Ga naar inhoud

Drugs Deel 2


Saeglopur

Aanbevolen berichten

Ja was een impuls tijdens de donkere wintermaanden, dus geen voorbereiding en niet super. Ooit ook in de natuur gedaan en dat is nog steeds mijn favoriete ervaring.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er meer megaconsequenties zitten aan het feit dat we zo veel zwakzinnigen als Hellraidermike moeten voorzien van goede leefomstandigheden.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even kijken. In 2017 stierven zon 20.000 mensen aan roken (indirect/direct) In 2017 stierven zo'n 1800 tot 2000 mensen aan alcohol (indirect/direct) In 2017 stierven er 262 aan drugs gebruik (opiaten/ghb/xtc/etc). Maar dat zijn alleen directe doden van drugs. Bijvoorbeeld het oplopen van HIV, hepaptites C, longschade door cocaine roken, liquidaties, en andere doden door criminaliteit. Zouden die ook mee geteld worden dan zouden de cijfers significant hoger liggen. Het afval van drugs is ook een mega probleem, het vervuilt allerhande rivieren en meren waardoor niet alleen is dat slecht voor de omringende mensen, maar ook voor natuur en dieren. Dan de mensen die door hun verslaving in financiële problemen komen, veelal komen die daarna in problemen in de vorm van criminaliteit omdat ze hun verslaving moeten betalen, of heeft de omgeving Sociaal en maatschappelijk er last van. Drugs heeft geen voordelen, en heeft ook geen objectieve positieve redenen. Redenen zijn: Erbij willen horen Om te ontsnappen of te ontspannen Ze vervelen zich Om zich ouder voor te doen Opstandigheid Om te experimenteren Drugs is altijd een zoektocht naar oplossingen en nooit de oplossing. Maar vertel mij vooral welke langgerekte redenen jij voor jezelf hebt verzonnen zodat jij je drugsgebruik goed kan praten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En jaarlijks sterven er nog veel meer mensen indirect aan de gevolgen van ons dieet. Moeten mensen ook stoppen met eten? Domme lul.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je alcohol en roken hier noemt, oké. Maar dit: >In 2017 stierven er 262 aan drugs gebruik (opiaten/ghb/xtc/etc). Laat me niet lachen man. Dit is qua aantallen belachelijk weinig tov sterfte tgv dieet en leefstijl.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik ben niet tegen bijvoorbeeld alcohol en wiet Je bent wél tegen de drugs die een minimale invloed hebben op de maatschappij, maar níet tegen alcohol? Je weet hopelijk dat alcohol bewezen een van de slechtste drugs is die er is hé? Met bewezen verhoogde kans op leversclerose, slokdarmkanker, maagkanker, mondkanker, darmkanker... Moet ik doorgaan? Ik vind het iig vrij belachelijk dat er op veel drugs een taboe heerst terwijl ze bewezen minder slecht voor je zijn dan alcohol.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast is het me een raadsel dat je bij roken en alcohol het totale aantal doden (direct/indirect) noemt, maar bij drugs slechts directe doden. Volgens mij weet je zelf ook niet precies wat je probeert te zeggen. Maargoed, ik hou het bij vier comments.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Godsamme, laat ik me toch verleiden tot het typen van een vijfde comment, want hoe meer ik je comment lees hoe meer domheid ik vindt. >Dan de mensen die door hun verslaving in financiële problemen komen, veelal komen die daarna in problemen in de vorm van criminaliteit omdat ze hun verslaving moeten betalen, of heeft de omgeving Sociaal en maatschappelijk er last van. Alcoholverslaving, ooit van gehoord? Zegmaar de meest voorkomende verslaving die deze problemen veroorzaakt? Je bent erg inconsistent.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck, zesde comment. Ik ga volgende keer wel proberen je comment in één keer te lezen want dan kan ik het allemaal in één comment proberen te proppen, my bad. >Drugs heeft geen voordelen, en heeft ook geen objectieve positieve redenen. Redenen zijn: Erbij willen horen Om te ontsnappen of te ontspannen Ze vervelen zich Om zich ouder voor te doen Opstandigheid Om te experimenteren Drugs is altijd een zoektocht naar oplossingen en nooit de oplossing. Maar vertel mij vooral welke langgerekte redenen jij voor jezelf hebt verzonnen zodat jij je drugsgebruik goed kan praten. Wat een heerlijke bekrompen opmerking. Als je het nooit geprobeerd hebt, kan je er ook geen uitspraak over doen. Heel fijn dat jij een lijstje met redenen dat mensen drugs doen hebt verzonnen, maar er missen natuurlijk legio redenen die mensen hebben om eens drugs te doen. Jij bent niet beter dan de rest. Ik ben zelfs van mening dat mensen die zonder enige kennis of ervaring andere mensen veroordelen een stuk minder zijn dan de rest :)

