Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

The Force Awakens De plot is mager, maar het voelt goed om Star Wars terug te zien zoals George Lucas het ooit introduceerde, en de nieuwe personages hebben potentie uit te groeien naar iets moois. Als op zichzelf staande film is dit dus weinig opzienbarends, en de herhaling van thema's is niet bepaald inspirerend, maar het doet wat het moet doen. Cijfer: 7,5 The Last Jedi Niet alleen een goede Star Wars-film, ook een goed verhaal in het algemeen. Het immer zwart-witte goed en slecht in dit sci-fi universum wordt genuanceerd tot een mooie tint grijs, wat elk personage beweegt tot interessante acties en een onvoorspelbaarheid in de plot die ik niet had zien aankomen. Neem daarbij dat het zichzelf bij lange na niet zo serieus neemt als z'n stijve voorganger en je hebt zowaar een waardige opvolger van de originele films. Cijfer: 8,7 The Rise of Skywalker De makers kruipen terug naar een bekend format, waarbij oude bekenden en een herhaling van thematiek de orde van de dag zijn. Qua plot gebeurt hier niet veel meer dan dat men het ene na het andere voorwerp achterna jaagt, terwijl ondertussen talloze verhaallijntjes of haastig worden opgezet dan wel haastig worden afgerond. Als fan zal je blij zijn met de hoeveelheid nieuwe elementen die geïntroduceerd worden (hoe ronduit dom ze soms ook zijn), maar net als The Force Awakens is dit als op zichzelf staande niet veel waard. Cijfer: 6,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Star Wars 9. Voelde alsof het beter kon. Ik stoorde mij niet aan de haastige tempo. Vaak genoeg een toffe scene, soms een ontroerende scene, maar niets dat een diepe indruk achterlaat. Wat ik vooral jammer vind, en dit is heel persoonlijk, is dat deze deel met antifascistische trends ophoudt. Ik kreeg het idee dat elke deel van 1977 tot 2018 er steeds een diepere laag werd blootgelegd van hoe fascisme werkt (denk aan de Empire, de kracht van boosheid, misbruik van democratie, nostalgie voor het verleden, belang van bloodlines). Deel 8 was wellicht het keerpunt: de romantiek van 'the force' kreeg een pak slag, en vervolgens kreeg de film een pak slag van de fans. Deel 9 gaat helaas niet verder met deze ontwikkeling. Wel heeft deze deel als thema 'we are many', en je ziet alle aliens samen komen om het kwaad te verslaan. Alle helden offeren zich op voor een grotere doel. Dus er zijn tekenen van antifascistisch gedrag. Helaas vind ik deze boodschap niet sterk genoeg overkomen (Return of the Jedi doet dit beter met minder). Voor mij een beetje teleurstellend, maar als je een spektakel wilt zien op het witte doek, dan krijg je dat! 6/10 (de film had ook een pauze! Ik vond het heel leuk om de film te bespreken met vrienden halverwege. Go Kinepolis Utrecht!)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Avengers Endgame! Want je moet een film gezien hebben om te beoordelen toch? Zaken die me opvielen: in 4 minuten tijdreizen ontdekken en uitvoeren (vanuit een busje o.a.) Thanos die op een hutje op de hei woont en gepakt en gedood wordt in 2 min, het geföhnstylde haar van Hawkeye. De onmogelijke liefde tussen Black Widow en Hawkeye. De terugkeer van álle personages die stierven (grapje!) En deze keer gaan alleen alle slechterikken dood door een knip ha ha. De 10 minuten durende bombastische drama sequence van Iron Man.... Shrek. Heb lange tijd niet meer zo'n goede comedy gezien! 0,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mandy! Zielloos. Vooral de vertoning van Nicolas Cage is van een driest niveau. Waar is de Cage uit de jaren '90, waarvan ik ooit geen enkele film wou missen, naartoe? De scène waarin hij in zijn slip staat te schreeuwen in een badkamer terwijl hij een fles drank achterover slaat is één van de slechtste van het jaar. Echt om mee te lachen. Verder sleept hij zich na zijn heropstanding zielloos tot het einde. Enkel het kettingzagenduel verdient nog een half puntje Dan spreken we nog niet over de rest van de film, minstens drie kwartier te lang door het geforceerde arty farty sfeertje met roze, paarse en paarsroze scènes ... lomp en lelijk. Het is een folterende ergernis om naar te kijken en de scènes zijn veel te donker ... Spanning is zoek want wraakengel Red Miller maait iedereen wel moeiteloos neer. De film bloedt net als de sekteleden uit het verhaal, een snelle dood. Fel overschat dit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...