Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Bumperkleef. Nederlandse film. Een beetje een slasher, maar dan een light versie. Maar ach, al leuk om zoiets eens in het nederlands te zien. Helaas is het scenario wel heel simpel en ongeinspireerd. In combinatie met ondermaats acteerwerk levert dat vooral in het begin problemen op. Als de actie eenmaal aan de gang is, is het beter te doen, want spannend is het dan op zich wel. 2 1/2 sterren. Wordt weer een leuk maandje horror denk ik zo. Heb een lijstje gemaakt van wat er allemaal uit komt op dat gebied deze maand. Inclusief datum en streaming platform. Ik hoor het wel als er nog aanvullingen zijn ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Guns Akimbo Maf actievehikel dat een beetje voor hetzelfde neongekleurde ultraviolence gaat als die Judge Dredd film van een paar jaar terug. Het voelde allemaal net niet geraffineerd genoeg om echt lang te blijven hangen, maar toch was het wel een lekkere schlocky actiefilm. De regisseur heeft blijkbaar een meltdown gehad en de film is flink geflopt (mede omdat ie precies met corona uitkwam), wat eigenlijk best jammer is, want met iets meer aandacht voor de afwerking had dit best een soort fucked-up John Wick kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gone Girl. De constant nieuwe verhaalwendingen en een cast die het goed verkoopt zorgen er toch voor dat ik wil blijven kijken, met einde dat me nog wel even aan het denken houdt. Catch Me If You Can. Een jonge DiCaprio die op zeer vermakelijke manier steeds weer aan Tom Hanks ontsnapt. Het maakt de film nog leuker dat het op waarheid is gebaseerd. 2001: A Space Odessey. Het is soms wat traag, maar toch weet het zeer conceptuele, audiovisuele spektakel met beperkte cast en setting mijn aandacht vast te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Swerve Sterk drama met idem acteerwerk van Azura Skye, een film over hoe diep je kan gaan in het leven. Ik miste zelf een beetje de motivatie om zo depressief te worden waardoor ik niet helemaal meegenomen werd in de persoonlijke ellende, maar overtuigend geacteerd was het zeker. Speciale vermelding voor Mark Korven, deze man begrijpt hoe je een soundtrack maakt. 8 stuks Europa Een jongeman uit Amerika wil Duitsland mee helpen opbouwen na het einde van de 2e wereld oorlog. Eenmaal aangekomen begint hij als conducteur op een nachttrein waar hij in aanraking komt met allemaal vreemde snuiters. Vergelijkbaar met Dogville. Von Trier tovert er een paar schilderijen van shots uit met zijn zwart wit en kleurencombinaties, en het einde blijft nog wel even nasidderen 8 en een halve Bumperkleef Als het acteerwerk weer zo ondermaats is ga dan gewoon a la Dick Maas vol over de top en probeer het niet enigzins serieus te houden. Niet goed, maar opzich wel vermakelijk. 6 stuks
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik miste zelf een beetje de motivatie om zo depressief te worden Dat heeft toch geen motivatie nodig? Mensen voelen wat ze voelen en soms is dat niet te verklaren. Maar in dit geval was het voor mij vrij duidelijk. Ze is gewoon diep ongelukkig met het leven dat ze lijdt. Die eindeloze sleur en de ondankbaarheid van haar man en kinderen. Die continu met zichzelf bezig zijn maar geen seconde stilstaan bij hoe zij zich voelt. Mama regelt het allemaal wel, als een soort wandelende huishoudrobot die geen emoties heeft lost ze alle klusjes op. En niemand die haar er om waardeert. Ze heeft totaal geen connectie met iemand in het leven, niemand die haar positieve prikkels geeft, en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens... **SPOILERS** ... een overspelende man en het moment van “The Swerve” zelf. Hoe en hoe ver ze uiteindelijk over de rand gaat is natuurlijk een geval van een uit duizenden maar niet onrealistisch. Sommige mensen zijn zoveel op zichzelf gefocust dat ze niet door hebben dat hun naasten dringend hulp nodig hebben, tot dat het te laat is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Le Fidèle Begint interessant met geweldige vertolkingen van de twee hoofdrolspelers, en de chemie tussen hen werkt ook aanstekelijk, maar verwaterd in de derde act toch in een rommeltje waarbij ik de indruk krijg dat de regisseur niet meer wist welke kant hij op wou met het verhaal. 6.5/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Trial of the Chicago 7. Sorkin weet met een vlot script en strakke editing een rechtzaak in de jaren 60 tegen een groep demonstranten voor ruim 2 uur onwijs boeiend te houden. Samen met een goede cast levert dat een van de sterkste films van het jaar op. Dat het een eigen smoel en wellicht wat interessantere mening had kunnen gebruiken, is daardoor maar een klein kritiekpunt. 4 sterren. Schrijf maar alvast op voor de nominaties van dat befaamde gouden beeldje: scenario, filmbewerking, beste film, en wellicht wat acteurs. 16 oktober te zien op Netflix. Of ga nu alvast, in de bioscoop. Ze kunnen onze zuurverdiende centjes momenteel een stuk beter gebruiken dan de grote rode N.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer inderdaad :( Vraag me af wat ze met de films die nu op de festivals draaien gaan doen. ( Bijvoorbeeld Nomadland of One Night in Miami). Hopelijk dat ze die wel nog gaan uitbrengen (in wat voor vorm dan ook)... Qua grote blockbusters is het sowieso klaar voor dit jaar. En misschien ook zo'n bioscoop release voor Netflix-film Mank? Dat zou de pijn nog een beetje stillen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On the Rocks Sofia Coppola is doorgaans een interessante filmmaker omdat ze bekende vertrekpunten vormgeeft op een atypische manier. Zie de verveling, dromerigheid en hedendaagse soundtrack in het kostuumdrama Marie-Antoinette, of de verveling, dromerigheid en ingetogen rol van Bill Murray in het liefdesverhaal Lost in Translation. Maar hoewel Murray terugkeert in On the Rocks en geheid de show steelt zonder al te veel moeite, is alles eromheen verbijsterend traditioneel en oppervlakkig. Professioneel gemaakt op elk vlak, zeker, maar inspireren doet het niet. Cijfer: 6,1 Atlantis Deze Oekraïense science-fiction post-oorlogsfilm kent in totaal maar 28 shots gedurende de 106 minuten die het duurt. In die shots wordt een deprimerend, maar niet hopeloos verhaal verteld over de nationale shellshock die Oekraïne nog steeds ervaart, decennia na de val van de Sovjet-Unie. Dit is filmmakelij van de bovenste plank en verdient meer aandacht dan het nu krijgt. Cijfer: 8,8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indiana Jones and the Last Crusade. Het weet er precies de juiste balans tussen verhaal, humor, personages en actie te vinden, en is daarom mijn favoriete Indiana Jones film. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Het gaat net iets te vaak over-de-top en heeft wat onnodige zijpersonages, maar in grote lijnen toch weer prima vermaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The Babysitter: Killer Queen. Ik herinner me dat ik het eerste deel niet zo leuk vond. Hier gaan echter alle remmen los, en daardoor kon ik de cringy humor en het slappe plot nog wel aan. Kreeg een beetje nostalgische gevoelens naar van die overdetop films als Final Destination, die ik in m'n puberteit veel keek. 2 1/2 sterren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...