Hans--Kazan Geplaatst: 14 juni 2022 Delen Geplaatst: 14 juni 2022 Crimes of the Future Het is weer een geweldig idee en Cronenberg zet een prachtige wereld neer a la Naked Lunch maar weet vgm niet helemaal waar hij nou naar toe wil. En dat resulteert in een herhaling van scenes die nogal op elkaar lijken en waar niet veel lijkt te gebeuren, wellicht was mn hype iets te veel van het goeie. 5.4/10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 Misschien iets te complex voor je? Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 16 juni 2022 Delen Geplaatst: 16 juni 2022 Op 15-6-2022 om 09:11, LeroyDogg zei: Misschien iets te complex voor je? Eigenlijk zou een Cronenberg dat wel moeten zijn, het was hier wel vrij helder maar het verhaal kwam gwn niet op gang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 16 juni 2022 Delen Geplaatst: 16 juni 2022 26 minuten geleden, Hans--Kazan zei: Eigenlijk zou een Cronenberg dat wel moeten zijn, het was hier wel vrij helder maar het verhaal kwam gwn niet op gang. Ok want dat is de klacht die ik het meest tegenkom. Maar dan was de pacing dus gewoon off. Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 (aangepast) Op 14-6-2022 om 15:47, Hans--Kazan zei: Crimes of the Future Het is weer een geweldig idee en Cronenberg zet een prachtige wereld neer a la Naked Lunch maar weet vgm niet helemaal waar hij nou naar toe wil. En dat resulteert in een herhaling van scenes die nogal op elkaar lijken en waar niet veel lijkt te gebeuren, wellicht was mn hype iets te veel van het goeie. 5.4/10 Fuck, ik had dus ook echt hele hoge verwachtingen bij deze ? 17 juni 2022 aangepast door Reb3nga Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Uncharted. Ik dacht dat ie zou tegenvallen, maar ik heb er lekker van genoten. Leuke easter eggs, deuntje van de game, humor en goede actie. Minimaal een 7.5/10. Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 3 juli 2022 Delen Geplaatst: 3 juli 2022 (aangepast) Surge Het verhaal van een jonge gast die op het randje staat van flippen, en er overheen gaat. Licht vergelijkbaar met Falling Down, al is die film een heel stuk meer maatschappij-kritisch imo. Ben Wishaw speelt de hoofdrol echt fantastisch, het zou me niets verbazen hem vaker in grotere rollen te zien. 8.1 VFW Een stel veteranen vecht voor hun leven nadat een meid een lading dope meeneemt naar hun kroeg. Die dope wordt namelijk gemist door een 13-in-een-dozijn punkbende en de zombielike gebruikers van hun product. Leuke cast (iedereen boven de 30 kent de meesten wel), de dialogen zijn af en toe wat lang maar de gore compenseert dat ruimschoots. 6.9 Mad God Woorden schieten te kort voor deze stop-motion ervaring. Na 48 uur ben ik nog steeds aan het verwerken wat ik allemaal gezien heb. Als Lynch en Gilliam een kind zouden verwekken, en dat kind had 41 graden koorts, en zou een koortsdroom krijgen dan zou die nachtmerrie miss in de buurt komen van deze film. Gaat het zien mensen, zoiets als deze kom je echt maar zeer zelden tegen. 10/10 3 juli 2022 aangepast door Reb3nga 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 4 juli 2022 Delen Geplaatst: 4 juli 2022 Vortex Een in split screen opgenomen film over de start van dementie bij een ouder koppel, in de welbekende Noe stijl. Al is het deze keer een stuk rustiger voor zijn doen. Tis wel weer een bak ellende die over je heen komt maar door de prachtige soundtrack en een idem einde is het niet zo'n zwaar kijkvoer als een Irreversible. Dario Argento laat overigens op zijn 82e nog even zien een geweldig acteur te zijn, geef de man een oscar svp. 10/10 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 4 juli 2022 Delen Geplaatst: 4 juli 2022 (aangepast) Beautiful Boy. F’ing intens en triest. https://www.imdb.com/title/tt1226837/ 4 juli 2022 aangepast door LeroyDogg Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 5 juli 2022 Delen Geplaatst: 5 juli 2022 (aangepast) Contagion. (HBO Max) Nu erg herkenbare film, wel interessant eens te zien nu we niet te veel last meer hebben van de huidige pandemie. 