Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

En ik snap oprecht niet dat mensen zich eraan storen dat TTIP achter gesloten deuren uitonderhandeld wordt. Dat is de enige werkbare situatie. Als de publieke opinie zich over ieder "transparant onderhandeld" punt in het verdrag kan uitspreken komt er nooit een verdrag. http://www.nu.nl/economie/4024669/fnv-wil-terugdraaien-salarisverhoging-financiele-topmannen-afdwingen.html Gedverdemme kan iemand deze doodenge club eens heel erg snel opheffen?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld gaat voor principes blijkt maar weer. En zoals de rus het al heeft gezegd ook Jan met de pet knijpt graag een oogje dicht als het aan komt op het vinden van de goedkoopste vakantie. Als ik maar stomdronken 2 weken op het strand kan liggen. "Euh... mensenrechten?? Kan ik die vinden bij het all-you-can-eat buffet? En zijn ze lekker?"
Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat iedereen het dus doet, is het goed. Dat is dus wat onze uiteindelijke ondergang wordt. Niet dat het mij wat uitmaakt zal mijn tijd wel duren. Ondertussen levert het nog wat leuke apocalyptische thema's op voor een aantal games. Ik zal zo een doemscenario niet meemaken gok ik. De tijd dat ik dacht dat ik er nog wat aan kon doen, ligt ver achter mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Waarom opheffen, een absolute salarisverhoging van 28% is toch absurd. Een werknemersorganisatie die een rechtszaak aan wil spannen om geld van werknemers af te pakken, dát is absurd. Daarnaast gaan de bankiers in kwestie er de facto op achteruit want we hebben besloten geen bonussen meer uit te delen want oehhh perverse prikkels. Daarnaast is het bij andere beursgenoteerde bedrijven heel normaal om véél meer te verdienen, bij banken is er alleen een selectieve verontwaardiging omdat het "ons geld" is.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

@protemaziclon en rusje: Dus wanneer een land dit soort achterlijke dingen doet moeten wij als Nederlanders stoppen met het genieten van het land en de cultuur? De mensen die er wonen kunnen er vrij weinig aan doen, alsnog zien jullie liever de toeristenindustrie daar in elkaar zakken? Zo'n regering en zo'n ban op social media zullen het niet decennia volhouden, de cultuur zal echter wel blijven bestaan. Daarnaast vind ik het extreme onzin om mensen die niets aan het politieke klimaat in Turkije kunnen doen te verwijten dat ze er toch op vakantie gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een mooi voorbeeld van een zekere mate van ''exceptionalisme'' van Ilja en Protema. I. Het land verkeerd vanuit ons perspectief in een slechte positie, vergeleken met ons eigen land. II. Het feit dat dit mogelijk is is wellicht een indicatie dat het volk niet tegen dit beleid opkomt, en omdat het 'niet' in Nederland voorkomt zijn wij natuurlijk veel beter. III. Wij zijn beter, zij doen er niets aan; dus wij moeten er wat aan doen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vind ik een salarisverhoging van 28% desondanks fucking hoog. En ik ben ook verontwaardigd als dat bij andere bedrijven dan banken gebeurt, waarbij het niet öns geld" betreft. En een week later hoor je dat er onderaan banen gesnoeid moeten worden. Dat is gewoon ernstig. Niet dat die 28% verhoging alle banen had kunnen redden als dat naar de kleine man ging, maar wel een deel. In tegenstelling tot een gast die toch al meer dan genoeg heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noatak Ik heb mijn basisschool afgemaakt en mij dus gekwalificeerd op dit forum te posten. Ik vraag mij wel af of jij nu intelligenter bent dan ik. Statistisch gezien heb je een kans van 0,00034. @Murfinator Heb ik ergens gezegd dat die mensen daar niet op vakantie mogen? Daarnaast die lui die in een all-inclusive-resort zitten komen daar meestal niet voor de cultuur. Het gaat mij ook niet om Turkije op zich. Turkije is het zoveelste land dat dit doet. Het is wel heel naief om te denken dat dit ooit zal veranderen. Maar mocht het onmogelijke toch gebeuren dan hebben die inwoners daar toch ook voordeel van. Dat jij zo een maatregel extreem vindt, dat is jouw mening ik heb een andere. Ik kan namelijk nog wel wat redenen bedenken waarom het niet verstandig is om voor 2 weken drank, feest en strand in een vliegtuig te stappen. @Noatak Jij gaat er vanuit dat ik (en Ilja ook maar over hem kan ik in deze niet oordelen) vind dat het in Nederland dus allemaal goed en beter is dan in Turkije. Het is hier net zoals in alle landen van de wereld ook een puinhoop. We worden wereldwijd geregeerd door aantal grote bedrijven en instellingen. Die bedrijven en instellingen worden geleid door de leden van een select groepje families. Wij worden zoet gehouden met een fopspeen die democratie heet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het bonussen systeem prima. Een goede motivatie voor de hoge piefen bij banken om goed op onze centjes te letten. Nu kunnen ze daadwerkelijk uit hun neus vreten, want hun 28% hogere salaris krijgen ze toch wel. Overigens is het niet minder dan terrecht dat die gasten zo veel verdienen. Grote kans dat ze 60 uur per week werken en ze dragen een gigantische verantwoordelijkheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...