Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Het enige probleem is dan dat hij meerdere malen zegt dat het laatste wat hij zich herinnert zijn dode vrouw is, en niet mensen die hem vertellen dat hij geheugenverlies heeft of iets dergelijks. Het verlies van het kortetermijngeheugen vond na de dood van zijn vrouw plaats, dus hoe kan hij dat onthouden hebben? En je zegt dat geheugenverlies fragmentarisch kan zijn. Goed, dat wil ik best geloven, alleen wordt dit in de film nooit aangeduid en dus doet het er niet toe. Geloof me, het is een plotgat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enough Said Natuurlijk gespeeld en geschreven, met mooie lagen van diepgang zodat de luchtigheid niet oppervlakkig doet aanvoelen. Louis-Dreyfus en Gandolfini zijn beide perfect in hun rollen. 3/4 sterren Short Term 12 Zelden komt een film voorbij die zo menselijk en alledaags aanvoelt als Short Term 12. Alle acteurs (in het bijzonder de kinderen) zijn feilloos in hun rollen en het script is tot in de details goed geschreven. Een prachtfilm. 4/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Now you see me Leuke film aan het begin, interessant plot, maar het einde is echte bullshit vind ik. Het is gewoon net te ver gezocht.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de film wel goed, de acteurs ook, maar het einde was voor mij een teleurstelling.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Raid 2: Berandal Met een budget dat twee keer zo groot is en een speelduur van 2,5 uur waren de verwachtingen voor dit vervolg op The Raid: Redemption best hoog. Deel 1 was ten slotte een van de meest ongehoord gewelddadige, maar prachtig gechoreografeerde vechtfilms in de filmgeschiedenis. Godzijdank is de choreografie nog véél beter in Berandal. Niet ieder gevecht is even memorabel en enkele hadden zelfs geschrapt mogen worden (de nachtclub, bijvoorbeeld, brengt het verhaal totaal niet verder), maar voornamelijk het laatste uur is waanzinnig goed. Des te teleurstellender is het feit dat men getracht heeft meer verhaal in de franchise te mengen, terwijl het juist de simpele opzet van deel 1 was waardoor die film zo goed werkte. Hier voelen alle scènes tussen het vechten door monotoon en ietwat saai aan. Hoezeer ik de ambitie ook waardeer, 2,5 uur is dan ineens toch best wel lang. 2.5/4 sterren The Fault In Our Stars Geloof de hype niet: TFIOS is niet meer dan een krampachtige Hollywood-versie van indiefilms als The Spectacular Now. De emoties voelen geforceerd, de soundtrack speelt teveel in op het moment en het verhaal is zelden geloofwaardig. Dat is vreemd, want het concept van de film is het zogenaamde 'ware' verhaal willen vertellen van een meisje met kanker. Zo'n leven ziet er op deze manier opvallend tof uit en dat kan niet de bedoeling zijn geweest. Hoogtepunten zijn de cast (met name Dafoe in een heerlijk zelfdestructieve bijrol) en enkele onschuldige, mooie momenten die niet als doel hebben om tranen te doen rollen. Kijk de film overigens met een zaal vol puberende meisjes. Geheid dat je je lachen niet in kunt houden als iedereen tegen het einde zit te snotteren. 2/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook The Raid 2: Berandal Wederom een heel erg toffe martial-arts film! Maar ik heb hetzelfde commentaar als LittleBigMan, dat er teveel vaart uit de film wordt gehaald met de verhalende scenes. Die eigenlijk weinig toevoegen. Graag had ik ook graag meer willen zien van die 2 huurmoordenaars! Hun gevechten waren de hoogtepunten van de film. Copperhead Slecht acterende cowboys nemen het op tegen slecht geanimeerde slangen. Slecht. Monty Python and The Holy Grail Blijft een klassieker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Raid Eerste keer dat ik hem zeg, en man wat tof! heerlijke actiescenes, vooral de 2 vs 1. Alleen jammer dat het verhaal zo dun is maar dat hoort wel een beetje bij de film 8,5 The Raid 2 (Berendal? wist ik niet lol) Nóg betere actiescenes, ik durf te zeggen dat vooral in het laatate halfuur de beste gechoreografeerde (spel ik dit goed) actiescenes die ik in ieder geval ooit heb gezien, vooral 1 sprong er uit die enorm lang duurde en tof was, waar waarschijnlijk zeer veel tijd aan was besteed. Zelf vond ik het positief dat ze het verhaal beter deden dan in deel 1, jammer inderdaad is wel dat sommige verhaalscenes je een beetje uit de film haalde. 9,2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 Jump Street. Een goede komedie met een aantal geslaagde grappen. Ik vond 21 Jump Street eigenlijk leuker dan 22. Het heeft het eerste deel niet kunnen overtreffen. Er zaten wel een paar goede verwijzingen in naar het vorige deel en andere films. En op het eind bij de aftiteling steken ze nog ff de draak met hun eigen film. 7/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...