Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Trancendance 4/10 Nieuwe film met Johnny Depp, waarin zijn brein in een computer wordt opgeslagen. Matige film, waarbij het niet allemaal klopt. Het begin gaat nog wel, maar het wordt steeds ongeloofwaardiger. Ook matig/slecht acteerwerk, vooral voor de vrouwelijke tegenspeelster Rebecca Hall is slecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Amazing Spiderman 2. 7,5/10 Maleficent 5,5/10 Ze zijn voor de film heel hard op zoek geweest naar wat plotholes in het origineel The Sleeping Beauty. Ze hebben we gevonden, maar totaal onnodig om daar een film van te maken. Dus gooien ze daarnaast het verhaal nog een keer voor je kiezen in vanuit een ander perspectief, die van de "schurk" Maleficent. Vervolgens is besloten het origineel als onwaar te bestempelen, en te vertellen hoe het echt is gaan. Een hele gewaagde poging, waarbij je altijd aan 1 ding moet denken: Als je het doet, doe het dan goed. Om te behalen wat ze wilde bij deze film worden dingen uit het origineel compleet genegeerd, of totaal veranderd. Hierdoor wordt het niet geloofwaardiger dat dit is 'hoe het eigenlijk gegaan is'. Oke, mischien moet je daar niet over zeuren. En The Sleeping Beauty en Maleficent als 2 losse films zien (wat bijna onmogelijk is tijdens het kijken van de film), maar dan nog blijft er geen briljante film over. Ze gaan voor een hele donkere toon, maar tegelijkertijd blijft het aanvoelen als een film voor kinderen van 3. Daarnaast is het gewoon niet vermakelijk. Er gebeurt vrij weinig in het verhaal, en omdat het een verhaal is dat we al kennen is er ook geen spatje spanning te verkennen. Toch nog een 5,5 omdat het er mooi uit ziet. De casting van Angelina Jolie wat mij betreft er goed gedaan is, er echt geprobeerd is een leuke twist aan het verhaal te geven, en het verhaal toch wel iets hartverwarmends heeft. Oh en uh... Als je hem gaat zien, bereid je voor om de 3 irritantste characters sinds tijden te zien. Bah.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteravond The Deer Hunter gezien. Echt een epische film in de zin van het woord. Komt traag op gang doordat de regisseur er een uren voor uittrekt om de relatie tussen de hoofdpersonen te illustreren. Op dat moment was ik nog niet echt overtuigd, want een half uur kijken naar een orthodoxe bruiloft kijken gaat mij net iets te ver. Uiteindelijk gaan de 3 vrienden naar het front in Vietnam, waar we gelijk de actie in gegooid worden. Ze worden gevangen genomen en verplicht om Russische Roulette te spelen. Ik wil hier niet te veel van verklappen, maar het is duidelijk dat deze scènes veel andere films en games heeft beïnvloed. Ik hoef alleen maar te denken aan Black Ops (1). Het laatste uur van de film gaat over de (psychische) gevolgen voor de 3 vrienden. Ze zijn allemaal op een andere manier veranderd, wat uiteindelijk leidt tot een best wel schokkend einde. Ik zou deze film zeker aanraden aan anderen, maar er wel bij benadrukken dat je hier wel even 3 uur de tijd voor moet nemen om rustig te kijken. Het verhaal ontwikkelt zich ook op kalme wijze, maar er is genoeg te zien om het interessant te houden. Kortom, een echte topfilm die zijn plaats 53 op de lijst van beste films ooit (op imdb) mijns inziens helemaal verdient. 9/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maleficent Opvallend duistere Disney-film met een nogal onevenwichtige toon. Gelukkig zijn de acteurs allemaal goed gecast (met name Jolie) en ziet het geheel er heel verzorgd uit. Toch is het jammer dat de 'twist' die men wilde geven aan het originele Doornroosje-verhaal uiteindelijk weinig lijkt uit te maken, totdat het vrij lugubere einde arriveert. Vreemde, vreemde film. 2.5/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Final Fantasy VII: Advent Children Complete Dat half uurtje aan extra scenes zorgt er voor dat je het hele verhaal van de film een heel stuk beter begrijpt. Sommige characters krijgen een kleine backstory zodat je eindelijk begrijpt wat er nou precies is gebeurt. 9/10 (vermijd alsjeblieft de normale versie..)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edge of Tomorow Niet vreselijk origineel, maar toch frisser aanvoelend dan de meeste Hollywood-blockbusters. Deze verfilming van het Japanse stripboek 'All You Need Is Kill' kent snoeiharde actie, is mooi vormgegeven en heeft met Tom Cruise en Emily Blunt twee uitstekende hoofdrolspelers. Een aangename verrassing. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edge of Tomorrow 7.5/10 SF-action met Tom Cruise. Ik had me zeer goed vermaakt met deze film. Ik dacht van te voren weer een matige Hollywood actiefilm te zien, maar er zit toch een frisse draai aan het verhaal, met prima acteer werk van Tom Cruise en Emily Blunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...