Ga naar inhoud

HET NIEUWS DER WERELD


wo538

Aanbevolen berichten

Ja ik moet nu naar school dus kan even geen 20 minuten lang (waarom zijn die dingen altijd zo godvergeten lang?) complottheoriefilmpje afkraken. Ik wil wel op voorhand zeggen dat "blut" zijn te maken heeft met het niet meer kunnen terugbetalen van je leningen. Daarvan is bij de VS geen sprake. De debt ceiling is een wet die het aangaan van leningen belemmert. Dat heeft dus niets te maken met blut zijn en is ook geen indicatie van hoe de markt de kredietwaardigheid van de VS beoordeeld. Goud van andere landen dat in de VS ligt opgeslagen? Nou ja, dat is een indicatie van de naïviteit die andere landen hadden t.o.v. de VS, maar als iets een overgewaardeerd goed is is het goud wel. Hoewel het nooit door de absolute ondergrens heenzakt is het (zeker in crisisperiodes) een ontzettend volatiele grondstof (en dus absoluut geen verstandige belegging).

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ok, zit nu bij "rehypothication" en dat slaat (verassing!) nergens op. De reden dat Bretton Woods faalde is inderdaad door een tekort aan goudreserves. Dat kwam niet omdat goud spontaan verdween maar omdat de FED meer geld bijdrukte dan ze goud had. Even korte uitleg van Bretton Woods: zo ongeveer iedere munteenheid in deze wereld is in te wisselen tegen dollars en je dollars zijn tegen een vaste wisselkoers in te wisselen tegen goud van de FED. Je kon dus met je dollarbiljetje naar de FED gaan en goud eisen. Het enige probleem was dat er meer en meer dollars verschenen waardoor het zeer onwaarschijnlijk was dat de goudreserves groot genoeg waren voor de nieuwe hoeveelheid dollars. De val van Bretton-Woods kwam dus niet door een tekort aan goud maar door een overschot aan dollars. Rehypothication is een duur woord voor een zogenaamd tekort aan goud. Maar lieve complottheorist, waar is dat goud dan naartoe? Heeft Amerika op de zwarte markt goud zitten verhandelen? Vragen, vragen. Gelukkig hebben jullie nog 14 minuten om je onzin te onderbouwen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Opnieuw is een Nederlandse jihadist in Syrië omgekomen. Het gaat om de Marokkaans-Nederlandse jongen 'Abu Hamza'. Hij zou de elfde Nederlandse dode zijn in het Syrische oorlogsgebied, meldt De Telegraaf.'' ''Nederlander''. Hij is in mijn ogen geen Nederlander meer en waarschijnlijk nooit compleet geweest.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Hee ik heb 20 euro aan jou gegeven ter bewaring. Nu wil ik het terug. Zeg jij: Je krijgt het in zeven jaar en in het eerste jaar los je 1,6 van je lening af. Wat klopt hier niet Avant-la-lettre? En dit is niet alleen Duits goud maar ook ons goud wat daar ligt. Ik zeg dan ook nergens dat het goed is dat ons eigendom in de VS ligt. Ik zeg alleen dat de relevantie van dit gegeven inzake de kredietwaardigheid van de VS nihil is. Daarnaast verbindt meneer de complottheorist allerhande kansloze (maar natuurlijk wel heel erg spectaculaire) theorieën aan dit simpele gegeven omdat hij niet snapt hoe de economie in elkaar zit. Het goed dat een complottheorist verkoopt is niet de waarheid, maar spektakel. Bekijk dit soort video's in godsnaam met een gezonde hoeveelheid scepsis want er worden simpelweg leugens verkocht.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tering ik ga gewoon door met kritiek leveren want ik kan me echt kapot ergeren aan dit soort filmpjes. De vergelijking tussen de huizenmarkt en goud slaat dus weer helemaal nergens op. Ja, CDO's en alle andere nieuwe financiële instrumenten waren geen goed idee omdat risico niet meer zichtbaar is. Maar wat de fuck heeft dat met goud te maken? Ten eerste en dit is dus echt heel erg belangrijk hé, goud is niet zo spannend. Echt niet. Onder aan deze reactie heb ik een grafiekje van de goudprijs gezet. Als je even dat boerenverstand dat de complottheorist altijd als heilig beschouwt op de goudprijs zet, dan is het toch een nogal volatiele bedoeling de afgelopen 10 jaar? Tussen 2004 en 2010 verdrieëneenhalfvoudigd de prijs (altijd stabiel my fucking ass) en na 2010 stort hij weer in elkaar (er gaat 1/3 van de prijs af). Als dit op de beurs gebeurt is het een zwarte dag, als het bij goud gebeurt blijft het blijkbaar een "bijzonder stabiele investering met altijd waarde!". Rot op. Ten tweede, het goud van de centrale bank wordt niet doorverkocht. Het bundelen en doorverkopen van de risico's van hypotheken is relatief nieuw, gebeurde gewoon op de financiële markten, iedereen wist ervan en iedereen deed eraan mee (de DSB bijvoorbeeld haalde zo haar geld binnen). Dit wordt vergeleken met het doorverkopen van de risico's van goud, wat dus helemaal niet kan. Een fucking lening (wat een hypotheek is) is namelijk wat anders dan een grondstof. Je kunt een grondstof dus ook niet steeds doorverkopen zonder dat het duidelijk is wie de eigenaar is. Dit is gewoon een keiharde leugen. Of in ieder geval een vergelijking waaruit blijkt dat de presentator totaal geen idee heeft waar hij over praat. http://goldprice.org/charts/history/gold_all_data_o_b_usd.png?0.3930246119853109

