Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

http://nos.nl/artikel/2103216-turkse-premier-davutoglu-treedt-af.html > Redenen voor zijn vertrek zouden conflicten zijn met president Erdogan en het voornemen van de AK-partij om Davutoglu op een partijcongres als leider en premier aan de kant te zetten. > Davutoglu en Erdogan zouden op tal van terreinen van mening verschillen. Genoemd worden de plannen voor een grondwetswijziging, waarbij de president meer en de premier minder macht zou krijgen. Sultan Erdogan grijpt steeds meer macht naar zich toe.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel een beetje dom als je in Thailand gaat lopen dealen in drugs terwijl je weet dat het ter strengste verboden is. Heb de petitie wel getekend want het is en blijft kut. Waarom moet iemand vast zitten vanwege een fucking plant?! Cannabis kan niet veel kwaad als je het vergelijkt met alcohol en alcohol wordt op elke hoek vd straat verkocht in Thailand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> 'Ik hoop dat Anja Janssen-De Boer, oftewel 'de Irma Grese van het OM' nog vanavond verongelukt', schreef hij op Twitter. Grese was chef kampbewaarster in de Tweede Wereldoorlog. > "Deze vrouw heeft de uitstraling van een kampbeul. Er zijn vreselijke dingen gebeurd in de kampen, maar de ellende die zij heeft veroorzaakt, gaat nog 27 keer verder", zei hij. http://i.imgur.com/3vKJqc7.gif

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag even een stukje DWDD mee. Mathijs vroeg: > Wat vond je ervan dat Ebru vast werd gehouden in Turkije SS reageerde met: >Het is heel simpel, Ebru kende de wet van Turkije en ze wist dat ze de regels overtrad. Tja, ontsnapte slaven deden ook illegale dingen. Net als Joden die bijvoorbeeld 80 jaar geleden alsnog naar het park wilden ;) Gaat wel wat worden SS

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even dat stukje gekeken met Sylvana (vanaf 05:00); http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/18-05-2016/VARA_101377019 Wat een nare moraalmevrouw is het toch. Vooral die terugblik naar de uitzending met die man die vluchtelingen hielp brengt weer even in perspectief hoe kortzichtig zij is, steeds zoekend naar een opening om haar racisme-repertoire te houden -- de man in de terublik zegt ''zwartjes'', wanneer hij refereert naar de vluchtelingen die hij hielp en dat zint mevrouw Simmons niet. En gewoon om even te zeiken; neem bijv. vanaf 11:00; Matthijs: *''Oké, de vijf zetels worden gehaald, dan zit je in de kamer.''* Sylvana: *''Ja. Dan heb ik een echte baan Matthijs.''* (zegt ze met een sarcastische volle lach) En kort daarna Matthijs: *''Heb jij daar zin in?''* Sylvana: *''Ja.''* Matthijs: *''Ben jij daarop gebouwd?''* Sylvana: [moment stilte] *''Heb jij reden om daaraan te twijfelen dan?''* (vraagt ze met een valse glimlach) De manier waarop Sylvana op de simpele vragen van Matthijs antwoord, gewoon de normale vraag of ze wel adequaat zou zijn als volksvertegenwoordiger gaat ze uiteindelijk wel op in, maar reageert in eerste instantie bijna instinctief als persoonlijk aangevallen en wurmt zich nét niet in de slachtofferrol om daarna de morele scepter te zwaaiend en zich te berusten op haar huidskleur. Nare mevrouw.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even later speelt Simmons ook nog even de Erdogan-apologist dat prima bij de Erdogan-gelieerde partij DENK past, door te stellen dat Ebru Umar terecht is opgepakt in Turkije door dingen te stellen die daar niet werden toegelaten. Even daarnaast gelaten dat ze is opgepakt omdat Erdogan een waanzinnige bokkepoot is door iedereen op te pakken en te vervolgen die kritiek op hem uit, zoals een waar dictator dat waardig is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 18:13 komt Simmons niet uit d'r woorden en Matthijs snijdt een ander punt aan, namelijk dat de politiek hoog en vuil spel kan zijn waar zij in mee zal moeten spelen en waar zij een standpunt zal verdedigen als lid van DENK. Het standpunt in kwestie, lekker gevoelig uitgekozen, is de Armeense genocide. Sylvana slaat gelijk de plank voleldig mis en bewijst meteen waarom ze volksvertegenwoordiger onwaardig is, gevolgd