Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

To The Wonder & Knight of Cups Van deze twee relatief recente Terence Malick-films zou ik zeggen dat Knight of Cups de interessantere is, omdat het niet langer de moeite doet een lineaire vertelling aan te gaan en in plaats daarvan zich volledig laat onderdompelen in sfeer. Die vrijheid is wat Malick duidelijk zoekt, om films te maken die zich op geen enkele manier verhouden tot wat de rest van Hollywood maakt. Als hij deze methode zou toepassen op een wereld die niet zo voor de hand liggend leeg is als Los Angeles, wie weet dat het dan nog inzichten brengt waar we iets aan hebben. To The Wonder is een stuk meer behapbaar qua gebeurtenissen, maar vond ikzelf repetitief in structuur en de film lijdt aan een vlakke acteerprestatie van Ben Affleck. Olga Kurylenko redt gelukkig veel, alsmede de voor Malick-fans vertrouwde midwest-sfeer, waarin de verrassende casting van Javier Bardem als lokale pastoor de meeste emotie teweegbrengt. Cijfers: 6,1 (To The Wonder) en 6,6 (Knight of Cups)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Little Women Het blijft een matige plot, en ik moest er even inkomen, maar ik merkte dat ik er meer van genoot hoe langer de film duurde. Elke personage wordt bijzonder goed gespeeld, de regie is geweldig, de productie verbazingwekkend goed. Er is meer focus op de rol van vrouwen toen, waarbij het soms te veel lijkt op een Jane Austen verhaal. Vind je dat niet erg, ga dit kijken! Maar ik kan het niet iedereen aanraden. 4/5 sterren. Bob Chipman geeft het zelfs een 10/10! https://www.youtube.com/watch?v=2BEqTU_ZR7E Een vriendin van mij schreef deze essay in De Groene: https://www.groene.nl/artikel/trouwen-of-sterven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die neger het telefoongesprek voerde en die witte die KKK leden ontmoette was echt zo dom en ongeloofwaardig geschreven. Verder zaten er ook andere momenten in die vreemd of geforceerd aanvoelden. Deze film en Us zijn de twee films van de laatste jaren die behoorlijk goed zijn ontvangen en waar ik geen donder van begrijp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een man die tot waanzin wordt gedreven en zichzelf verliest is niet iets nieuws, daar ben ik het mee eens. Maar toch heeft de film, mede door de weergaloze prestaties van Phoenix, een onuitwisbare indruk achtergelaten. Voor mij toch wel de beste film van 2019, al moet ik een aantal 'mogelijke' toppers nog zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Shape Of Water. Wat is die Michael Shannon toch een ondergewaardeerde acteur. Het is natuurlijk een type-acteur, maar ik vind hem bijna altijd goed spelen. Voor de rest een degelijke Guillermo film met een mooi verhaal en boodschap. Hoewel sommige scenes me wel wat ongemakkelijk lieten voelen. 8/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...