Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

John Wick 3 Elk deel heeft meer actie en minder verhaal, ik weet niet of dat een goede ontwikkeling is. Sommige scènes zijn erg gaaf, maar in andere zijn de vijanden zó achterlijk dom dat er weinig spanning is. Tientallen mensen laten zich zomaar afknallen en lopen met een geweer eerst tot 1 meter afstand tot ze beginnen te schieten (wat dan natuurlijk voor ze misgaat).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Close Encounters Of The Third Kind. Klassieker van Spielberg waarvan de special effects tegenwoordig wel achterhaald zijn. Maar toch kan ik me inbeelden dat dit in 1977 een film was die het publiek met verstomming sloeg. Vooral de sound effects zijn nog altijd sterk. En Richard Dreyfuss speelt de rol van zijn leven. John Williams orchestreert zoals altijd fenomenaal, wat een memorabele soundtrack ook. Een film die me altijd zal doen terugdenken aan mijn kindertijd, aangezien ik hem voor het eerst zag als 5-jarige, en de helft ervan niet begreep, maar desondanks een grote indruk op mij achterliet. Niet Spielberg’s beste, maar misschien wel zijn mooiste...
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Perfection De hoeveelheid plottwists begint tegen het einde op de lachspieren te werken, maar dat lijkt deels ook de intentie te zijn. Deze (te?) gelikte productie deed me regelmatig terugdenken aan grindhouse-films van de jaren ‘70/‘80 met een hevig feministisch randje. Dat is een niche, maar wel eentje die ik leuk vind. Cijfer: 6,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vivarium Het concept is leuk en de film begint ook best sterk maar zakt vanaf halverwege helemaal in elkaar. De metaforen zijn op dat punt al lang en breed duidelijk en de film weet verder eigenlijk niets interessants uit z’n eigen concept te halen. Ik denk dat dit veel beter had gewerkt als een Black Mirror aflevering van 45 minuten. De film heeft simpelweg niet genoeg vet op de botten om 95 minuten lang te intrigeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Judy Geen idee of Judy Garland dit ook echt deed, maar ik vond de tics en getuite lippen van Renée Zellweger irritant. Dat gezegd hebbende is de rest van de film opvallend beperkt in locaties en aankleding, waarschijnlijk door een klein budget en een scenario dat van oorsprong een toneelstuk was. Dat is geen excuses, echter, voor het gebrek aan diepgang. Cijfer: 6,2
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Town. Vooral in het midden gaat het erg traag, maar voor de rest is het een vermakelijke heist film waarin vooral Jeremy Renner geweldig werk levert. The Big Short. Het duurt even voordat het op gang komt, maar eenmaal bezig is het een zeer interessante kijk, mede dankzij de cast, op het beursleven en vooral de crash. Snatch. Overduidelijk een van Vaughn's eerdere films, maar door een goed uitgewerkt verhaal en een cast die het geweldig tot leven brengt doet het niet onder aan de rest. Edge of Tomorrow. Geweldige actiefilm waarin Tom Cruise eens niet de alleskunnende held speelt, maar met hulp van een geweldige Emily Blunt het uiteindelijk wel wordt. Batman Begins. Misschien verandert mijn mening nog, maar op dit moment blijf ik het toch de beste Batman film vinden, mede doordat alles gewoon klopt aan deze film.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...