door wat alleen te beschrijven is als één terminale teringbende en een gefaald stukje promotie voor DENK. Matthijs: (geparafraseerd) *''Eén voorbeeld van het opereren van DENK. Het is april vorig jaar.. .. de Christenunie wil een motie om Turkije op te roepen de Armeense genocide te erkennen. Dat is een heet hangijzer, zeer gevoelig punt. DENK is, net als Erdogan, tégen, en DENK vraagt om hoofdelijke stemming; normaal gaat het per fractie, nu mag iedereen voor zich zeggen wat ie er van vind. Ze filmen dat, zetten de filmpjes online, van andere Turks-Nederlandse parlementariers die zeggen voor de motie te zijn. Wat vind je daarvan?''* Sylvana: *''Wat vind jij daarvan?''* Helaas valt Matthijs Simmons hier niet aan op het feit dat *zij* dit moet beantwoorden, zeker als volksvertegenwoordiger, en reageert dat hij het raar vind, *''namen and shamen''* noemt hij het, *''ik vind dit niet van deze tijd.''* Op de achtergrond zie je Kuzu al panisch en halfzwetend met z'n vingertje zwaaien, wellicht trachtend om deze politiek-gevoelige kwestie op één of andere manier van de tafel te vegen en door te gaan met een ander onderwerp.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvana: *''Maar tegelijkertijd zie je dat de andere politici en mainstream-media continu hetzelfde doen. De eerste vraag van Giel aan deze tafel ging over is het nou weer nodig om zelf weer zo'n hokje te creeeren..* [na kort stotteren gaat ze verder] *dat zijn frames en aannamens die continue gebruikt worden..* [interruptie van Giel] *ik kan me heel goed voorstellen dat jij [Giel] naar ons kijkt en geen verbinding voelt. Kun jij je voorstellen dat er heel veel mensen thuis zijn die heel erg naar de gevestigde orde, de gevestigde partijen kijken, en de gevestigde gevoerde lijn, al die jaren..* [weer tot stotteren toe] *dan hebben we het nu over de politiek, maar nu even naar de maatschappij. Er zijn mensen die zitten op school, die moeten een stage zoeken, die moeten een baan vinden, die willen heel graag meedraaien in de maatschappij, en overal* [korte interruptie van Giel, maar Sylvana draaft voort] *en overal waar zij komen zien zij zich niet gerepresenteerd óf terug, noch worden zij daar welkom ontvangen. Sterker nog, de lat wordt voor hen nóg hoger gelegd..''* Op dit punt interrupteerd Giel Sylvana weer en ziet ze zelf ook in dat haar doelloze wanrede kant noch wal raakte en lacht ze Giel nog even toe. Waar dit verhaal over ging? Ze weet het waarschijnlijk zelf ook niet. Matthijs neemt de controle weer terug in handen. Matthijs: *''Ik kom toch nog heel even terug op die hoofdelijke stemming. Dat hoeft helemaal niet, dat wordt gevraagd, dat wordt getolereerd..''* Sylvana: *''Dat mag.''* Matthijs: *''Dat mag, zeker. Met het idee van, die andere Turks-Nederlandse parlementariers die dus zeggen, 'ja, het was genocide', die gaan we nu even aan de..''* Hier valt Sylvana in de rede en maakt Matthijs het punt niet af. Sylvana: [op zeer chagrijnige toon] *''Je kunt aan Tunuhan vragen wat zijn motivatie daarvan is.''* Uiteindelijk komt het er dus op neer dat madammeke Simmons een kwestie die zij straks wellicht voorgeschoteld kan krijgen, al dan niet gevoelig, niet alleen niet beantwoord, maar ook doorverwijst naar haar collega Kuzu, en vervolgens zich boos opstelt jegens Matthijs alsof hij haar net voor een moord heeft beticht. Kuzu: [haakt in bij ''Tunuhan'' van Sylvana] *''Want ik was daar op dat moment bij, dus uhm, uhm, goed om duidelijk te geven over uw vraag.''* Matthijs: *''Ik weet wat u vind, ik was nieuwsgierig naar wat uw nieuwe aspirant-lid ervan vind''* Sylvana: *''Ja maar je doet een aanname over de intentie en de enige die de intentie kent is Tunuhan.''* Kuzu: *''Ja, want ik was degene die het deed''* Matthijs: *''Dat weet, dat weet ik echt wel; maar ik was nieuwsgierig naar wat jij [Sylvana] d'r van vond.''* Sylvana: [na een korte pauze] *''Ik vind d'r niets van.''* Een voortreffelijke aspirant-volksvertegenwoordiger. Dat zij de beschermdame van de samenleving mag worden die ons zal verlossen van de nare tyrannie van de gevestigde orde.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matthijs: *''Dat begrijp ik, je vind er niets van..