontzettend veel aflezen en opslaan.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer een paar comics uit, ondar andere een What if...? comic. Het gaat over wat als Wolverine en de andere x-mannen vampier zouden zijn. 1 van de dingen die gebeuren is dat Dr.Strange en The Punisher zich samenvoegen en dat Wolverine hun ingewanden er uit snijdt. Was weer eens wat anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...