Ga naar inhoud

Drugs Deel 2


Saeglopur

Aanbevolen berichten

>Het gaat sneller kloppen, de bloekdruk verhoogt, de lichaamstemperatuur stijget. Tevens kan je dankzij het anti diuretisch hormoon niet mer plassen. Ja lijkt mij inderdaad helemaal geen probleem. Cafeïne werkt bloeddruk verhogend en laat je meer plassen. >Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Hoe meer cafeïne de moeder binnenkrijgt, hoe meer kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Na de geboorte kan cafeïne via de moedermelk de baby onrustig maken. Slecht voor zwangere vrouwen. >Kinderen vormen een risicogroep omdat de ontwikkeling van het zenuwstelsel door een overmaat cafeïne kan worden aangetast. Aantasting van het zenuwstelsel. >Wie regelmatig te veel cafeïne binnenkrijgt, kan last krijgen van rusteloosheid, angstgevoelens, prikkelbaarheid, hoofdpijn, beven, duizeligheid, suizende oren en hartkloppingen. Te veel cafeïne kan het ook moeilijk maken om in slaap te vallen. Brrrrrr. >Wie veel koffie of energiedrankjes drinkt en daar opeens mee stopt, kan last krijgen van ontwenningsverschijnselen. Deze kunnen wel tot een week aanhouden. Je kunt dan last hebben van hoofdpijn, vermoeidheid en trillende handen. Verslavend! En daarnaast is cafeïne een gateway drug naar zwaarde drugs. Het begint met een kopje koffie en het eindigt in de verslavingskliniek! Gelukkig nuttig ik geen cafeïne want ik heb niks te compenseren in tegenstelling tot al die andere koffiedrinkende losers hier.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij trouwens ook geen auto. Is levensgevaarlijk, zitten VRESELIJK VEEL NEGATIEVE MAATSCHAPPELIJKE EFFECTEN AAN (broeikasgas! fijnstof! stikstof!) en kan een gateway zijn naar nog gevaarlijkere vormen van transport zoals motorrijden. Kijk maar naar Tiger Woods die aan levende lijve heeft ondervonden wat de effecten kunnen zijn van zo'n auto-rij-verslaving.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autorijden heeft geen voordelen, en heeft ook geen objectieve positieve redenen. Redenen zijn: Erbij willen horen Om te ontsnappen of te ontspannen Ze vervelen zich Om zich ouder voor te doen Opstandigheid Om te experimenteren Autorijden is altijd een zoektocht naar oplossingen en nooit de oplossing. Maar vertel mij vooral welke langgerekte redenen jij voor jezelf hebt verzonnen zodat jij je autogebruik goed kan praten.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het gaat sneller kloppen, de bloekdruk verhoogt, de lichaamstemperatuur stijget. Tevens kan je dankzij het anti diuretisch hormoon niet mer plassen. Dit klinkt voor iemand met weinig verstand van zaken inderdaad een stuk dramatischer dan het daadwerkelijk is. Als het allemaal bij korte termijn verandering van het metabolisme blijft en alles een dag later weer terug bij normaal is (én er door amper tot géén verslavingsrisico geen negatieve langetermijn-effecten aan zitten), is dit allemaal helemaal niet zo dramatisch als dat jij het doet lijken. Zeker niet in vergelijking met bijvoorbeeld alcohol of roken. >Bij het vrijkomen van extra ADH is voorzichtigheid geboden met het nuttigen van dranken; als men te veel water drinkt en niet kan plassen, kan er zich rond de hersenen te veel vocht ophopen; dit kan fataal aflopen Iedereen die wel eens MDMA heeft gedaan weet dit, en waterintoxicatie komt weinig voor. Je moet dan ook héél veel drinken in korte tijd wil je dit krijgen. Een alcoholintoxicatie of ongeluk tgv alcohol komt veel meer voor, mede omdat je veel minder controle over jezelf hebt bij alcoholintoxicatie. >Nee serotonine is inderdaad niet heel erg.... Haha, je zegt het sarcastisch alsof ''serotonine'' erg is, terwijl serotonine een lichaamseigen hormoon is dat bij jou waarschijnlijk ook vrijkomt wanneer je met een gelukzalig smoeltje doodvermoeiende comments aan het typen bent met de gedachte dat je gelijk hebt :) >Het middel zelf veroorzaakt geen afhankelijkheid, wel word je lichaam afhankelijk van het feit dat het minder goed werkt bij meerdere keren. En is het een gateway drug naar zwaardere drugs. 1 Dit gebeurt bij alcohol ook, bij alle drugs eigenlijk. Ook bij koffie. Gewenning heet dat. 2 Van de honderdduizenden mensen die wel eens een pilletje doen, hoeveel denk je dat er vervolgens denken ''Laat ik elke week cocaïne snuiven''. Natuurlijk, het komt voor. Maar dat zeggen ze bij wiet ook, en ook daar vind ik het een bullshitargument.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wederom wil ik hier niet mee zeggen dat er aan drugs geen negatieve kanten zitten, want die zijn er absoluut en die zijn er veel. Maar ik vind wel dat als je er een mening over hebt, dat je daar consistent in moet zijn en niet als een kleuter alles moet benaderen alsof het zwart-wit is en als klap op de vuurpijl argumenten gebruikt die je duidelijk zelf niet begrijpt.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>En wederom wil ik hier niet mee zeggen dat er aan drugs geen negatieve kanten zitten, want die zijn er absoluut en die zijn er veel. Ik denk dat het grotere punt is dat ons hele leven bestaat uit het maken van afwegingen omtrent wat er voor jou belangrijk is in het leven en het risico dat dit met zich meebrengt. Ik snowboard graag, in Hellraidermike termen ga je nooit een "objectieve positieve reden" vinden om te snowboarden. Het maakt me gelukkig op het moment dat ik het doe, maar dat accepteert hij in het geval van drugs nemen niet als goede reden. Wel komen er een aantal risico's kijken bij snowboarden, ieder jaar dat ik op vakantie ben zie ik wel een traumaheli. Nu kun je wel alles wat risico met zich meebrengt of ongezond is (naast snowboarden heeft Arenjan een aantal andere goede voorbeelden, zoals suiker, gegeven) verbieden, maar volgens mij maak je dan ieders leven nogal kut. Je zou ook als uitgangspunt kunnen nemen dat zaken die extreem veel risico met zich meebrengen (heroïne bijvoorbeeld, of van een gebouw afspringen) verboden moeten worden, terwijl je bij zaken die minder risico met zich meebrengen de autonomie van het individu respecteert door er als overheid niet voor te gaan liggen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...