Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...
Quote

JA21-leider Eerdmans is vooral teleurgesteld over wat de partijen hebben afgesproken over migratie. "Er wordt aan de instroom niks gedaan. Er is geen begin van ambitie. En met de uitstroom gebeurt ook niks."

Verder is JA21 niet voor rekeningrijden en vindt de partij dat de coalitie 35 miljard euro "in een bodemloze klimaatput" stopt.

Ik vind die Eerdmans echt een inhoudsloze kwal. Altijd maar doorzeuren over migratie en dan soms klimaat.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik ga het akkoord straks eens bekijken. Zo op het eerste gezicht is het allemaal best prima.

Doe normaal, ik heb én geen basisbeurs gehad, én moet straks alsnog m'n studieschuld laten zien bij het aanschaffen van een hypotheek. En dan hebben ze het over omgerekend een paar duizend aan compensatie. Fucking ratten.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Arendjan zei:

Doe normaal, ik heb én geen basisbeurs gehad, én moet straks alsnog m'n studieschuld laten zien bij het aanschaffen van een hypotheek. En dan hebben ze het over omgerekend een paar duizend aan compensatie. Fucking ratten.

Dat vind ik ook erg jammer van ze.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Arendjan zei:

Doe normaal, ik heb én geen basisbeurs gehad, én moet straks alsnog m'n studieschuld laten zien bij het aanschaffen van een hypotheek. En dan hebben ze het over omgerekend een paar duizend aan compensatie. Fucking ratten.

Boeien, ik heb ook maar een basisbeurs gehad van 100 euro per maand ofzo. Is nou niet dat je daar je studie mee kan bekostigen

 

Ik heb trouwens ook geen studieschuld.

 

 

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heel goed van jou jongen. Maar als je belooft dat je deze schuld bij het afsluiten van een hypotheek niet hoeft te laten zien moet je niet later deze doelgroep dubbel naaien. Daarnaast had ik niet kunnen studeren zonder schuld, heb naast een meer dan fulltime stage ook geen tijd voor een baan. Dus wat is je punt?

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de meeste studenten die ik ken op kamers gaan wonen en gaan feesten en dat bekostigen met 'ome duo'. Dat is allemaal prima en ik snap dat, maar ik vind persoonlijk niet dat de belastingbetaler daar voor op moet draaien. Zoals ik zeg ik heb ook gestudeerd zonder schuld op te bouwen met een zeer beperkte beurs en alles zelf bekostigd. Ik heb zelfs kostgeld betaald aan mijn moeder.

 

Dat jij niet rond kan komen omdat je niet kan werken naast je onbetaalde stage is kloten, om deze reden vind ik dat stages ook gewoon altijd betaald moeten zijn

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Arendjan zei:

Doe normaal, ik heb én geen basisbeurs gehad, én moet straks alsnog m'n studieschuld laten zien bij het aanschaffen van een hypotheek. En dan hebben ze het over omgerekend een paar duizend aan compensatie. Fucking ratten.

Ik zie nog steeds het probleem van een leenstelsel niet zo zeer in, in veel landen om ons heen is het doodnormaal om te lenen om te studeren, en als arts verdien je het met gemak terug. Het is natuurlijk wel lullig dat jij toevallig in een generatie zit die wat dat betreft tussen wal en schip is komen te vallen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het lezen geslagen, hier zijn wat mij betreft de positieve punten:

