Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Heb ik ook laatst gezien. Als ik deze film alleen had gekeken had ik het waarschijnlijk helemaal niks gevonden.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inside Job Zeer verhelderende documentaire over de oorzaak van de financiële crisis die begon in 2008. De visie van de maker is over het algemeen vrij cynisch, maar hoe kan het ook anders in tijden als deze? Terecht worden harde, kristalheldere vragen gesteld en vele krijgen het antwoord waarop je zat te wachten en vele krijgen een totaal onverwacht antwoord. Dat was het doel van deze documentaire: het beantwoorden van de vele, vele vragen rondom de bizarre crisis. En dat is gelukt. 4/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

After Earth Ik heb werkelijk geen flauw benul waarom After Earth door de critici en het publiek wordt gezien als de zoveelste mislukking van M. Night Shyamalan, de man die ooit indruk wist te maken met films als Unbreakable en Signs (niet op mij, helaas, maar dat is een ander verhaal). Naar mijn idee is After Earth juist een prima terugkeer voor een regisseur wiens laatste film (zet je schrap) het abominabele The Last Airbender was. Will Smith speelt ingehouden en ingetogen tegelijk: een juiste keuze. Jaden Smith heeft nog niet dezelfde acteervaardigheden ontwikkelt als zijn vader, maar de jongen is nooit storend en bovendien beter dan de gemiddelde kind acteur. Samen weten deze twee acteurs een film te dragen die meer draait om de onderhuidse spanning die heerst tussen vader en zoon, dan om de wereld om hen heen met al zijn vulkanen en aliens. Goed, er zijn kanttekeningen. De CGI varieert van erg realistisch tot uiterst ongeloofwaardig en het is storend dat er geen consequente kwaliteit wordt aangehouden. Daarbij is alles buiten planeet aarde lelijk ontworpen. De makers gingen voor een hybride tussen high-tech science-fiction en science-fiction dat meer gelijk is aan de wereld die de apen uit Planet of the Apes creëerden, met als gevolg dat het geheel er kleurloos en sfeerloos uitziet. Voor de rest: dit is een prima film. Het is een persoonlijk drama vermomd als blockbuster en dat verraste mij op positieve wijze. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

After Earth Ik heb werkelijk geen flauw benul waarom After Earth door de critici en het publiek wordt gezien als de zoveelste mislukking van M. Night Shyamalan, de man die ooit indruk wist te maken met films als Unbreakable en Signs (niet op mij, helaas, maar dat is een ander verhaal). Naar mijn idee is After Earth juist een prima terugkeer voor een regisseur wiens laatste film (zet je schrap) het abominabele The Last Airbender was. Will Smith speelt ingehouden en ingetogen tegelijk: een juiste keuze. Jaden Smith heeft nog niet dezelfde acteervaardigheden ontwikkelt als zijn vader, maar de jongen is nooit storend en bovendien beter dan de gemiddelde kind acteur. Samen weten deze twee acteurs een film te dragen die meer draait om de onderhuidse spanning die heerst tussen vader en zoon, dan om de wereld om hen heen met al zijn vulkanen en aliens. Goed, er zijn kanttekeningen. De CGI varieert van erg realistisch tot uiterst ongeloofwaardig en het is storend dat er geen consequente kwaliteit wordt aangehouden. Daarbij is alles buiten planeet aarde lelijk ontworpen. De makers gingen voor een hybride tussen high-tech science-fiction en science-fiction dat meer gelijk is aan de wereld die de apen uit Planet of the Apes creëerden, met als gevolg dat het geheel er kleurloos en sfeerloos uitziet. Voor de rest: dit is een prima film. Het is een persoonlijk drama vermomd als blockbuster en dat verraste mij op positieve wijze. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

