Ga naar inhoud

welke gratis game is het coolst?


koen1999

Aanbevolen berichten

Verbaasd dat er nog geen sortgelijk topic is! Ik ben het voor een deel met je eens. Ik wil soms ook gewoon een makkelijk maar prachtig ritje krijgen. Maar dan moeten ze het wel goed doen daarmee bedoel ik : Leuke niet repetieve gameplay. Een goed verhaal. Een prachtige setting etc. Als ik voor een slachting van mijn gamecapabilites ga dan kunnen graphics verhaal etc. mij niet zo veel schelen. Dan wil ik tergend harde vette gameplay. Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk afwisseling te brengen tussen makkelijke en moeilijkere games.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Te makkelijk? De story mode misschien, maar ga maar eens alle trophies halen! Trophies hebben games de dood ingejaagd. En als je bij Ninja Gaiden niet eens verder dan het eerste half uur komt moet je toch even je skills oppeppen, tis een moeilijk spel, maar die kan je zeker op hard nog wel uitspelen. Ninja Gaiden Black is pas leuk. En de games waren vroeger ook moeilijk inderdaad, maar ze duurden niet zo lang, dus werd het gecompenseerd. Daarnaast was je ook gewoon klaar als je het spel had uitgespeeld, misschien nog een hard mode of wat geheimen, maar daar bleef het bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook wel ergens gelijk hoor... En mijn "skills" kunnen zeker wel wat bijschaving gebruiken,maar dat is nu net het probleem... Ik heb ook de tijd niet om aan men skills te "trainen" zeg maar, dus heb ik graag mijn games wat makkelijker. Maar ieder zijn ding natuurlijk, en ik begrijp dat andere mensen dit ook anders zien. Vroeger was alles standaard inderdaad moeilijker, en veel korter, dus dat compenseerde inderdaad,maar naarmate ik "ouder" wordt, kan ik me minder toeleggen op het spelen van dit soort games, puur omdat het zoveel oefening vraagt en trial and error, helaas...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk, ben ik het ook mee eens, er zijn ook veel makkelijke baggergames uiteraard. Even een dom voorbeeld, Bioshock Infinite. Moeilijkheidsgraad (en dan heb ik het over de makkelijkste modus) vind ik perfect, schitterende game ook,omdat dit ervoor zorgde dat ik met volle teugen van de wereld, het verhaal, etc... kon genieten zonder me zorgen te moeten maken over "Wanneer ga ik nu weer ns dood??". Terwijl bij Dark Souls, well... ook een prachtig, sfeervolspel,maar daar zijn mensen als ik niets mee, want wij worden hier alleen maar gefrustreerd van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp waar je vandaan komt. Ik ben nog een paar jaar ouder dan jij. Fulltime baan, vrouw (een prachtige) en nog andere hobbies en vrienden IRL. Ik moet dus ook mijn kostbare gametijd zo optimaal mogelijk beleven. Daar bij heb ik 2 voorwaarden: ik moet 100% zeker weten dat ik helemaal op kan gaan in de game en ik moet 100% uitgedaagd worden. Daarom doe ik altijd goed onderzoek voordat ik een game koop ((p)eviews lezen e.d.). Daarnaast speel ik de game altijd op de hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad. Zo weet ik dat ik iedere minuut die ik game optimaal besteed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de game. Niet alle games hoeven makkelijk te zijn. Het beste is dat je tegenwoordig meerdere moeilijkheidsgraden hebt. Anders willen cheats ook nog wel eens helpen. Games zijn natuurlijk ook veel complexer geworden, waardoor je het overzicht sneller kwijtraakt. NES games kon je vaak in een aantal uren uitspelen want er waren nog geen memory cards en savegames. Dit voegde ook toe aan de uitdaging. Bij Mario games kan je heel goed zien hoe simpel we zijn geworden. Behalve de 3D platform mario games, maar dat ligt meer aan slecht camera werk en irritante controlls. Maar speel bijvoorbeeld eerst mario kart, en daarna mario kart wii. Het origineel is gruwelijk moeilijk en ik ben er nog steeds trots op dat ik die game heb uitgespeeld volledig. gouden cup op de special road op hoogste moeilijkheidsgraad. Bij mario kart wii ligt de moeilijkheidsgraad meer in je eigen rijvaardigheid en wat je zelf fout doet, terwijl in het