Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Doctor Zhivago Episch, ja. Romantisch, ja. Beetje klef zelfs, met die muziek erbij. Maar de personages zijn weinig interessant, wat vergeleken met Leans voorgaande films (Lawrence of Arabia, om er een te noemen) nog wel het meest verbaast. Cijfer: 7,0 Shirley Een soort-van-biopic die zich niet makkelijk laat categoriseren (psychologische thriller komt het dichtst bij), gezegend met boeiende acteurs en een intense vormgeving die je niet loslaat. Cijfer: 7,9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kingsman: The Golden Circle. Weet niet die juiste balans te vinden tussen over-de-top en serieus, maar wel is de actie en sound mixing weer zo goed als in The Secret Service. Independence Day. Verdoet misschien te veel tijd aan subplots, maar omdat het zo onserieus is allemaal is het toch verdomde vermakelijk. Ook een van m'n favorieten. Independence Day: Resurgence. Weet met een deels nieuwe cast op een andere manier weer zo belachelijk over-de-top te zijn, dat wederom weer voor prima vermaakt zorgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buffalo '66 Zeer sfeervolle film over een man die vrij komt uit de gevangenis en zijn "neppe" leventje weer wil oppakken. Om dit neppe leventje enigzins overtuigend te houden heeft hij ook een vrouw nodig, dus die ontvoerd hij dan maar even! Deed me her en der wat denken aan natural born killers, zonder het geweld en er valt wat meer te lachen. Kan ook altijd wel genieten van die excentrieke kop van Vincent Gallo. Gooi er 8,5 in het vet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Play Ruben Östlund blijkt wederom een meester in sociaal ongemak in deze film over een Aziatische en twee witte jongetjes die praktisch gegijzeld worden door vijf zwarte jongetjes. De vraag blijft: wat is vrije wil binnen sociale constructies? Want de jongens gaan (soort van) vrijwillig mee met hun gijzelnemers, die dondersgoed weten hoe ze misbruik kunnen maken van iemands beleefdheid. Het resulteert in een van de meest ongemakkelijke films die ik heb mogen ervaren, alleen geëvenaard door Östlunds hieropvolgende films, Turist en The Square. Cijfer: 8,5
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Square, na het lezen van onderstaand bericht. Stond al even op de Netlix lijst Eerste kennismaking met Östlund en die smaakt naar meer. Zitten echt een paar parels van scenes in, en wat LBM zegt, zo'n ongemakkelheid heb ik niet heel vaak ervaren in films, Vinterberg doet dat nog net wat betervoor mij. Next is Turist. 8 stuks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Olympus Has Fallen. Belangrijke verhaalpunten worden te snel afgewerkt en de CGI is vaak te zichtbaar, maar de constante actie en de prima cast houden de spanning er toch in. White House Down. Emmerich die de boel sloopt is altijd leuk, vooral als het ook nog eens met een vermakelijke cast en een verrassend goed, maar niet te serieus verhaal is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shirley. Een moeilijk te omschrijven film die ongetwijfeld niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Maar mij beviel het erg goed. Elisabeth Moss bewijst maar weer eens dat ze bij de beste actrices van het moment hoort. 4 sterren. Enola Holmes. Ik verwachtte een moordmysterie, maar kreeg een prima, aandoenlijke avonturenfilm die wellicht wat meer gericht is op de kids. 3 sterren. Paddleton. Onroerend en toch ook heel grappig. De gebroeders Duplass weten met het minimale het maximale te bereiken. Een van de parels uit het aanbod van Netflix. 4 1/2 sterren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sightseers Neem de eerste helft van Hot Fuzz, verdubbel de ongemakkelijkheid en voeg een schep hilarisch sentimentele muziek toe en je krijgt Sightseers. Bizarre, ongemakkelijke Britse humor die me meerdere keren hardop liet lachen door de heerlijke knulligheid en timing. Kijk trouwens niet de trailer, want die spoiled veel te veel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alive, mmh wel ok The babysitter 2, gaat wel, de nieuwe bad guys zijn gaar, vooral dat wijf met dat hele vreemde blokhoofd, maar de oude bad guys zijn elke keer geweldig om te zien, vooral die gozer zonder shirt. Snapte het einde alleen voor geen meter, maar volgens mij klopt er ook heen reet van. Deel 1 was wel beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The New Mutants In principe is er niet zoveel mis met deze X-Men film. De (spaarzame) hoofdpersonages dealen met issues rondom superkrachten, wat prima werkt als metafoor voor dealen met issues uit de puberteit, zoals seksuele identiteit, traumaverwerking, faalangst, etc. Dat het verloop van het verhaal zo voorspelbaar is, echter, is een gemiste kans, want de acteurs kunnen aardig uit de weg met hun personages, wat voor aardige, intieme momentjes zorgt. Over de absurde, met visual effects volgepropte finale hoef ik niet eens te beginnen. Cijfer: 5,4
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Day After Tomorrow. Het verhaal valt is minimaal, maar wederom worden alle puntjes en characters toch wel op een goede en vermakelijek wijze met elkaar te verbonden. Midway. Het wil veel te veel onder het mom van historische accuraatheid, maar het titulaire spektakel zelf is toch het doorstaan van de rommelige eerste helft de moeite waard. Wind River. Het lijkt een redelijk normaal moordmysterie, maar de setting, die door de cast goed uit de verft komt, en hoe het eindigt maken het toch een best bijzondere film.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rouille et d'Os ( Rust and Bone ) Schoenaerts spat weer van je scherm, samen met Rundskop verreweg zijn beste rol. Een straatvechter die eigenlijk nergens echte liefde kan vinden, krijgt dit wel van een invalide orkatrainer, kippentieten tot en met. Audiard kan met zoveel nationaliteiten zo'n prachtige natuurlijke films maken, vakmannetje! 8.4 sterretjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...