Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

Oké en nu het azijnzeiken. Blijkbaar hebben de Lannisters in de "Loot Train Attack" (kutnaam) van de vorige aflevering een dermate aantal manschappen verloren dat Cersei zich nu zorgen baart? Dat terwijl in de vorige aflevering Randyll aangeeft dat dit de achterblijvers zijn terwijl het gros van het leger al meer richting King's Landing is. Daarnaast zegt Cersei, *"Wij hoeven ons geen zorgen te maken, wij hebben genoeg goud om ons een groot leger aan huurlingen te kunnen veroorloven"*. Waarom deden de Tyrells dit dan niet om hun huis te beschermen? (#kutscript) Wat is sowieso dit absurde plan om Cersei te overtuigen door een wight aan haar te laten zien, lol. (Past totaal niet in de wereld die George RR Martin schetst. Maar goed, 'Game of Thrones' is daar al een paar seizoenen ver van afgedwaald.) Het tempo van deze aflevering laat ook wel weer zien dat het D&D meer om de karakters gaat (en per extensie de acteurs die de karakters vertolken) dan de rijke wereld waar zij zich in begeven. Héél toevallig ontmoeten belangrijke karakters die zo lang van elkander gescheiden zijn elkaar. Ontmoeten na ontmoeting volgt. maar vanwege het moordende tempo word er geen tijd vrijgemaakt voor de interessante dialogen en scènes die tussen deze karakters kunnen plaatsvinden. Er komt een korte verwijzing of drie naar iets wat beide karakters hebben meegemaakt en dan knikken ze en gaan ze samen verder, want de WHITE WALKERS KOMEN ERAAN, SNEL HUP HUP! Dat is zo verdomd jammer. Er is zo veel mogelijk, maar gelukkig zijn er nog de boeken. Als die ooit afkomen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het ding dat mij het meeste dwarszit, is dat D&D geen organisch verhaal kunnen vertellen -- of daar in ieder geval niet de tijd voor nemen. Wat ik zo mooi vind aan de boeken (ook al heb ik maar de helft van AGoT gelezen en de rest van show en wiki), is dat er een wereld is die organisch is; er wordt een wereld geintroduceerd, karakters voorgesteld, spelregels opgesteld, en George RR Martin houdt zich aan die spelregels zodat het verhaal logischerwijs vloeit binnen die spelregels. D&D breken de spelregels en de logica van de wereld die is voorgesteld, omdat het tempo moet worden opgeschoten want HBO wil die show een keer klaar hebben want Westworld staat voor de deur.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wed dat Jaime straks Cersei vermoord als zij hun wight aan haar laten zien en zij Jon en co uit de weg probeert te ruimen, en dat in zulk geval ook heel toevallig Gregor en Sandor tegen mekaar gaan vechten en hoppa, dan heb je Cleganebowl. Kunnen de scriptschrijvers dat weer van hun lijstje vinken en kunnen we ons weer focussen op het spannende gevecht met de white walkers, WANT DIE KOMEN ERAAN JONGUH! Dit seizoen is ook niet meer dan "lijstje afvinken". Wilt niet zeggen dat het allemaal slecht on onplezant is, ik geniet tijdens de aflevering van de aflevering, maar achteraf valt er zo veel te fileren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of beter geformuleerd; Door het moordende tempo nemen ze ook niet meer de tijd om een goed verhaal te vertellen of ontmoetingen tussen karakters uit te diepen zoals George RR Martin dat in de boeken zou doen. Erg jammer. Dat komt dubbel op het feit dat het nu meer om de karakters draait dan om de wereld, de wereld die er alleen nog maar lijkt te zijn om het drama van de karakters te faciliteren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als die knaap van de boekwerken hieronder word ik steeds minder blij met hoe de serie alles afhandelt, alles moet snel, personages teleporteren en bijna alle scènes voelen inmiddels als gemakkelijke, ongeloofwaardige manieren om verhaallijnen te versnellen/bij elkaar te brengen/laten concluderen. Hierdoor missen zelfs de "vette momenten", die er wel nog genoeg zijn, imo een groot deel van hun impact.