Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De dood van Baelish was wel lekker tho, maar dat maakt die verhaal er echt niet beter op. Winterfell was gewoon ruk. De zussen werken opeens samen en zijn Baelish te slim af, vooral met de hulp van Bran. Spreken over Bran, hoe leuk ik die scene met Samwell ook vond, het was echt lelijk dat Bran eerst zegt dat hij alles ziet, verleden en heden (en toekomst?), maar alsnog van Samwell moet leren dat Rhaegar en Lyanna getrouwd zijn, om het daarna in een visioen te checken en te bevestigen. Oh ja en hey, Rhaegar.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die scène met de ijsdraak vond ik ook mwah. Het is een ijsdraak, je zou verwachten dat ie ijs en sneeuw spuwt, maar blijkbaar is het gewoon blauw vuur? Waarom is z'n vuur opeens blauw omdat hij een wight is dan? Toen ik het keek ging ik er van uit dat ie ijs spuwde, want het is een **ijs**draak, dus vond ik het echt bizar dat ze een muur van ijs neerhalen door er ijs op te spuwen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben geen idee hoe ze Varys moeten schrijven net zoals ze dat niet wisten bij Littlefinger. Het zijn allebei diepe genuanceerde characters met heel veel macht en verschrikkelijk goed geschreven motivaties. Elke stap die ze zetten heeft 20 gevolgen, gevolgen die Dan en Dave niet aankunnen. Ze hebben Littlefinger en Varys gebruikt als mensen die het verhaal voorstuwden, en dat is ook waarom ze nutteloze props zijn sinds seizoen 4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zijn trouwens de fucking paarden in deze show. Die hele gang loopt té voet naar de Dragonpit, en het is niet zomaar een gang, het zijn de belangrijkste en rijkste mensen van die wereld. Het is de middeleeuwen, mensen verplaatsen zich te paard, vóóral de nobiliteit en ridders (die onderscheiden zich júist door hun paarden, de blitsende bolides van de middeleeuwen). Dus waar zijn die paarden.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want een draak gaat van vuur (een gas) spuwen naar ijs en sneeuw (vaste stoffen) spuwen. Ramon is de reïncarnatie van Newton. >Ik vind het sowieso belachelijk dat de draken vuurspuwen met de kracht van twintig atoombommen, want vuur =/= atoomexplosie Ja want dragon fire is hetzelfde als normaal vuur. Tot nu toe is het altijd zo geweest in deze serie, en nu ineens klagen over explosies. >Ze spuwen vuur uit hun bek, ze kotsen geen kamehameha uit of zo. Jezus Blijkbaar niet he, mafkees.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zien is niet hetzelfde als alles weten. Knuppel. Als je alles over iets geleerd hebt moet je het soms toch nog steeds na zoeken in een boek of op internet.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er goeie punten worden gemaakt over waarom de serie bergafwaarts is gegaan dit seizoen, maar er bestaat ook zoiets als mierenneuken. Kom op Ramon, ik weet dat je nooit seks hebt maar laat die arme dieren met rust. '''Huehuehue de ijsdraak spuugt geen ijs'' ''Huehuehue ze reden een keer niet op paarden''

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze aflevering heeft trouwens de meest stotende schending van een logische tijds- en reisduur, naar mijn mening. Oké, ten eerste, de "Dragonpit" ligt in deze aflevering *buiten* King's Landing. Dat alleen al is belachelijk, want dat drakenhol staat op één van de heuvels *in* King's Landing -- een belangrijke fucking heuvel in de lore. Een paar seizoenen terug beeldde de show de Dragonpit ook nog af *binnen* de stadsmuren. http://i.imgur.com/CGpmQSq.jpg Even ter informatie, dit is de locatie van de Dragonpit in het King's Landing van de boeken (en dit is hoe KL eruit hoort te zien). http://i.imgur.com/CGpmQSq.jpg Sowieso zijn de showmakers onmeunig inconsistent wat betreft locatie. Alleen in deze aflevering al beelden ze King's Landing op twee zodanig verschillende manieren af dat het lijkt alsof het twee unieke locaties zijn, zij het niet dat de Red Keep laat zien dat het allebei KL betreft. (Om te zwijgen over dit lachwekkende [frame](http://i.imgur.com/TIsPTIb.jpg) van een paar seizoenen geleden.) http://i.imgur.com/nmXaeXu.png http://i.imgur.com/wPOoI2p.png Dus het veldleger van Dany bevind zich op een grote vlakte ten zuiden van King's Landing, waar twee scènes later bergen blijken ze zijn. Om even te ontzien dat King's Landing in het zuiden van de stad geen vlaktes heeft maar de rivier Blackwater Rush én dat buiten de daadwerkelijk stadsmuren er bebouwing en graanvelden zijn. Enfin, nu dus die stotende schending van tijd- en reisduur. Tyrion, Jon en de rest komen aan ergens rond King's Landing, gaan aan wal, lopen dat gehele pokke eind TER VOET naar de Dragonpit (dat een stuk buiten de stad ligt). Daar lullen ze wat af, Cersei vertrekt en Tyrion besluit om achter haar aan te gaan om haar te overtuigen. Maar in plaats van dat Tyrion haar ergens tussen de Dragonpit en King's Landing tegenhoud om met haar te praten reist hij *helemaal* TER VOET af naar KL, naar de Red Keep, daar lult hij wat af voor (ik neem aan) anderhalf uur, daarna reist hij weer helemaal TER VOET vanaf het kasteel door de stad door het platteland terug naar de Dragonpit. En net voordat Tyrion terug komt zie je iedereen nog steeds staan waar ze uren geleden stonden, en het is pas nú dat Jon en Dany even iets belangrijks bespreken. Wat een kutshow is het ook haha

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Om even te ontzien dat King's Landing in het zuiden van de stad geen vlaktes heeft maar de rivier Blackwater Rush én dat buiten de daadwerkelijke stadsmuren er bebouwing en graanvelden zijn. Om even te ontzien dat in het zuiden van King's Landing er helemaal geen vlaktes zijn, maar dat er de rivier Blackwater Rush loopt.*

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...