Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

The Gift Lijkt zo'n standaard stalker-thriller maar de film neemt bij de 3d act toch nog een onverwachte wending. Bateman vind ik de laatste jaren vaak sterk acteren, nu ook weer. Dikke prima (7+) Paprika Schitterend vormgegeven Manga waar Nolan wellicht inspiratie uit haalde voor Inception. Verhaal is echter zeer warrig en lastig te volgen. cijfer:?
Link naar reactie
Delen op andere sites

A Hidden Life Het is bij mij een beetje hit or miss bij Terrence Malick, maar hier schiet hij toch met een shotgun in de roos.. Prachtig geschoten film in de bergen van Oostenrijk, tel daar fantastisch acteerwerk bij op ( August Diehl is likkebaarden in deze film ) en een prachtig persoonlijk verhaal en ik heb weer genoten! 9/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Le Mans '66 (Ford v Ferrari) Precies wat je ervan verwacht. Een verhaal dat nogal gewoontjes is. Maar door een vlot tempo en top cast toch puur vermaak. 7,5/10 Motherless Brooklyn. De sfeer zit er goed in, en wederom een top cast. Helaas weet het plot nooit intrigerend te zijn. 6,0/10 A Tale of Two Sisters. Een koreaanse film, die later ook in Amerika geremaked is. Lekker mysterieus en bij vlagen erg eng. Helaas voelde het soms wat uitgerekt. 7,0/10 The Peanut Butter Falcon. Een roadtrip met een bijvoorbaat onmogelijk duo. Je weet wel hoe dat gaat... En buiten de verwachting komen doet de film helaas nooit. Maar niemand kan ontkennen dat het erg charmerend is. De feelgood werkt. 7,0/10 Les Miserables. (2019) Laat je niet afschrikken door de naam. Deze heeft bar weinig te maken met het eeuwen oude verhaal (slechts de locatie en enkele grote themas hebben zij gemeen). Dit is een misdaad thriller die je een kijkje over de schouder geeft van de Anti-Crime brigrade in een niet zo fijne buitenwijk van Parijs. De film is op veel aspecten onwijs sterk, en de themas zijn overtuigend. Jammer is, dat er geen aspecten zijn waarop de film echt flink weet uit te blinken, maar dit is een dikke aanrader! 8,0/10 Terrifier. Een klassieke slasher: Een clown vermoord een handvol aan willekeurige mensen. Meer is het niet. In principe een kut film dus. Echter, is de B saus die er over zit hilarisch, weet de clown je behoorlijk het kippenvel te geven, en zijn de moorden echt onwijs bruut: Ik heb me dus toch kosteloos vermaakt. 6,0/10 Misschien wat voor de rariteitenlijst van Rebenga ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumblebee In een hele onverschillige bui heb ik deze Transformers-meuk opgezet, maar echt m'n aandacht heb ik er niet bij gehouden. Dat neemt niet weg dat het fijn was om te ervaren dat de film weinig cynisme kent en juist een opbeurende toon onderhoudt die, knap genoeg, vaak genoeg goed weet te verhullen hoe weinig er eigenlijk gebeurt. De beste Transformers-film tot nog toe, al kun je je afvragen in hoeverre dat een mijlpaal is. Cijfer: 6,0
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knives Out. Ondanks dat halverwege de toon een beetje omslaat is het toch een zeer vermakelijke whodunnit met een prima cast die tot het einde spannend blijft. Ford v. Ferrari. Duurt even voordat er wat gang in de film komt, maar eenmaal bezig weet Mangold toch weer met de juiste acteurs een overtuigend verhaal neer te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...