Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

The Hobbit: The Battle of the Five Armies Waar moet ik beginnen? Ik zelf heb al die weken trailers ontweken omdat ik verrast wou worden in de bioscoop en dat is toch wel gelukt. De film speelt zich natuurlijk gelijk af waar het vorige deel is geëindigd. De eerste paar minuten zitten dan ook vol met actie en je zit gelijk in de film. Wat er natuurlijk gebeurt en wat je aan de titel al kan zien is dat er een veldslag komt. De aanloop naar het veldslag voelt wat afgeraffeld als je het mij vraagt. Ook stoorde ik me aan verschrikkelijk aan 'Alfrid' die totaal niet in deze film past en ook geen waarde heeft. kwa special effects ziet het er prachtig uit( Imax 3D Hfr). En zie je allemaal dingen terug die Tolkien bedacht had maar nog niet op beeld waren gezet zoals: heel veel verschillende soorten Trollen, verschillende soorten 'mounts' waar opgereden word en nog veel meer! De hele film zit vol met epische gevechten en vette scenes, echt een genot om naar te kijken als lord of the rings fan. Zoals iedereen gaat doen vergelijk ik hem toch met 'The Return of the King' die hier nog wel ver bovenuit steekt. Maar is dit een sterk laatste deel van The Hobbit trilogy. En dan nog het einde, dat precies goed bij Lord of the Rings aansluit, zo goed zelfs dat ik kippenvel kreeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

**Interstellar** Meest indrukwekkende film van de afgelopen paar jaar voor mij. Wow. Hele grote 2001 vibe, daar is het ook erg op gebaseerd, en de muziek.... De muziek :D **Non-stop** Leuke actiefilm, niks bijzonders. **The Russia House** Spionagefilm met Sean Connery en Michelle Pfeiffer. Viel wat tegen wat mij betreft, geen slechte film maar zeker geen must see. **Thief** Actie/crime film met James Caan uit 1981, zeker de moeite waard! Over een goede week naar de Hobbit! Man daar heb ik zin in :D hoe zijn hier de ervaringen met hfr?
Link naar reactie
Delen op andere sites

The One I Love Het verklappen van het plot zou de film geen goed doen, dus raad ik je aan om deze charmante, intelligente, grappige, maar ook uiterst spannende indiefilm zelf te bekijken. 3.5/4 sterren Narc De montage kan wat werk gebruiken en originaliteit is ver te zoeken. Regisseur Joe Carnahan toont echter zoveel liefde voor het genre en acteurs Jason Patric en Ray Liotta zijn zodanig toegewijd, dat Narc absoluut het kijken waard is. Al was het maar om het ijzersterke einde. 3/4 sterren The Imposter Schokkende documentaire, over een vermiste Texaanse jongen wiens identiteit wordt overgenomen door een Spaanse twintiger, zonder dat iemand het door heeft. Goed opbouwend verteld en mooi gefilmd, maar ook moeilijk te verteren. 3.5/4 sterren The Man Who Wasn't There De Coen Bros' eerbetoon aan de noir-films van de jaren '40 is opvallend genoeg qua verhaal best origineel, met geloofwaardige personages en ongeloofwaardige plotwendingen. Billy Bob Thorntons acteerwerk draagt het geheel met gemak. 4/4 sterren Conquest of the Planet of the Apes Nipt de beste sequel van de serie (afgezien van Rise en Dawn, natuurlijk), dankzij een interessante vooruitgang in het verhaal, mooie vormgeving en het beste acteerwerk van Roddy McDowall tot nog toe. 3/4 sterren Citizen Kane Weergaloos mooi gefilmd, met set-designs die zelfs nu de kijker omver weet te blazen. Voeg daar Orson Welles' uitstekende acteerprestatie aan toe in combinatie met een waanzinnig script dat immer weet te intrigeren én te vermaken, en je hebt een meesterwerk. 4/4 sterren The Hobbit: Battle of the Five Armies Het begin slaat nergens op en biedt een verkapt einde van Desolation of Smaug aan waar je als kijker niets aan hebt behalve gefrustreerd zijn dat je hier een jaar op hebt moeten wachten. Zodra het verhaal eenmaal op gang komt, transformeert dit derde deel in de Hobbit-trilogie langzaam van een potentiële ramp tot een vermakelijk spektakel. Veel diepgang is er niet te vinden, de special-effects zijn onevenwichtig en uiteindelijk voelt het geheel toch vrij overbodig aan. Maar als fan moet je dat inmiddels niets meer uitmaken. 3/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

John Wick. Ik houd wel van dit soort hoofdpersoon-is-overpowered actiefilms, geeft vaak heerlijke actiescenes, zo ook in John Wick. John Wick is eigenlijk nog beter dan Washington in The Equalizer, kan je wel zeggen, dus als je die film tof vond, is deze zeker een aanrader. 8,3/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loath and Fear in Las Vegas. In drie woorden. Wat da fuk. Maar wel meesterlijk, deze film komt pas echt tot z'n recht als je kneitertje stoned bent. Ik zou hem bewaren voor zo'n moment. (8.5) Equalizer. Matige film. De actie is top, precies genoeg geweldadigheid. Verhaal is zachtgezegd waardeloos. Denzel die een hoertje helpt, en vervolgens compleet berzerk gaat en het hoertje compleet uit het verhaal verdwijnt, tot aan het einde van de film, dan denk je ineens, "Oja! Zij zat er ook nog in". (6.5) Guardians of the Galaxy. Verassend genoeg een leuke film, werderom een bout verhaal, maar vermaakte me wel met de humor en hoe alles is neergezet, zeker het kijken waard. In mijn opzicht beter als de Avengers, dat was een kut film, maar dat terzijde. (7.5) Let's be Cops. Deze film lijkt erop dat het een ernstige flop is, maar blijkt toch vermakelijk te zijn, met suprisingly Andy Garcia erin. Waarschijnlijk heeft die gozer doekoes nodig en heeft hij de rol aangenomen. Deed me lichtelijk denken aan de Comedy serie Psych, want neger en domme maar toch slimme white boy. (6.5)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...