Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

The Hatefull 8. De film is wel tof, heeft zeker zijn goede momenten, maar ik had er wat meer van verwacht voor een Tarantino film. Het komt naar mijn smaak wat te traag op gang, en ik vond de kwaliteit van de dialogen het niet halen bij zijn laatste paar films. Zeker bij een film als deze verwacht je dat er een gespannen moment komt die opbouwt naar een stand-off, maar geen enkel moment zat ik op het puntje van mijn stoel van spanning te kijken, zoals dat wel bijvoorbeeld in het Frans café in Inglorious Basterds, of het diner in Django Unchained. Het camerawerk is wel mooi, het acteerwerk is goed. Al met al zeker geen slechte film, maar van het "tarantino keurmerk" (om het zo maar even te noemen) verwacht je wat meer. Verwend maar toch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Martian http://pop.h-cdn.co/assets/15/24/1433775718-martian-2.gif Een beetje 127 Hours in space, alleen dan nog een stuk luchtiger en Amerikaanser. En met een hoofdrolspeler die ongeloofwaardig positief en lollig blijft gezien zijn situatie. En die van de ene op de andere scene plots graatmager en bebaard is. Verder wel tof hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante detective. Zorgvuldige aandacht voor detail, puik acteerwerk en mooie cinematografie. Überhaupt trekken films die nauwkeurig de politieprocedures vertonen mij zeer -- de zogenaamde *police procedural* genre. *High and Low* is overigens wel de betere, spannendere detective, maar deze film is zeker niet slecht. De film is tevens blijkbaar de eerste in het *buddy-cop-genre*, pakt zeer goed uit en is niet tergend zoals latere films met dit als thema. http://i.imgur.com/T2RpEnv.jpg **Stray Dog** *Regisseur:* Akira Kurosawa *Duur:* 2u 4m *Taal:* Japans *Genre:* Detective, drama, *''police procedural''*, film noir *Opmerkingen:* Zwart-wit, gedateerde audio *Première:* 1949 *IMDb:* 7,9 *A bad day gets worse for young detective Murakami when a pickpocket steals his gun on a hot, crowded bus. Desperate to right the wrong, he goes undercover, scavenging Tokyo’s sweltering streets for the stray dog whose desperation has led him to a life of crime. With each step, cop and criminal’s lives become more intertwined and the investigation becomes an examination of Murakami’s own dark side. Starring Toshiro Mifune, as the rookie cop, and Takashi Shimura, as the seasoned detective who keeps him on the right side of the law, Stray Dog (Nora Inu) goes beyond a crime thriller, probing the squalid world of postwar Japan and the nature of the criminal mind.* https://www.criterion.com/films/788-stray-dog

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...