After Earth Ik heb werkelijk geen flauw benul waarom After Earth door de critici en het publiek wordt gezien als de zoveelste mislukking van M. Night Shyamalan, de man die ooit indruk wist te maken met films als Unbreakable en Signs (niet op mij, helaas, maar dat is een ander verhaal). Naar mijn idee is After Earth juist een prima terugkeer voor een regisseur wiens laatste film (zet je schrap) het abominabele The Last Airbender was. Will Smith speelt ingehouden en ingetogen tegelijk: een juiste keuze. Jaden Smith heeft nog niet dezelfde acteervaardigheden ontwikkelt als zijn vader, maar de jongen is nooit storend en bovendien beter dan de gemiddelde kind acteur. Samen weten deze twee acteurs een film te dragen die meer draait om de onderhuidse spanning die heerst tussen vader en zoon, dan om de wereld om hen heen met al zijn vulkanen en aliens. Goed, er zijn kanttekeningen. De CGI varieert van erg realistisch tot uiterst ongeloofwaardig en het is storend dat er geen consequente kwaliteit wordt aangehouden. Daarbij is alles buiten planeet aarde lelijk ontworpen. De makers gingen voor een hybride tussen high-tech science-fiction en science-fiction dat meer gelijk is aan de wereld die de apen uit Planet of the Apes creëerden, met als gevolg dat het geheel er kleurloos en sfeerloos uitziet. Voor de rest: dit is een prima film. Het is een persoonlijk drama vermomd als blockbuster en dat verraste mij op positieve wijze. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt wel wat meer over te zeggen... Wat denk je van de gaten in het plot bijvoorbeeld? Waarom moet Jaden een noodsignaal versturen als dat al gedaan is voor de crash? Waarom is al het leven op aarde zo ontwikkeld dat het zo effectief mogelijk de mens kan doden, terwijl de mens de aarde ontruimd heeft? Will heeft de ontruiming nog meegemaakt en evolutie is een proces wat toch wel meer dan een jaar of twintig in beslag neemt, hoe kan dat zo snel gegaan zijn? En waarom neemt die arend Jaden op in z'n nest? En gaat alle vegetatie niet dood als alles bevriest 's nachts? En die arend weet ook opeens niet meer hoe hij zich daarvan moet beschermen? Los daarvan is Jaden Smith echt geen goede acteur, absoluut niet. De film is geproduceerd door zijn familie en dat is echt de enige reden dat die knul hier een rol heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neighbors Een verrassend goede komedie. Niet alleen zijn de meeste grappen raak, ze zijn er ook nog eens in grote getale. Maar het meest verrassende van allemaal is de diepgang die is gegund aan de personages en dan met name aan die van Zac Efron (een acteur die hier voor het eerst laat zien hoe goed hij wel niet kan zijn). Neighbors is niet origineel genoeg om tot een hoogtepunt in zijn genre gerekend te kunnen worden, desalniettemin gun ik de film een groot publiek. 3/4 sterren Psycho Goed, de film is niet langer zo verrassend als vijftig jaar terug omdat de film zo waanzinnig beroemd is, maar het is beroemd vanwege alle juiste redenen. Psycho is fantastisch gefilmd, kent een benauwende sfeer en heel erg goed acteerwerk van Anthony Perkins. Toch jammer dat de makers op het einde het publiek niet toevertrouwde dat het zelf het mysterie oplossen kon en vervolgens een personage uit de film letterlijk al het voorgaande laat uitleggen. Zonde, maar al met al toch een meesterwerk. 3.5/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb gister de wolf of wall street gezien. Nouja, gezien, ik heb het uit saaiheid na 1 uur en 15 min ongeveer gekeken te hebben uitgezet. Ik zal vertellen waarom. Deze film moet het hebben van pimols en tieten. De acteuren krijgen hierin een kick, ze doen namelijk sinds korte tijd weer zoiets anders dan andere films en laten alles zien. Storyline is volledig onboeiend en ze proberen grappig te zijn, wat soms lukt maar imo niet zo vaak. Ik vond er niks aan, leonardo toont weer dezelfde soort gevoelens zoals ''boosheid'' zoals die in iedere andere film doet, maar je ziet wel dat die ervan geniet omdat ze woooow erg veel ''foute'' dingen doen wat de amerikanen zo geweldig vinden. Je kan zeggen wat je wilt, maar onze nederlandse films en tv series doen dit al jaren. Als wij een sex scene in beeld willen tonen, dan zit er bijna altijd wel tieten in beeld en niet zoals de meeste amerikaanse films een bh dervoor terwijl ze sex hebben. Dat maakt dit wel echter. Film bewijst hoe preuts sommige amerikanen zijn. Sorry. Niet mijn film.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...