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Daarnaast is het me een raadsel dat je bij roken en alcohol het totale aantal doden (direct/indirect) noemt, maar bij drugs slechts directe doden. Die cijfers zijn er niet omdat die niet worden bijgehouden, die kan ik er dus niet bij doen. Wel is het zeker dat het cijfer van 262 significant hoger wordt wanneer die cijfers wel worden mee geteld. Cijfers die er niet zijn kan ik ook niet gebruiken of wel? Domme reactie. >Je bent wél tegen de drugs die een minimale invloed hebben op de maatschappij, maar níet tegen alcohol? 1. Er is zeker geen minimale impact maar goed dat terzijde. 2. Het verbieden van alcohol geeft een veel grotere schade dan het houden van alcohol, dit is gebleken in de geschiedenis wanneer alcohol werd verboden en zeker in het algeheel werd verboden. >Alcoholverslaving, ooit van gehoord? Zegmaar de meest voorkomende verslaving die deze problemen veroorzaakt? Je bent erg inconsistent. Daarom noem ik ook geen specifiek verslaving maar gebruik het woord op zichzelf. Weer een domme reactie, je voegt iets toe aan wat ik heb gezegd puur zodat het in je narratief past terwijl ik dat niet zeg. ELKE VERSLAVING IS EEN PROBLEEM is het nu meer duidelijk? >Wat een heerlijke bekrompen opmerking. Als je het nooit geprobeerd hebt, kan je er ook geen uitspraak over doen. Heel fijn dat jij een lijstje met redenen dat mensen drugs doen hebt verzonnen, maar er missen natuurlijk legio redenen die mensen hebben om eens drugs te doen. Jij bent niet beter dan de rest. Ik ben zelfs van mening dat mensen die zonder enige kennis of ervaring andere mensen veroordelen een stuk minder zijn dan de rest :) Komt uit onderzoek. bijvoorbeeld pyschologische onderzoek, vragen vanuit de maatschappij die drugs gebruiken en algemene onderzoeken in sociale onderzoeken. Dus conclusie je misbruikt en verander mijn woorden voor je eigen verhaaltje. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-worden-drugs-gebruikt/ Redenen. https://www.loketgezondleven.nl/gezondheidsthema/drugs/cijfers-en-feiten/oorzaken Redenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent niet beter dan de rest. Ik ben zelfs van mening dat mensen die zonder enige kennis of ervaring andere mensen veroordelen een stuk minder zijn dan de rest :) Dit is precies wat ik bedoel, een ad hominen in een poging het geen wat de persoon zegt in diskrediet te brengen terwijl het 1. nooit gezegd is en 2. totaal niet bijdraagt aan het verhaal. Ik heb niet gezegd dat ik beter ben dan de rest, dat zeg jij. Maar goeie poging dat wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Heel fijn dat jij een lijstje met redenen dat mensen drugs doen hebt verzonnen, maar er missen natuurlijk legio redenen die mensen hebben om eens drugs te doen Heb ik niet verzonnen maar goed. Welke reden staat er trouwens niet bij? De redenen zijn namelijk zo breed dat welke je ook noemt past binnen de redenen die er staan? Je wilt het uitproberen? Valt onder experimenteren? Omdat andere het ook doen? Erbij horen. Er is geen positieve reden om drugs te gebruiken, er zijn namelijk gezonder redenen die hetzelfde bereiken, het brengt schade toe (om het te maken en wanneer je het gebruikt) Het goed praten van drugs gebruik is daarom per definitie een drogreden. Er is geen baat bij drugs alleen verliezers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...