origineel de computer je zo gruwelijk loopt te zieken dat mijn ouders destijds mij en mijn zus regelmatig verboden hebben de game te spelen omdat we bij geen een ander spel zo gruwelijk zaten te vloeken. AI die je net voor de finish inhaalt, oneindig voorwerpen kan gooien en ze bij voorkeur recht voor je auto gooit zodat je het niet kan ontwijken, zelf over voorwerpen heen springen, zelfs lichte bestuurders die je van de weg af beuken, etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel games standaard op Normal en dan loop ik zonder al te veel moeite door de campaign. Ik vond Bioshock Infinite op Hard bij vlagen best pittig, ben dan uiteindelijk toch maar naar Normal overgestapt. Als ik in een game op een punt beland waar ik na 20+ keer nog niet verder kom verlies ik al snel mijn interesse. Aangezien ik tegenwoordig alle games uit speel kies ik dan toch maar voor de easy way (Normal dus :)) Denk niet dat de games in het algemeen veel makkelijker zijn, je hebt nu alleen de optie om ze makkelijker te spelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik een al een wat meer ervaren gamer ben dan toen ik nog best een jonkie was speel ik alles op de zo hoogst mogelijke stand, gewoon voor de (meer) uitdaging, meer uren en natuurlijk voor de achievs. Waar ik in 2008 met een maat Gears of War 1 nog draaide op Easy die we toen al uitdagend vonden (volgens mij stond deze al bekend om vrij uitdagend te zijn) loop ik nu met die zelfde vriend met een enkele death hier en daar door de campaign van Gears of War:Judgement op hoogste stand met diezelfde maat maar dan 5 jaartjes later en ouder. Uitdaging is gewoon goed, en laat je meer uren uit je game halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt ook wel aan de game. sommigen worden alleen maar irritant als je ze op moeilijk zet en anderen bieden echt een uitdaging. Weten dat je het KAN halen is belangrijk. Als je bijvoorbeeld een fighter speelt en je weet geen enkele klap uit te delen aan de eindbaas is het bijvoorbeeld niet leuk meer. Persoonlijk heb ik een hekel aan AI die gewoon volluit loopt te cheaten, en allerlei oneerlijke voordelen krijgt. Zoals een strategy game waar de AI 10 gebouwen tegelijk neer kan zetten en extra geld krijgt, eindbazen in fighters die dubbel zo veel health hebben en dubbel zoveel damage doen, etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een game als enclave daarentegen daagt mij dus wel uit. De tegenstanders zijn immers grotendeels personages met wapens en armor die je zelf ook kan hebben, soms wel iets later dan dat zij het krijgen maar toch. Ik heb die game destijds uitgespeeld, en ben nu bezig hem opnieuw uit te spelen. Erg pittig bij Ark Moor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn gevoel waren games vroeger ook wel moeilijker dan vandaag de dag. Aan de andere kant zijn veel games van deze tijd met moeilijkheidsgraad 'insanity' of 'hardcore' ook wel behoorlijk pittig. Ik ben dan ook een voorstander van een moeilijkheidsgraad kunnen instellen in een game. Wanneer deze optie er is kan je zelf lekker instellen waar je behoefte aan hebt, ik kan me goed voorstellen dat als je een fulltime baan hebt je obsoluut geen zin/tijd kan vinden om aan je skills te werken om goed genoeg te worden voor een game. Zelf ben ik een enorme liefhebber van RPG's en daar moet ik eerlijk in bekennen die lijken wel een stuk makkelijer geworden. Bij het overgrote meerendeel kan je ook geen moeilijkheidsgraad instellen en het valt me gewoon op dat ik RPG's van de laatste paar jaar veel, maar dan ook veel makkelijker uitspeel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt voor mij per spel wat ik wil aan moeilijkheidsgraad. Een spel als Diablo III wat een echt grindfestijn is, daar mag de uitdaging wel continu worden opgeschroefd, anders wordt het simpelweg saai. Aan de andere kant ben ik op dit moment bezig met de Mass Effect-reeks op de Xbox, en dan om alle achievements te halen. Ik was lichtelijk teleurgesteld door de Insanity difficulty, omdat ik er eigenlijk net zo makkelijk doorheen blies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...