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootste probleem met dit seizoen is zoals noatak al aangeeft dat ik de logica en de "spelregels" die de serie heeft opgezet in de voorgaande seizoenen niet duidelijk meer zijn of constant worden gebroken. Euron die nu op eens plot armor heeft en overal en nergens is, danny die met een draak lekker door de seven kingdoms vliegt en geen haan die er naar kraait, nu dit onzinnige plan om Cersei een white walker te laten zien... Ik snap er gewoon geen kut meer van. De gevechtscenes zijn echt heel tof, en ik ben blij dat men nu het budget heeft om meer te doen maar de rest wordt enorm afgeraffeld. Tyrion die Jorah terugziet nadat die vermeend dood maanden ergens anders is geweest en waar gewoon maar twee lines aan worden besteed ://
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Somehow Tyrion thinks this will convince his sister to...not do whatever heinous stuff she would do if Daenerys simply took her armies north for a while. Somehow Tyrion thinks Cersei will care about an army of the dead in the north at all rather than view it as a gift from the gods sent to occupy her northern enemies. None of this makes any sense. Not even a little bit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel bezig blijven. Hoe kan Jon al drie keer het gehele continent op en neer zijn gereisd terwijl de White Walkers nog geen kilometer zijn opgeschoten. Waarom is Cersei opeens niet meer onnoemelijk boos op Tyrion en van het ene op het andere seizoen veranderd in een calculerende strateeg? Waarom vertelt Bran niet gewoon alle nuttige dingen die hij weet aan de anderen? Waarom komt Dany opeens op Jon afstormen met Drogon behalve om spectaculaire beelden? Waarom doet Arya zo kut tegen Sansa? Waarom is Sansa zo kut?
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Hierdoor missen zelfs de "vette momenten", die er wel nog genoeg zijn, imo een groot deel van hun impact. Zonder opbouw tot de spanning voelen de scènes van actie ook meer aan alsof ze in een vacuüm bestaan. > Somehow Tyrion thinks Cersei will care about an army of the dead in the north at all rather than view it as a gift from the gods sent to occupy her northern enemies. None of this makes any sense. Not even a little bit. Als Cersei hier niet een slaatje uit slaat, kom ik uit woede van zolder af.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aansluitend op mijn opmerking dat het nog vrijwel enkel om de karakters/acteurs draait, in plaats van de 'wereld'; ik vind het ontzettend amusant (lees; verdomd vervelend) dat we nu tot een punt zijn gekomen waar alleen de grotere personages actie ondernemen. Wij moeten over de muur heen om een wight te kidnappen? Stuur jouw belangrijkste MVP's op het continent. Oh ja en hier is Gendry die opeens met een hamer overweg kan want hij is een Baratheon dus het zit in z'n bloed, ook al was Robert de enige die met een hamer vocht want z'n broers vochten gewoon met zwaarden, maar hé hij had toch niets te doen en de fans schreeuwen al zo lang om z'n terugkeer. Het is niet alsof er nog een Night's Watch of andere manschappen zijn. Gendry ophalen? Laten we het riskeren om Davos er naartoe te sturen. (Enfin, dit valt te verklaren dat hij wellicht alleen met Davos meekomt, maar toch) Op zee haalt alleen Euron andere vloten neer, geen andere Greyjoy kapitein die het kan. Waarom moesten Jaime en Bronn eigenlijk achterblijven met die logistieke konvooi? Randyll en Dickon Tarly waren daar al, en moet Jaime niet beter op het goud letten ofzo? Maar nee, Jaime en Bronn moesten daar zijn zodat Jaime die draak zag. Belangrijk persoonlijke gunst aan Jaime doorgeven? We sturen Tyrion gewoon naar het hol van de leeuw, oh ja en Cersei wist er achteraf van maar ze geeft er niet zoveel om want ze is nu ook letterlijk de Machiavelliaanse genie die haar vader was.