3 1/2 sterren. 28 Days & 28 Weeks Later. (Disney+) Heeft het zombie genre destijds een leuke lift gegeven en blijft ook nu verdomd spannend. De tweede heeft een leuke draai gevonden, maar kan mij toch wat minder boeien. Respectievelijk 4 en 3 sterren. Top Gun: Maverick. (Bioscopen) Hoewel die niet helemaal aan de standaard hollywood-plot weet te ontsnappen, kan deze in het schoolboekje voor hoe zo'n reünie-vervolg gedaan moet worden. Aantal unieke, prachtige actiescenes ook van die straaljagers. Wel degelijk een flinke verassing. 4 sterren. Black Sea. (HBO Max) Over een stel gasten dat opzoek gaat naar een schat mbv een onderzeeer. Vermakelijk hapslikweg tussendoortje. 3 sterren. Moloch. (Bioscopen) Nederlandse horror dames en heren! En ik kan met blijdschap zeggen dat die zeker niet tegenviel. Af en toe miste het wat focus, en de horror had van mij wel een schepje bovenop gemogen. Maar het is genieten om een film als deze in ons eigen landje te zien afspelen, en dat nog met enige cinematische kwaliteiten ook. 3 1/2 sterren. Belle. (Bioscopen) Prachtige anime film in de bioscopen. Vooral visueel spectaculair. Pak je kans wat zo vaak komt zoiets niet voorbij op het grote doek. Everything Everywhere All At Once. (Bios) Ja, ik ben nog een keer gegaan en ik zou iedereen aanraden hetzelfde te doen. Rennen naar die bios! 5 sterren. Blood Red Sky. (Netflix) Een kaping van een vliegtuig krijgt bloederige, bovennatuurlijke afloop. Vermakelijk hapslikweg tussendoortje. 3 sterren. Red Rocket. (Bioscoop) Sean Baker weet weer een niet altijd even charismatische lead te creëeren die licht werpt op wat mensen die het moeilijk hebben in Amerika. Knap gedaan en lekker stijlvol weer. Ik kijk alvast uit naar z'n volgende. 4 sterren. Lightyear. (Bios) Hoewel het de moeite waard is, behoort deze zeker tot het minste dat Pixar heeft gedaan. 3 sterren. Crimes of The Future. (Bios) Ik kan ook niet anders zeggen dan dat dit behoorlijk tegenvalt. De wereld die Cronenberg neerzet is qua visuals tof en thematisch interessant. Er wordt echter te weinig mee gedaan. Te veel subplots leiden tot te weinig en dan is het einde ook nog eens veel te abrupt als je het mij vraagt. 2 1/2 sterren. 5 juli 2022 aangepast door DeTwan 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
koskola Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 The Northman Simplistich verhaaltje, maar wel goed uitgewerkt. Niet de beste van Eggers, maar wel mee vermaakt. Beavis and Butt-Head do the Universe Trip to the 90's. Vermakelijk als je van B&B houdt. Vergelijkbaar als Beavis and Butt-head do America. I AM CORNHOLIO. The Black Phone Vragen, veel vragen blijven over bij mij na het zien van deze film. Verwachtte misschien te veel van deze film. Derrickson heeft natuurlijk wel het geniale Sinister op z'n naam staan. The Black Phone tikt dat level lang niet aan. Gold Wanneer twee mannen de grootste goudklomp ooit vinden, moeten ze een manier vinden om het op te graven. Dit geeft een leuke twist aan het verhaal. Einde vond ik wat tegenvallen. Fresh Verassing deze. Wat begint als een romantische film, slaat het op een gegeven moment om naar "horror". Leuk gedaan, genre-technisch een beetje vergelijkbaar met de The Black Phone, maar Fresh is beter. The Gray Man Actie-film met Gosling. Dan ga je er goed voor zitten. Maar het niveau is te standaard. 