  • Ze gaan eindelijk een eerste stap zetten in het langzaam afbouwen van het compleet doorgeslagen toeslagen-systeem in Nederland
  • Ze beginnen met het aanleggen van 2 nieuwe kerncentrales. Kernenergie is een essentiële tussenstap tussen fossiele brandstoffen en groene energie met nauwelijks nadelen
  • Ze gaan scheefhuurders langzaam uit hun sociale huurwoning pesten
  • Ze zetten flink in op het bouwen van nieuwe woningen, de enige manier om huizenprijzen een beetje te drukken want de bevolkingsgrootte zal toe blijven nemen
  • Ze gaan XTC voor medicinaal gebruik onderzoeken, wat een mooie eerste stap is richting algehele legalisering
  • Er staat een vage omschrijving in omtrent een verbod op anti-rechtstatelijke / anti-democratische lesmaterialen in het onderwijs. Ik neem aan dat dit draait om het verbieden van de meest gestoorde uitwassen van islamitische bijzondere scholen in Nederland. Er staat ook een zin in over het verbieden van het financieren van scholen door dubieuze regimes (uit het midden-oosten)
  • De zoveelste belastingverhoging op tabak en frisdrank. De belasting op tabak is een prima manier om de helft van Nederland te laten stoppen met roken omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen, de belasting op frisdrank zorgt ervoor dat producenten suiker uit hun drank halen op een manier waarop de consument het nauwelijks merkt.
  • Alles omtrent Euthanasie / voltooid leven en abortus is een vrije keuze. Er is een ruime meerderheid voor die voorstellen in de tweede kamer dus dat is een prachtige overwinning voor D66 en een groot verlies voor de CU
  • Als ik het goed begrijp gaan ze dubbele paspoorten toestaan voor Nederlanders die buiten de EU wonen (aka ikzelf). Dat zou ontzettend fijn zijn.
  • Extra geld naar defensie, dat is echt hard nodig. Een vriend van me die bezig is met een opleiding tot officier stuurde me laatst een foto van Nederlanders in Afghanistan (toen we er nog zaten) die verschillende types camouflage aan hadden omdat de krijgsmacht niet genoeg pakken heeft om dezelfde camouflage te hebben voor al je delen van je outfit :')
  • Meer geld naar ontwikkelingssamenwerking

De dingen waar ik minder tevreden mee ben:

  • Het is goed dat ze het minimumloon verhogen, maar ze behouden ook de koppeling met uitkeringen, wat het hele doel van de minimumloon-verhoging, dat werken moet lonen, weer teniet doet.
  • Het is het grote sinterklaas-akkoord, iedereen krijgt meer geld en dat financieren we door de staatsschuld op te laten lopen. Aan de ene kant valt de algehele stijging wel mee, kunnen we toch gratis lenen, en zorgt de huidige hoge inflatie ervoor dat de reële staatsschuld afneemt. Aan de andere kant moeten ze er wel voor zorgen dat we dat geld inzetten voor relevante investeringen in de toekomst i.p.v. cadeautjes voor iedereen die nu toevallig leeft
  • De hele paragraaf over economie is totale onzin zonder ook maar één concreet plan.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik ben aan het lezen geslagen, hier zijn wat mij betreft de positieve punten:

  • Ze gaan eindelijk een eerste stap zetten in het langzaam afbouwen van het compleet doorgeslagen toeslagen-systeem in Nederland
  • Ze beginnen met het aanleggen van 2 nieuwe kerncentrales. Kernenergie is een essentiële tussenstap tussen fossiele brandstoffen en groene energie met nauwelijks nadelen
  • Ze gaan scheefhuurders langzaam uit hun sociale huurwoning pesten
  • Ze zetten flink in op het bouwen van nieuwe woningen, de enige manier om huizenprijzen een beetje te drukken want de bevolkingsgrootte zal toe blijven nemen
  • Ze gaan XTC voor medicinaal gebruik onderzoeken, wat een mooie eerste stap is richting algehele legalisering
  • Er staat een vage omschrijving in omtrent een verbod op anti-rechtstatelijke / anti-democratische lesmaterialen in het onderwijs. Ik neem aan dat dit draait om het verbieden van de meest gestoorde uitwassen van islamitische bijzondere scholen in Nederland. Er staat ook een zin in over het verbieden van het financieren van scholen door dubieuze regimes (uit het midden-oosten)
  • De zoveelste belastingverhoging op tabak en frisdrank. De belasting op tabak is een prima manier om de helft van Nederland te laten stoppen met roken omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen, de belasting op frisdrank zorgt ervoor dat producenten suiker uit hun drank halen op een manier waarop de consument het nauwelijks merkt.
  • Alles omtrent Euthanasie / voltooid leven en abortus is een vrije keuze. Er is een ruime meerderheid voor die voorstellen in de tweede kamer dus dat is een prachtige overwinning voor D66 en een groot verlies voor de CU
  • Als ik het goed begrijp gaan ze dubbele paspoorten toestaan voor Nederlanders die buiten de EU wonen (aka ikzelf). Dat zou ontzettend fijn zijn.
  • Extra geld naar defensie, dat is echt hard nodig. Een vriend van me die bezig is met een opleiding tot officier stuurde me laatst een foto van Nederlanders in Afghanistan (toen we er nog zaten) die verschillende types camouflage aan hadden omdat de krijgsmacht niet genoeg pakken heeft om dezelfde camouflage te hebben voor al je delen van je outfit :')
  • Meer geld naar ontwikkelingssamenwerking

