Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben aan het kijken voor een game pc ( nog niks is zeker) alleen wil ik wel graag de mogelijkheid hebben om de pc later te upgraden wanneer dit nodig is. Zou dit kunnen met als moederboard de MSI B75MA-E33? En heb je voor het upgraden veel verstand nodig van pc's? Alvast bedankt,
Link naar reactie
Delen op andere sites

@salade32: Ik zou inderdaad gaan voor een ATX moederbord. Een uATX bord (welke jij zei) heeft bijvoorbeeld vaak maar 1 slot voor een grafische kaart. Dat betekent dus dat je later niet vrij eenvoudig en goedkoop je PC een grafische prestatie boost kunt geven door er een 2e identieke grafische kaart bij te doen. Let er dan ook op dat je moederbord SLI (voor Nvidia kaarten) of Crossfire (voor AMD kaarten) ondersteunt. Tevens heeft dat bord slechts 2 RAM sloten, waardoor je mogelijkheid om je RAM geheugen later te verhogen ook beperkt is. Mocht je een compact systeem willen bouwen dan heb je inderdaad een uATX moederbord nodig, maar anders heeft een ATX moederbord de voorkeur. Als je de prijs laag wilt houden, maar toch de mogelijkheid wil hebben om er later een grafische kaart bij te stoppen, zou ik gaan voor dit moederbord: http://azerty.nl/8-4924-501012/asrock-b75-pro3-moederbord-.html Let er dan wel op dat je hierbij alleen een 2e AMD kaart kunt stoppen omdat deze alleen crossfire ondersteunt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SSD scheelt inderdaad heel erg met het opstarten en programma's als photoshop. Voor gamen scheelt het iets in de laadtijden, maar niet erg veel. In een laptop vind ik het daarom tegenwoordig een must, maar in een desktop niet zo zeer. Die blijft (bij mij) vaak gewoon aan en hoef je niet de hele tijd op te starten (zoals je vaak met een laptop doet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of ik dit hier kan vragen, maar een nieuw topic aanmaken vond ik net teveel van het goede.. Mijn oude laptop is aan het sterven en ik moet dus een nieuwe, ik heb de volgende gezien: http://www.bcc.nl/asus-500vdsx403.html Is dit een beetje een goede aankoop of kan ik beter iets anders voor mijn geld halen? €680 is trouwens ook echt het uiterste van mijn budget
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...