13 in dozijn actiefilmpje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 22 minuten geleden, koskola zei: The Black Phone Vragen, veel vragen blijven over bij mij na het zien van deze film. Verwachtte misschien te veel van deze film. Derrickson heeft natuurlijk wel het geniale Sinister op z'n naam staan. The Black Phone tikt dat level lang niet aan. Had het gevoel dat hij een kant op wou gaan maar het niet aandurfde, beetje wat Hounds of Love in het extreme doet. Vond het maar slappe hap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roastednerd Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 To All the Boys I've Love Before. Kut 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 1 augustus 2022 Delen Geplaatst: 1 augustus 2022 Men Bij uitstek Garland's minst toegankelijke project. Maar als je films als Mother waardeert dan is dit zeker ook een aanrader. Jesse Buckley zet imo één van haar sterkste rollen neer als een getraumatiseerde vrouw wiens ex-man voor haar ogen sterft. Ze reist naar het Britse countryside om die gebeurtenis te verwerken. Eenmaal aangekomen komt ze haar demonen onder ogen. Deze film snijdt meerdere thema's aan en beantwoordt zeker niet alle vragen die het gaandeweg oproept. Maar Garland compenseert dat ruimschoots met zijn prachtige wijze van filmgeving, dat afgewisseld wordt met (soms) brute body horror. Deze film was precies wat ik er van verwachtte. 8.2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 (aangepast) Zonde dat Men hier maar zo kort draaide in de bios. Heb hem helaas gemist. Pahanhautoja (Hatching) (Gratis bij KPN en te huur op de meeste VOD services). Een Finse body horror over een meisje dat een mysterieus ei vind en deze begint te broeden. Met alle gevolgen van dien. Weet nooit extreem bijzonder te worden maar is zeker de moeite waard. 3 sterren. Watcher (Zee). In feite een vrij gewone stalker/paranoide film. Het is echter allemaal zorgvuldig genoeg uitgevoerd en weet soms goed het gevoel op te wekken van wat klassieke horror films. En dat is wel lekker. 3 sterren. Thor: Love and Thunder (Bios). Ik ben echt niet iemand die Marvel bij voorbaat al aan de kant zet, maar dit was toch wel echt een domper. De focus ligt veel te veel op komedie. Laat het nou net zo zijn dat ik die humor van Marvel maar slecht trek. 2 sterren. The Innocents (Filmhuis). Noorse horror over een groep kinderen dat ondekt dat zij superkrachten hebben. Denk niet aan een je standaard helden film. Deze is heel 'realistisch' gedaan en gaat een nogal duistere kant op. Indrukwekkend! 3 1/2 sterren. Speak No Evil (Bios). Mooi om alweer Nederland vertegenwoordigd te zien in een toffe horror film dit jaar. Een Deens gezien gaat op bezoek bij een Nederlands gezin die zij ontmoet hebben op vakantie. Vervolgens loopt de spanning langzaam op. Aanvankelijk is het vooral 'grappig' en brengen vooral de sociale ongemakkelijkheden je een bijzonder naar gevoel. Uiteindelijk is het de horror in de derde akte die je K.O. slaat. Geen makkelijke dit, maar ga het toch maar even zien! 3 1/2 sterren. Spiderhead (Netflix). Hoopte op een guilty pleasure, maar ook dat zat er niet in. Slappe hap. 2 sterren. 2 augustus 2022 aangepast door DeTwan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 (aangepast) 2 uren geleden, DeTwan zei: Zonde dat Men hier maar zo kort draaide in de bios. Heb hem helaas gemist. Pahanhautoja (Hatching) (Gratis bij KPN en te huur op de meeste VOD services). Een Finse body horror over een meisje dat een mysterieus ei vind en deze begint te broeden. Met alle gevolgen van dien. Weet nooit extreem bijzonder te worden maar is zeker de moeite waard. 