Ga naar inhoud

CDAB 33 [XXXIII] Werk is heilig, raak het niet aan.


mohamed

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Supah dupah, mijn schat van een baas heeft me voor noppes een Snes en N64 kado gedaan, die in de winkel waren afgeleverd omdat ze niet konden worden ingenomen :D N64 heeft alleen als probleempje dat de controller pook wat losjes is, maar die controllers zijn niet zo duur (overigens wacht ik er mee, niet zo'n interesse in het gebruiken ervan atm). SNES heeft alleen de stroomkabel die door midden is, maar ik heb daar een van besteld voor een tientje plus scart kabel van 5 eu die handiger is dan die standaard kabel. Overigens zitten er 2 controllers bij de SNES, en ga binnenkort Donkey Kong Country lenen van een collectible collega, plus wat andere games maar ik weet nog niet wat hij allemaal heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Zo naief wat je nu zegt. Zie je wat er om je heen gebeurd? 10 graden+ in Januari, Pelikanen in Nederlands, trekvogels die in Africa horen te zitten, fluiten mij mn bed uit om 6 uur sochtends. valt mee, de straling die vrijkomt bij een kernbom is veel, maar hoe langer de afstand hoe zwaker de straling word. zelfs als een kernbom van een paar ton in de lucht tot ontploffing word gebracht dan is er maar op een klein stuk radiatie. daar gaan dieren wel door kapot, maar dat is alles. straling is schadelijk voor levende wezens, niet voor materialen op de grond. het ergste wat er kan gebeuren is dat een stof bestraalword en een andere radioactive stof word. als dat gebeurt kan je meestal voor een bepaalde tijd niet meer komen (hangt af van hoe snel dat materiaal weg straalt) als we kijken naar een kernbom die ontploft en vergelijken met alle lucht op de aarde, dan is er hoogstwaarschijnlijk minder dan 1 radioactief deeltje per kubike meter lucht. dat deeltje verhoogd echt niet de straling van de natuurlijke achtergrondstraling. ja, als je gewoon rondloopt word je bestraald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het even opgezocht, maar dit is waar ik op duidde; *Some plants and animals have been able to adapt to the increased radiation levels present in and around Chernobyl. Arabidopsis, a native plant to Chernobyl, are able to resist high concentrations of ionizing radiation and resist forming mutations. This species of plant has been able to develop mechanisms to tolerate chronic radiation that would otherwise be harmful or lethal to other species.[22] Recent studies suggest the 19-mile (30 km) "exclusion zone" surrounding the Chernobyl disaster has become a wildlife sanctuary. Animals have reclaimed the land including rare species such as lynx, Przewalski’s horses, wild boars and eagle owls whose populations are all thriving. When the disaster first occurred, many animals and plants died immediately; however, 25 years later, these animals and plants are reclaiming the abandoned cities to make it their habitat. Even the site of the explosion is flourishing with wildlife as birds nest in the wrecked nuclear plant, and plants and mushrooms live in and on the site.* http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of_the_Chernobyl_disaster

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren ook veel Amerikaanse soldaten die meekeken naar de tests vanuit loopgraven, zoals hier; http://www.youtube.com/watch?v=9nvTd5mNRz0 De Chinezen waren nog zotter, die bliezen een bom op en lieten vervolgens hun troepen erop af stormen als onderdeel van een ''nucleaire training''. Hier is HD beeld ervan; http://www.youtube.com/watch?v=9wYxcytt-6s

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...