Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Spotlight. Weer met journalisten, over het onderzoek van het 'Spotlight'-team van de Boston Globe naar pedopriesters in Boston. Erg interessant, katholieke kerk kerk was/is stout. Blijkbaar bekroond met een Oscar in 2015. Zou wel een saai jaar geweest zijn, maar toch welverdiend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurassic World: Fallen Kingdom. Persoonlijk vond ik 'n tegenvallen. Normaliter ben ik wel snel vermaakt door een leuke blockbuster, ik kijk de Fast & Furious films met veel plezier in de bios, maar dit kon me gewoon niet zo heel veel boeien. Het verhaal sloeg nergens op en was maar matig uitgewerkt. Natuurlijk, ik ga niet voor het diepgaande verhaal naar een JP film, maar alle vorige delen hebben me prima weten te vermaken, deze helaas minder. Jammer. Hopelijk gaan ze met een volgend deel weer een beetje terug naar de basis zoals JP1 en het vorige JW deel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trippeltje: **Cargo:** Martin Freeman doet z'n best en de setting van Australië wordt best goed gebruikt in deze zombiefilm. Toch ontstijgt het zelden het predikaat van ok en doet het niet genoeg om de vieze herinnering van die uitgekauwde zombiehype te laten vergeten. **Advies:**Kijk gewoon The girl with all the gifts, veel spannender, als je toch Martin Freeman wilt supporten kijk dan gewoon Sherlock en maak er zelf zombiegeluidjes bij. **The Fanatastic Mr. Fox:** Had 'm lang geleden al eens ooit gezien, maar door m'n recente Wes Anderson bui heb ik 'm opnieuw gekeken en hij is nog steeds top. Imo ietsje minder grappig dan Grand Budapest en Isle of Dogs, maar vooral de voice acting van Clooney maakt de film top. **Advies:** trek je furry kostuum aan en geniet van een van de leukste kinderboeken **The Warriors:** Soms wel heel erg cheesy (elke vechtscene wordt iemand in slowmo door een deur/prullenbak/ruit getrapt), maar toch ook best wel leuk. Vooral de kleurrijke gangs zien er wat mij betreft waanzinnig fout/gaaf uit. Het plot is kinderlijk eenvoudig maar toch ook best wel leuk. **Advies:** Pak een stuk Goudse jong belegen erbij en geniet van jeugdgangs die gelukkig meer richting clown Bassie + honbalknuppel dan mocromaffia + uzi gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste was Ant Man 2. Leuke geintjes, en door de helden een persoonlijk, kleinschaliger gericht doel te geven toch weer net even anders dan de meeste Marvel films. Daarbij is het gewoon heel goed vermaak om actief te zien in een wereld waarbij alles groot of klein kan worden. Er wordt leuk mee gespeelt, en alleen dat is al genoeg voor een vermakelijke kijkbeurt. Niks verrassends en voor de fans ongetwijfeld veel op aan te merken,maar met de juiste instelling is dit vermaak van de bovenste plank. Heb ook wel ergens Jurassic World 2 gezien, maar daar wil ik het maar niet over hebben ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ant-Man and the Wasp Het is laat en ik heb geen zin om de plot uit leggen van deze achtste Marvel-film in de derde fase van hun Cinematic Universe (acht! In één fase!), vooral omdat de film dat al genoeg voor je zal doen. Uitleggerige dialogen zijn namelijk volop aanwezig in Peyton Reeds vervolg op de evenzo uitleggerige en niet heel opzienbarende Ant-Man uit 2015, maar los daarvan ben ik aangenaam verrast door Ant-Man and the Wasp's losse en toepasselijk kleinschalige sfeer. Met de immer charismatische Paul Rudd aan het hoofd van een fantastisch ensemble (variërend van veteranen als Michelle Pfeiffer tot heerlijke character-actors als Walton Goggins) weet de film een verhaal te vertellen waarin (in een zeldzaam geval voor de franchise) niet de hele wereld op het spel staat, maar simpelweg iemands moeder. Ondanks dat Reed gek genoeg nog steeds geen duidelijke visuele stijl heeft gekozen voor zijn serie (een van zijn vroegere films, Down With Love, is visueel om op te eten, maar van die creativiteit is hier niets te merken), is er qua humor een constante stroom aan zowel visuele als vocabulaire grapjes die het tempo hoog houden, wat de te lange speelduur draaglijk maakt. Wederom is het allemaal niet wereldschokkend, mede dankzij een overdaad aan sub-plots, maar het vermaak-gehalte ligt erg, erg hoog. Cijfer: 7,3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...