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Hoe kan Jon al drie keer het gehele continent op en neer zijn gereisd terwijl de White Walkers nog geen kilometer zijn opgeschoten. Ze lopen rustig aan. Stel je voor dat ze op elk moment zo hard rennen als in de Hardhome aflevering, nou dan ben je gauw levensmoe. > Waarom is Cersei opeens niet meer onnoemelijk boos op Tyrion en van het ene op het andere seizoen veranderd in een calculerende strateeg? *"I don't distrust you because you're a woman, I distrust you because you are not half as clever as you think you are"*, aldus Tywin in seizoen 3 (meen ik). Ze breken hier gewoon weer de spelregels, want oooh spanning! Cersei heeft nu streetsmarts en is slim want ze heeft zoveel meegemaakt, daar wordt je Machiavelliaans slim van! Fuck D&D. > Waarom vertelt Bran niet gewoon alle nuttige dingen die hij weet aan de anderen? Qua plot is hij gewoon een spoilerbom, want hij ziet alles wat is geweest en alles wat komen gaat. De acteur die hem speelt zei in een interview dat Bran nog bezig is zijn krachten onder de knie te krijgen, maar dat is weer zo'n makkelijk kutexcuus (van D&D, niet de acteur) om te verklaren waarom Bran nog geen belangrijke dingen heeft verteld. Hierin is ook gewoon een enorm gemiste kans. Als ze delen van het script meer schreven vanuit de informatie die Bran aan anderen kan voorleggen, had je een snel tempo en een logische verklaring. Nu krijg je bullshit scènes en karakters die stomme dingen gaan doen (wight kidnappen hoe verzin je het). > Waarom komt Dany opeens op Jon afstormen met Drogon behalve om spectaculaire beelden? Daarna praat ze even met Jon en oh hé kijk daar is Jorah, wat een toeval! En Dany zag hem vanuit de lucht nog niet staan, ook al staat Jon op een grote vlakte waar je mensen van honderden meters aan ziet komen. Daarnaast zouden ze, logischerwijs, Jorah in het kasteel of bij de poort of haven laten wachten (of is dat veldje Dany's drakenvliegveldje?). Echt sommige dingen in deze afleveringen. > Waarom doet Arya zo kut tegen Sansa? Want ze is nu lekker raar en staat buiten de maatschappij want ze heeft zoveel meegemaakt zoals kung-fu training en ze kan nu andere gezichten opdoen, weet je hoe zwaar dat is haha!! (Nee maar echt, waarom doet Arya zo autistisch, van Bran wil ik het nog wel snappen)

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dothraki en draken zijn trouwens toch makkelijk te verslaan? Die paardenlullen zijn alleen goed op het open veld en die draken kun je (volgens de show) neermaaien met zo'n ballista. Oplossing; installeer een ballista of 5 op elke toren van King's Landing en rond het kasteel (zijn genoeg torens) en wacht op die draken. Die Dothraki komen de stad niet binnen en worden beschoten vanaf de stadsmuren. Of trek rond Westeros met [langsperen](http://i.imgur.com/sj8RLmt.jpg) (paarden rennen niet in op formaties met lange speren), en zet een tal van die ballistas op een konvooiwagen. Zet de speermannen in formatie tegen die paarden, de ballistas achter de linie; et voila! Die draken vallen toch niet perpendiculair met het konvooi aan, alleen zijlings (aldus de show). Althans, dat is als Daenerys aanvalt. Als Cersei aanvalt kan ze toch die ballistas op de vloot van Euron installeren (Romeinen deden het al) en met een invasiemacht richting Dragonstone trekken? Hoppa, drie draken in één klap. Oorlog gewonnen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...