* [Sylvana zegt nog even zachtjes ''ja''] *en dan wilt u [Kuzu] nog even uitleggen waar het over gaat?''* Kuzu: *''Ja, ik wil graag nog even uitleggen waar het over gaat, want op het moment dat je ziet dat kamerleden een ander geluid laten horen dan in de samenleving, namelijk dat ze naar allerlei culturele verenigingen gaan, naar moskeeen gaan, naar allerlei instellingen gaan waar ze een heel ander verhaal houden dan hun stemgebruik in de Kamer, dan zie ik het als uw taak* [wijst vingertje naar Matthijs] *om daar uitleg over te geven en om dat te laten zien. Maar wat ik helaas constateer is dat het over deze zaken gaat hé, de media, de mainstream media, daar geen rol in neemt en dat niet laat zien. En wij hebben tegenwoordig de communicatiekanalen om te laten zien waar het precies over gaat. Ik hekel de manier waarop een aantal kamerleden in de Tweede Kamer opereren, namelijk dat ze in de Tweede Kamer een héél ander verhaal hebben dan in de samenleving, en ik ben blij dat ik hier met twee geweldige mensen zit, Sylvana Simmons en Fahrita Sarkan, waarvan ik de hoop heb en waarvan ik erop vertrouw dat ze nooit, maar dan ook nooit, in de Tweede Kamer een ander stemgeluid laten zien dan dat..''* [Matthijs valt hem in de rede, Kuzu mompelt nog na;] *''dan dat ze in de samenleving laten zien''* Matthijs: [In de rede vallend op Tunuhan] *''Even over de Tweede Kamer, er was het Turkije debat, over de Turkije deal, over Ebru Umar; daar waren jullie niet.''* Kuzu: *''Nee..''* Matthijs: *''Jullie vonden de presentatie van Sylvana Simmons belangrijker dan het bijwonen van het debat, waarvan je toch als parlementarier zou moeten zeggen, 'hier gaat het nu om, dit is een groot probleem'. Het vluchtelingenprobleem hangt hier aan vast, Turkijedeal, Ebru Umar, we hebben het met z'n allen over, 'wat is wijsheid'. Iedereen wil daar op de eerste rij zitten en iets zeggen. U was er niet.''*

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuzu: *''Twee dingen daarover; ehm, er zijn zestien fracties in de Tweede Kamer volgens mij waren er acht fracties bij..* [Neelie Kroes schudt haar hoofd op de achtergrond] *op de tweede plaats, terwijl al die kamerleden, al die partijen bezig zijn met het opzetten van mensen tegenover elkaar hé, want dát is hetgene wat ik zie. Aan de hand van een aantal symbolen, dat er splijtzwammen worden georganiseerd in de samenleving. Tússen Turkse-Nederlanders, maar ook tussen Turkse-Nederlanders en andere groepen in onze samenleving, en precies op dat moment hebben wij bewuste keuze gemaakt om te laten zien dat wij bezig zijn met toekomst, dat wij bezig zijn met verbinden van verschillende groepen binnen de samenleving. Daarmee geef je signaal af.''* Matthijs: *''Gaat de Turkije-deal ook niet over de toekomst?''* [Neelie lacht en knikt op de achtergrond] Kuzu: *''Nee, ik denk dat wij hier in Nederland leven en wij het moeten hebben over onze toekomst hier in Nederland.''* Matthijs: *''Heeft de Turkije-deal ook niet iets te maken met de toekomst hier in Nederland?''* Kuzu: *''En wij constateren dat er een aantal dingen zijn in onze samenleving, toenemende discriminatie, toenemende racisme, groepen die zo pál tegenover elkaar staan; en dát is hetgene waar wij juist zoveel mee bezig moeten zijn, en die verbinding moeten zoeken.''* Het eindigt met Farita die nog even klaagt dat Ebru Umar niet inhoudelijk kritiek gaf, maar meer ''fuck you'', ''geitenneuker'' richting Erdogan riep. Matthijs vraagt nogmaals waarom ze er niet waren tijdens het debat en Kuzu verklaart antwoord te hebben gegeven, waarop Matthijs hen bedankt voor de komst en Sylvana succes wenst.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvana Simons is een ontzéttend domme stoephoer die nogal veel last heeft van het Dunning-Kruger effect. Wat dat betreft past ze prima bij DENK, ik wens haar alle succes. Zoals Respawnguy al zegt is dit een garantie voor veel grappige en kansloze momenten in de kamer. Daarnaast high-five voor Nico Dijkshoorn, even natrappen dat Kuzu en Ozturk niet bij het kamerdebat over Ebru Umar waren maar wel hun gal over haar spuien op de televisie.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...