3 sterren. Watcher (Zee). In feite een vrij gewone stalker/paranoide film. Het is echter allemaal zorgvuldig genoeg uitgevoerd en weet soms goed het gevoel op te wekken van wat klassieke horror films. En dat is wel lekker. 3 sterren. Thor: Love and Thunder (Bios). Ik ben echt niet iemand die Marvel bij voorbaat al aan de kant zet, maar dit was toch wel echt een domper. De focus ligt veel te veel op komedie. Laat het nou net zo zijn dat ik die humor van Marvel maar slecht trek. 2 sterren. The Innocents (Filmhuis). Noorse horror over een groep kinderen dat ondekt dat zij superkrachten hebben. Denk niet aan een je standaard helden film. Deze is heel 'realistisch' gedaan en gaat een nogal duistere kant op. Indrukwekkend! 3 1/2 sterren. Speak No Evil (Bios). Mooi om alweer Nederland vertegenwoordigd te zien in een toffe horror film dit jaar. Een Deens gezien gaat op bezoek bij een Nederlands gezin die zij ontmoet hebben op vakantie. Vervolgens loopt de spanning langzaam op. Aanvankelijk is het vooral 'grappig' en brengen vooral de sociale ongemakkelijkheden je een bijzonder naar gevoel. Uiteindelijk is het de horror in de derde akte die je K.O. slaat. Geen makkelijke dit, maar ga het toch maar even zien! 3 1/2 sterren. Spiderhead (Netflix). Hoopte op een guilty pleasure, maar ook dat zat er niet in. Slappe hap. 2 sterren. Fuckin hel Twan, zit je hier nu mijn volledige IMDB Watchlist te delen ? Wat Men betreft: dat soort films draaien nooit langer dan 1 tot 2 weken in de bios. Daarom ga ik soms wel eens alleen een film kijken als verder niemand kan. Week erna is het te laat 2 augustus 2022 aangepast door Reb3nga Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 1 uur terug, Reb3nga zei: Fuckin hel Twan, zit je hier nu mijn volledige IMDB Watchlist te delen ? Wat Men betreft: dat soort films draaien nooit langer dan 1 tot 2 weken in de bios. Daarom ga ik soms wel eens alleen een film kijken als verder niemand kan. Week erna is het te laat Fijn dat je nog wel uit kijkt naar Thor ? haha. Ja dat had ik beter kunnen doen. Soms denk je die is er vast nog een weekje, en kom je er pas achter als het al te laat is. Helaas. Het zal vast niet lang duren voor die ergens op internet op duikt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Via Spotnet/Newsleech heb ik in de wandelgangen vernomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joost-013 Geplaatst: 17 augustus 2022 Delen Geplaatst: 17 augustus 2022 Heb een paar films gekoekeloerd: Top Gun Maverick Precies wat een actiefillm moet zijn. Precies de goeie afwisseling tussen klimmende actie en rustige momentjes met zijverhalen, een scheutje humor en romantiek (Jennifer Connelly <3). Echte ster zijn natuurlijk de vliegscenes die gewoon top zijn. Dit is het waar het woord popcornfilm voor is bedacht. 8/10 Top Gun Deel 1 er achteraan gegooid. Ietsje minder verrassend, maar dat komt misschien ook omdat sommige scenes zo bekend zijn. Desalniettemin nog steeds een interessante actieflick. 7,5/10 Last Night in Soho Sterk begin met van die goede nerveusmakende scenes. Als op 60% van de looptijd de geest uit de fles komt raakt de puf er wel een beetje uit, zelfs ondanks wat interessante twists. 6,5/10 Long Shot Seth Rogen heeft een grapje met zijn sperma wat te lang door gaat. Verrassend. 5/10 Memory Oprecht een van de kutste films die ik in tijden heb gezien. Heb 'm met een vriend in de bios gezien en vroeg achteraf aan hem: ''heb ik nou iets gemist in de film of was dit gewoon bagger?''. Het was gewoon incoherente bagger. 