Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Face of an Angel. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met deze film moet, en de makers wisten dat volgens mij ook niet; soms spannend, maar vaker saai, en ik hoop dat Cara Delevigne het in de toekomst gewoon bij Zalando-reclames gaat houden. Ik hou mijn hart vast voor Suicide Squad. 4/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

The revenant Fantastisch 9/10 Straight outta Compton. Was niet de money/hoes/bitches film onze filmcriticus van PU het liet denken, sterker nog er zat niet eens een seks scene in. Maar ja rap is ook voor neanderthalers dus ik begrijp zijn reactie wel. Bono=held U2=beste lyricale band allertijden 8/10 The avengers 2. Kut verhaal kut grappen met goeie CGI 6/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Hateful Eight http://2.bp.blogspot.com/-yAzy9eT0y4c/Vcupx8g9x9I/AAAAAAAAEaE/qZm2HGth4t0/s640/Quentin%2BTarantino.gif Gisteren voor het eerst bij een voorpremière geweest. Kan iemand mij het idee daarvan uitleggen? De première is toch de eerste keer dat een film voor het publiek vertoond wordt? Waarom wordt hij dan voor de première ook al aan het publiek vertoond? En waarom heet dit dan niet de première? Verder was ik ook verbaasd over hoe leeg de zaal was. Over de film zelf; er gebeurt een stuk minder dan in Tarantino's vorige film (Django Unchained), desondanks heb ik me geen moment verveeld (bij Django wel). Dit is vooral te danken aan de voor het grootste deel geweldig neergezette personages en de setting (al wordt die, nadat twee uur van de film zich er heeft afgespeeld, een stuk minder interessant geworden). Maar, qua verhaal is het allemaal wat voorspelbaar en de film is onnodig lang, met veel onnodige scenes. Zeker vergeleken met Tarantino's eerdere werk, viel The Hateful Eight me best een beetje tegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk twee klassiekers gezien die al tijden op mijn lijstje stonden, Metropolis (1927) en Once Upon a Time in the West. Beiden erg gedateerd, maar waar dat bij Metropolis resulteerde in een lichte uitputtingsstrijd, vlogen de uurtjes bij Once Upon a Time zo om. Het enige wat nog steeds wel erg tof is aan Metropolis zijn de vergezichten van de stad en het art design, terwijl bij Once Upon a Time in the West het allemaal ook wel ouderwets is, maar nog steeds erg effectief. De close-ups van zwetende gezichten, de trage camerabewegingen, de muziek van Ennio Morricone. Ik heb me er erg goed mee vermaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Once upon a time in the West is gruwelijk inderdaad. Mocht je nog ergens 3,5 uur over hebben is once upon a time in America ook erg aan te raden. Zelfde regisseur, ook muziek van ennio morricone, ook lichtelijk gedateerd maar wat mij betreft nog steeds (samen met the godfather) op eenzame hoogte in het maffia-film genre.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...