Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Enemy. Een intens diepe, en onwijs gedetailleerde character study. De film is wel erg sloom, maar daar zit hem vaak juist de schoonheid in. Verwarrend is het woord dat ik zou noemen om deze film te beschrijven. Echter achteraf dacht ik het uiteindelijk wel begrepen te hebben, op een paar onverklaarbare dingen na. Bij het zoeken naar een verklaring voor deze dingen, kon ik maar op 1 conclusie komen, ik had de rest eigenlijk ook niet goed begrepen. Aan de ene kant fantastisch hoe je dit verhaal kan accepteren zoals je hem zelfs intepreteerd, maar gaan ze niet een beetje heel erg ver? Zo zitten er hints in wat gaande is in het verhaal, in: De lessen die Jake Gyllenhaal geeft, graffiti op de muur, posters in een winkel, en de naam van de achtergrond muziek die in die winkel gespeelt wordt. Ik vind dit soort dingen echt megatof, maar voor een simpele zit gaat het wel erg ver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Only God Forgives. Tering, wat een briljant uitgevoerde film. Weg met alles voorkauwen voor de kijker, dit is een film waarbij je moet opletten, waar je over na moet denken. Symboliek speelt een gigantische rol, de mise en scène valt dan ook niet weg te denken uit deze film en is tot in de puntjes uitgewerkt. Sterke rol van Gosling, maar vooral goed geschreven en een geniale regie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...