3/10 Anther Round Best sterk. Goed einde ook. 7,5/10 No Time to Die Ondanks een aantal sterke (actie)scenes voelt het geheel als een losse bundeling van halfbakken ideeën met een haast fanfictie achtig concept. Al met al een beetje een zooitje. 5,5/10 F9: The Fast Saga Moest de trailer opnieuw kijken om te herinneren wat er überhaupt in de film gebeurde. 4/10 The Batman De meer detective-achtige insteek werkt best leuk. 7/10 Headhunters Lekkere Scandinavische thriller met Nikolaj Coster-Waldau. 7/10 The Guilty Idem, maar dan zo'n film waarbij alles zich op één locatie afspeelt (denk: Locke). 7/10 The Place Beyond the Pines Familiedrama meets bankovervalfilm. Niet elke scene is even geslaagd, maar het gehele concept is uniek en werkt goed. 7,5/10 Upgrade Technothriller van Blumhouse. Goeie. 7,5/10 Freaky Horror comedy's zijn een beetje een guilty pleasure (Cabin in the Woods, Happy Death Day) en deze raakte prima de juiste snaar zonder echt heel bijzonder te zijn. 7/10 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Spiderman 2 (die met Toby) Mijn zoontje had deze nog niet gezien. Ondanks dat sommige special effects kaklelijk verouderd zijn is de film nog heel goed te kijken. 7.4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 19 augustus 2022 Delen Geplaatst: 19 augustus 2022 Gozu Een Yakuza moet een boefje naar de eeuwige jachtvelden brengen maar raakt hem onderweg kwijt en zet een speurtocht in met de hulp van een lokale inwoner. Een tussenstop in een afgelegen hotel was niet het beste idee want de 2 heren komen terecht in een wereld vol vreemde snuiters waar niks is wat het lijkt. Lang geleden dat ik bij het einde van een film met open mond naar de aftiteling zat te staren! 9/10 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 26 augustus 2022 Delen Geplaatst: 26 augustus 2022 Ik kan nog steeds niet bevatten dat Pinhead door een vrouw gespeeld wordt in de Hellraiser reboot ? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 26 augustus 2022 Delen Geplaatst: 26 augustus 2022 37 minuten geleden, Reb3nga zei: Ik kan nog steeds niet bevatten dat Pinhead door een vrouw gespeeld wordt in de Hellraiser reboot ? Wait, wut?! 1 Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
koskola Geplaatst: 27 augustus 2022 Delen Geplaatst: 27 augustus 2022 Blood Red Sky Vooral de eerste 3 kwartier waren vermakelijk...Daarna wordt het snel minder. Best aardige wegkijker, maar geen hoogvlieger. En wat blijft Dominic Purcell toch een slechte acteur. Men Kan normaal de films van Alex Garland goed hebben, maar bij deze slaat hij wel wat door naar het idiote. Veel symboliek in deze film, maar ook dat slaat te veel door. Moloch Horror van eigen bodem. Boeide me voor geen meter. Slecht acteerwerk. Verhaal niet interessant genoeg en ook rommelig. Red Notice Typische entertainmentfilm. Zo moet je hem ook benaderen. Reynolds is soms schurend irritant, maar Gal Gadot maakt nog veel goed. The Unbearable Weight of Massive Talent Fijne film met Cage. Prachtig hoe deze film het "Hollywood-wereldje" op de hak neemt. Interceptor Deze was zo slecht dat het toch nog vermakelijk was om hem te kijken. Day Shift Jamie Foxx en Snoop Dogg jagen op vampiers. Op basis daarvan weet je precies wat je krijgt. Grijze middelmaat. Restless (Sans Repit) Best leuke Franse remake van het Zuid-Koreaanse A Hard Day. Franck Gastambide is toch een beetje de Franse versie van Statham, en qua acteren doet hij ook onder. Maar de film keek fijn weg. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LeroyDogg Geplaatst: 28 augustus 2022 Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 Dragon Ball Super: Super Hero Verdict: ??? Quote Things change, that's just the way it is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.