Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

How it ends Waar Australië bij Mad Max tien(tallen) jaren duurde, verandert de VS in één dag in een apocalyptisch hillbilly paradijs. En ja, ook met achtervolgende motors! Zelfs op een offday op de bank lukte het me niet op me niet te storen aan alle onlogische acties en plotholes. Einde slaat nergens op. 4.1 Shot Caller Begon sterk, werd daarna helaas steeds ongeloofwaardiger. Goede cast redt de film nog enigszins. 6.5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wind River. Alhoewel ik Olsen's personage en haar motivatie niet echt overtuigend vond, schetst de rest van de film een lekker grimmig en waarschijnlijk realistisch beeld van hoe het leven er aan de randen van de bewoonde wereld aan toe kan gaan. De boodschap waar de film mee eindigt bevestigd dit alleen maar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Avengers: Infinity War. **(ik bespreek spoilers)** Ik vond hem tegenvallen. Is dit nou dé film waar ze al die jaren naar toe hebben gewerkt? Thanos was een redelijke slechterik met emotionele diepte en begrijpbare motivatie, uiteindelijk blijft het toch een lompe bootwerker. De film probeert ook zó veel karakters, interacties en locaties aan te doen dat het te oppervlakkig wordt. Het tempo is eveneens moordend, dat krijg je als je zoveel in twee en een halfuur wil stampen. Ik vond het wel tof om te zien wat Thanos nou werkelijk met die infinity gauntlet en steentjes kon, daar had ik veel gewoon meer van willen zien. Dr. Strange was ook leuk, maar ik vind dat karakter gewoon tof. Ik ergerde mij wel ontzettend aan het feit dat Strange die tijdsteen niet gebruikte terwijl dat schijnbaar zo'n machtig ding is. Er had best een "Thanos, I've come to bargain"-momentje of iets soortgelijks plaats kunnen vinden per de logica en regels van dat universum, maar hij gebruikt die steen alleen om in de toekomst te kijken en somber aan te kondigen dat er in 14 miljoen uitkomsten er maar één is waar ze winnen (lekker de film spannend maken natuurlijk). Zodra ik dat realiseerde, dat hij die steen helemaal niet effectief gebruikt, vond ik de film ook gelijk middelmatig, want er word willekeurig bepaald dat de slechterik steeds wint in confrontaties met de "helden". Eigenlijk zit de film de kijker ook gewoon constant te jennen met het vooruitzicht dat ze *bijna* Thanos hebben verslagen, om dat vervolgens te volgen met een "syke, hij wint toch!" En ik snap de logica van het einde niet. Er komt volgend jaar mei weer een nieuwe Avengers film, die stond eerder bekend onder de titel "Infinity War: Part 2" maar dat hadden ze onderhand een keer veranderd naar "untitled Avengers film", daar verwacht ik eigenlijk dat het uiteindelijk blijkt dat sommigen, al dan niet iedereen weer terug kan komen -- misschien dat Strange eindelijk die tijdsteen gaat gebruiken. Er zijn karakters gestorven die onlangs nog geïntroduceerd waren en karakters die nog films te gaan hebben. Als je letterlijk kijkt op de wiki van de aankomende [Spiderman film](https://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man:_Far_From_Home) staat er *"..the film would begin "a few minutes" after the conclusion of the untitled Avengers sequel"*, dus Spiderman komt sowieso terug. Ook staat er een Guardians of the Galaxy 3 op de planning. Dus waarom zoveel karakters nou zogenaamd dood zijn snap ik echt niet. Misschien vinden ze dat leuk bij Marvel, om de kijker die dit niet op gaat zoeken om de tuin te leiden, om dan vervolgens te laten zien dat er toch niet zo veel aan de hand was. Ik vind het in ieder geval neerkomen op valse spanning, als het toch blijkt dat karakters terug gaan komen. Dan blijkt dat hele gehype rond Thanos en deze film dus lulkoek te zijn geweest, als er niet daadwerkelijk verlies te betreuren valt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Zodra ik dat realiseerde, dat hij die steen helemaal niet effectief gebruikt, vond ik de film ook gelijk middelmatig, want er word willekeurig bepaald dat de slechterik steeds wint in confrontaties met de "helden". Maar dit is waarom ik de film dus middelmatig vond, omdat de scriptschrijver(s) naar willekeur de bestaande regels en logica van het universum naar de hand zetten om er een kloppend verhaal van te maken.Dat vind ik altijd een helder signaal van een matig- of slecht script, als je het verhaal niet kloppend kan maken en dan de logica van de wereld maar aan moet passen om jouw plot erin te kunnen verwerken.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...