Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Want Littlefinger is superslim want hij speelt de Spel der Tronen en hij is uiteraard veel slimmer dan een stel tieners die geen politieke aanleg hebben! Fuck me if I know, ze willen gewoon nog wat oppervlakkige en slecht doordachte drama hebben in Winterfell want ja waarom eigenlijk weet ik veel, ze willen waarschijnlijk een goede en 'organische' toedracht hebben tot de dood van Baelish (een belangrijk karakter in de show), maar dit is alles behalve organisch en voelt gewoon geforceerd aan.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Viel het jullie trouwens ook op dat in die scène met die beer en later als Jon enz worden omringd door de wights, er twee keer op onverklaarbare wijze een ander (levend) persoon tevoorschijn komt om luttele tellen later vermoord te worden? Echt wtf, wie waren dat? Dat waren Free Folk of mannen van de Night's Watch die met hun meegingen. Maar ze waren allemaal gemaskerd en diende geen ander doel dan zichzelf op te offeren zodat onze belangrijke GoT karakters konden overleven. En op het nijpende moment met Tormund na, had je ook nergens het gevoel dat er iemand dood ging -- ja, Thoros door de vrieskou, lekker poetisch, vuurpriester dood door kou lol lekker intellectueel en symbolisch D&D! Game of Thrones heeft nu meer weg van een doorsnee Hollywood productie, in tegenstelling tot het doordachte en unieke schrijfwerk van GRRM (D&D zijn ook Hollywood schrijvers). Het negatieve hieraan is dat ze nu op een slechte manier flirten met waar Game of Thrones bekend om staat ("iedereen kan dood"), maar alleen om de Hollywood melodrama en actie te onderstrepen (bijv. Jaime die dreigt te verzuipen en de volgende aflevering boven water komt, of dus in deze aflevering met Tormund of dat de hele gang lijkt te sterven, maar wij weten al dat ze niet gaan sterven.) Maar die draken CGI was wel vet tho.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus ook het negatieve effect van snel, snel, snel met een moordend tempo de serie af willen handelen, want er is nauwelijks opbouw tot actie of ademruimte in de afbouw na een intens moment; maar het grootste onheil zit hem in het feit dat ze nog maar een kleine selectie aan belangrijke karakters hebben en geen tijd meer hebben om nieuwe personages een dusdanig karakter toe te eigenen dat de kijker zich erom gaat bekommeren als ze omkomen (ik wil je wedden dat ze Gendry expres achter hebben gehouden om dit gat te kunnen dichten met een personage dat al wel ontwikkeld is). En de drijfveer achter Game of Thrones is toch vooral de karakters, maar dan wel karakters in een nauwkeurig opgebouwde maar bovenal organische wereld met duidelijke spelregels en D&D breken de spelregels daar waar het verhaal sneller moet. Game of Thrones is op het moment gewoon een onmeunige rotzooi dat té snel aan een einde komt. Je kunt het ook niet meer één van de beste series ooit gemaakt noemen, want dat kan het na seizoen 4/5 niet meer claimen (net als bijv House of Cards op moment ook dunne poep is, en ik vrees nu al voor Westworld).

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben ze altijd van die leuke behind-the-scenes filmpjes waar alles zo mooi en groots is wat veel werk kost om te maken, en dat is ook wel zo wat betreft actie maar doorsnee fans kijken deze bts beelden en nemen dat als geheel voor alle aspecten van de serie, zowel actie als verhaal en zo; alles kost zoveel moeite om te maken, en moeite staat uiteraard gelijk aan een goed resultaat -- als de ambachtsman die ellendig lang aan een prachtig werk bezig is. Het is puike marketing, maar ze kunnen de vinketering krijgen. https://youtu.be/yx9dRL1BCCQ Ik heb trouwens ontdekt een onmeunige hekel te hebben aan schrijvers die in de '3e persoon' over hun werk praten;*"wij wisten niet waar het verhaal zich naar toe zou werken"*, *"wat deze karakters uiteindelijk gaan bereiken is nog in nevelen gehuld"*, enz. Dat kan ik op twee manieren interpreteren; alsof er gepraat word over iets 'groots', of alsof de schrijver zich probeert te distantiëren van hun werk om welke reden dan ook. (Mensen die in de 3e persoon praten kunnen bijv ontevreden zijn met hunzelf) Als een schrijver zoals GRRM het doet neem ik het voor lief en praat hij terecht over iets groots, want George is een goede schrijver en voor schrijvers kunnen personages en gebeurtenissen hun eigen leven gaan leiden. Zij hebben niet altijd precies in gedachten waar het verhaal of personages naar toe gaan, helemaal als het verhaal een groots epic-fantasy is. Als D&D het doen, kan ik het niet anders zien dan twee schrijvers die zich proberen van hun werk te distantiëren (alsof ze zich er voor schamen). En het verschil met George is, dat D&D geen goede schrijvers zijn. Dat hebben zij wel bewezen met de afgelopen seizoenen en vooral met deze. En ik denk dat zij dat ook wel enigszins inzien.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, en als D&D zich zo ontwijkend uitlaten creëren ze (bewust of onbewust, maar mijn cynische ik zegt bewust) de fundering voor *plausible deniability*, waar zij straks (en nu) kritiek van de hand kunnen wuiven want "verhalen schrijven is moeilijk en ze gaan hun eigen leven leiden, daar hebben wij geen grip op hoor". Dit is eigenlijk nog meer reden voor mij om een hekel te hebben aan D&D, want eerst leveren ze ons poep om vervolgens geen verantwoordelijkheid te nemen en dat oprecht te realiseren dan wel toe te geven. #BOOS

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...