De dingen waar ik minder tevreden mee ben:

  • Het is goed dat ze het minimumloon verhogen, maar ze behouden ook de koppeling met uitkeringen, wat het hele doel van de minimumloon-verhoging, dat werken moet lonen, weer teniet doet.
  • Het is het grote sinterklaas-akkoord, iedereen krijgt meer geld en dat financieren we door de staatsschuld op te laten lopen. Aan de ene kant valt de algehele stijging wel mee, kunnen we toch gratis lenen, en zorgt de huidige hoge inflatie ervoor dat de reële staatsschuld afneemt. Aan de andere kant moeten ze er wel voor zorgen dat we dat geld inzetten voor relevante investeringen in de toekomst i.p.v. cadeautjes voor iedereen die nu toevallig leeft
  • De hele paragraaf over economie is totale onzin zonder ook maar één concreet plan.

-kern centrales? Kan niet wachten op beneden zee level onderzeese kerncentrales.

-Ik las op de NOS een week geleden dat asielzoekers de afgelopen paar weken 11.000 woningen opgelegd hebben gekregen, terwijl er de komende tijd maar 45.000 woningen worden bijgebouwd. En de instroom overstroomd.

-Als de woningnood is opgelost is de vergrijzing al gestorven ja. Dan zijn er als ik van de NOS mag geloven 60% buitenlanders als Nederlandse bevolking. Dat is een feit.

-Verhogingen op tabak vermijd ik door 12 minuten te lopen naar de Duitse grens. Maar het is onomstotelijk bewezen dat rokers minder kosten voor de staat ivm zorg, dan niet rokers kosten. 

 

 

 

aangepast door GlobalGuardian
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, GlobalGuardian zei:

-kern centrales? Kan niet wachten op beneden zee level onderzeese kerncentrales.

-Ik las op de NOS een week geleden dat asielzoekers de afgelopen paar weken 11.000 woningen opgelegd hebben gekregen, terwijl er de komende tijd maar 45.000 woningen worden bijgebouwd. En de instroom overstroomd.

-Als de woningnood is opgelost is de vergrijzing al gestorven ja. Dan zijn er als ik van de NOS mag geloven 60% buitenlanders als Nederlandse bevolking. Dat is een feit.

-Verhogingen op tabak vermijd ik door 12 minuten te lopen naar de Duitse grens. Maar het is onomstotelijk bewezen dat rokers minder kosten voor de staat ivm zorg, dan niet rokers kosten. 

 

 

 

Tevens zou ik eens 10 jaar terug in de tijd willen gaan om eens in de zoveel tijd zo’n ongezonde vettige hamburger in eveneens vettig en ongezond vet of boter  weg te kunnen stouwen.

Maar omdat Ingrid zich niet kon inhouden en moddervet is moet iedereen maar boeten.

aangepast door GlobalGuardian
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Als de woningnood is opgelost is de vergrijzing al gestorven ja. Dan zijn er als ik van de NOS mag geloven 60% buitenlanders als Nederlandse bevolking. Dat is een feit.

Wat bedoel je in godsnaam met "buitenlanders"? Mensen die niet blank zijn?