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaak moet je dit nou nog worden uitgelegd? Jouw 'stellingen' bestaan uit denkbeelden die plaats hebben in noch Nederland, noch 2014, ze zijn soms op het nazistische af; er wordt keer op keer zo gereageerd op jouw reacties, en maar vol blijven houden dat het aan ons ligt, man man, onvoorstelbaar dat iemand zo dwaas kan zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah kijk, ze hebben al het goud stiekem doorverkocht! Of althans, dat denkt meneer de presentator. Boerenverstand modus: als ik twee keer hetzelfde product verkoop dan zijn er ook twee mensen die het product claimen. Stel hé, JahArmy verkoopt dezelfde auto aan twee mensen. Op een dag komen die twee mensen dan bij zijn garage aan en roepen: "hé dat is mijn auto!". Maarrr, in dit geval komt alleen Duitsland aanzetten "hé dat is mijn goud!", waar is de tweede partij die hetzelfde goudklompje claimt?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, de "onafhankelijke journalist" die de bundesbank over de reden het omsmelten van de staven goud heeft gevraagd, heeft ook een boekje gepubliceerd. Je verwacht het niet.... "Mordanschlag 9/11". Het is dus gewoon een ander aluhoedje waarbij de presentator poogt hem enige autoriteit mee te geven door hem als "onafhankelijk journalist met 30 jaar ervaring" te bestempelen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Complottheorieën zijn meestal driekwart onzin met een vleugje waarheid erin. Zo werd tijdens de Olympische spelen in 2012 beweerd dat er een grote bom of zelfs een kernbom onder het stadion zou worden geplaatst tijdens de openings- of sluitingsceremonie, simpelweg omdat er een tunnel onderdoor zou lopen en er rond het stadion en openingsceremonie veel symboliek zou zijn dat verwees dat de ''Illuminati'' of Vrijmetselaars.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast, wat is überhaupt de relevantie van het omsmelten? Stel, het zijn niet dezelfde staven, maakt dat dan wat uit? Als ik vandaag 5 euro aan mijn zusje uitleen met de vraag mij morgen 5 euro terug te geven, dan word ik toch ook niet woedend als dat niet exact hetzelfde briefje is? Waarom maakt het dan wel uit dat het exact dezelfde goudstaven zijn? Goud is goud.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had ie het over het afschaven of kleiner maken van de goudstaven, zoals met dat muntje wat over de tijd heen glad geschuurd werd. Dus dan zou je wel goud terugkrijgen, alleen in een iets mindere hoeveelheid. Dat, of ik heb het verkeerd begrepen, want er zat nogal wat onzin tussen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh, het is een ponzi scheme. Meneer snapt dus niet wat een ponzi scheme is. Een ponzi scheme is een piramidespel waarbij nieuwe deelnemers betalen voor de rentebetalingen op oude deelnemers. Dat kan dus alleen op het moment dat er op de een of andere manier meer geld uitgaat dan er binnen komt. In het grote goudleen spel gaat er niet meer goud uit. We dumpen al ons goud op één plek. Klaar. Daar gaat geen goud uit dus hoeft er ook geen nieuw goud in. Daarmee is het prima stabiel en géén ponzi scheme. Klinkt wel spannend trouwens, een ponzi scheme.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

**OEGANDA** *''Een dag nadat de Oegandese president Yoweri Museveni de omstreden 'Wet tegen homoseksualiteit' heeft ondertekend, opent het schandaalblad The Red Pepper de aanval op homoseksuelen. In de editie van vandaag staat een 'top-200' van Oegandese homo's. Sommige namen zijn voorzien van een foto.''* **''Homo's moeten dood, verklaarde het blad vol ernst, want 'ze rekruteren onschuldige kinderen'. Niet alleen de namen van homoseksuelen werden gepubliceerd, ook werd duidelijk vermeld waar de personen woonden en werkten.''* http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3603203/2014/02/25/Voorpagina-EXPOSED-De-top-200-Oegandese-homo-s.dhtml

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...