>Tevens zou ik eens 10 jaar terug in de tijd willen gaan om eens in de zoveel tijd zo’n ongezonde vettige hamburger in eveneens vettig en ongezond vet of boter  weg te kunnen stouwen.

Wat let je vandaag de dag om dat te doen? Het is even makkelijk om aan vette troep te komen hoor.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Avant-La-Lettre zei:

>Als de woningnood is opgelost is de vergrijzing al gestorven ja. Dan zijn er als ik van de NOS mag geloven 60% buitenlanders als Nederlandse bevolking. Dat is een feit.

Wat bedoel je in godsnaam met "buitenlanders"? Mensen die niet blank zijn?

>Tevens zou ik eens 10 jaar terug in de tijd willen gaan om eens in de zoveel tijd zo’n ongezonde vettige hamburger in eveneens vettig en ongezond vet of boter  weg te kunnen stouwen.

Wat let je vandaag de dag om dat te doen? Het is even makkelijk om aan vette troep te komen hoor.

Buitenlanders “ mensen van buitenlandse komaf”

dan krijg toestanden zoals dit:

https://www.ad.nl/buitenland/europarlement-kraakt-omstreden-plan-kerst-wordt-geen-vakantie-huisvrouw-geen-huispersoon~a2f92503/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de laatste keer dat jij een publicatie van de EU hebt gelezen? Niet dat ik het verder eens ben met extreem doorgeslagen politiek correct taalgebruik, maar kom op, een storm in een glas water in het europarlement die draait om taalgebruik in publicaties die toch niemand leest. Als dat het ergste is wat onze samenleving kan overkomen komt alles wel goed.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, GlobalGuardian zei:

Maar het is onomstotelijk bewezen dat rokers minder kosten voor de staat ivm zorg, dan niet rokers kosten. 

Is dit de bron van het onomstotelijk bewijs Global?

https://www.ad.nl/gezond/wetenschapper-roker-minder-duur-voor-de-maatschappij-dan-een-niet-roker~a582f375/

want ik geloof er net als ghost niet zoveel van. Dus heb dit artikel uit de oude doosch getoverd, want deze houd ook rekening met de bevolkingsgroei.

https://amp.nos.nl/artikel/2109959-niet-roken-levert-de-maatschappij-toch-veel-geld-op.html

Mijn zelfmedelijden is om te huilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ontmoedigen van roken een lastige. Aan de ene kant doe je er (mits je het in je uppie doet) niemand anders kwaad mee. Aan de andere kant help je je lichaam zo ontzettend snel naar de tering en krijg je er zo ontzettend weinig voor terug dat er wel wat voor te zeggen is om mensen daartegen te beschermen. Ik ken niemand die rookt en daar tevreden mee is, iedereen die ik ken die rookt raadt het ten zeerste af en wou dat ze er nooit mee waren begonnen...

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koers die we nu hebben voor een “rookvrije generatie” vind ik zelf wel prima. De meeste mensen die nu nog roken zullen dat blijven doen tot het echt onbetaalbaar word, maar het ontmoedigt jongeren wel enorm als een pakje sigaretten 20,- kost omdat ze over het algemeen minder te besteden hebben. 
 

En anders hoe ze het in Nieuw Zeeland doen. De leeftijdsgrens ieder jaar verhogen. 

Mijn zelfmedelijden is om te huilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mozilla zei:

Is dit de bron van het onomstotelijk bewijs Global?

https://www.ad.nl/gezond/wetenschapper-roker-minder-duur-voor-de-maatschappij-dan-een-niet-roker~a582f375/

want ik geloof er net als ghost niet zoveel van. Dus heb dit artikel uit de oude doosch getoverd, want deze houd ook rekening met de bevolkingsgroei.

https://amp.nos.nl/artikel/2109959-niet-roken-levert-de-maatschappij-toch-veel-geld-op.html

Dit komt mede door de toekomstige accijnzen mbt roken. Dus misschien is het nu nog geen feit vooralsnog, zo zal dit wel snel worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...