Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Occult Een man overleefd als enige een op het oog lijkende terroristische aanval in Japan en een groep documentaire makers wil hem hier een aantal jaar later wat vragen over stellen. Blijkt al vrij snel dat deze man daar nogal last van heeft, en meer met zich meedraagt dan ze hadden gehoopt. Een donkere reis in Tokyo, en dat als documentaire gebracht, ik heb genoten. 7 stuks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Basic Instinct Het eerste uur had me goed te pakken: ik dacht een Verhoeven te zien die bijna Brian DePalma naar de kroon steekt. Maar na dat zinderende eerste uur, met foute personages en vulgaire doch effectieve spanning, duiken de hoofdpersonages met elkaar in bed en draait het enkel nog om plot. Laat dat laatste nou net het zwakste punt van deze film zijn. Cijfer: 6,6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cure Een reeks moorden in Japan en iedere keer wordt de moordenaar ook op die plek gevonden, alleen weet de beste knaap er dan niks meer van.Een detective en een psycholoog worden op deze zaak gezet en het enige aanknopingspunt wat ze hebben is een X die in het lichaam gesneden is. Tis echt 1 grote puzzel en iedere scene krijg je er een klein stukje van. Huiveringwekkend is de beste omschrijving voor deze film, wellicht 1 van de beste seriemoordenaar films die ik gezien heb. 8.5/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolfwalkers. Na 6 jaar is daar dan eindelijk een nieuwe film van Tomm Moore (Secret of Kells, Song of the Sea). Hij weet een vrij klassiek verhaal van Beschaving vs Natuur (denk Dances with Wolves of Avatar) een eigen twist te geven en op unieke wijze te vertellen met contrasterende animatie (Geometrisch VS Organisch). Het gebruik van die schitterende animatie zorgt ervoor dat je gaat denken dat er wellicht geen betere manier is om dit verhaal te vertellen... Tot nu toe de film van 2020! 4 1/2 sterren. Nu in de bios, of binnenkort op Apple.
Link naar reactie
Delen op andere sites

The lighthouse (2019) Begoochelende nachtmerrie in stijlvol zwart-wit. Als een schip in onheilspellende wateren vol mystery en enigma’s. Weerbarstig tegen de stroom in. Ongrijpbaar en zich niet tot duiding laten verleidend. Schipperend tussen werkelijkheid, droomwerelden en hallucinaties. Stuurloos…Tijdloos… De vuurtoren, symbool voor licht en sturing. Als onheilspellende pilaar op een rots. In een film waarin diens licht geen verheldering biedt in de mist van gevlochten realiteiten. Noch sturing biedt in deze cryptische en hallucinerende hypnose. 9,4/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dark Waters + Brengt heel interessant het waargebeurde verhaal, dat ik nog niet kende, aan het licht - Maakt soms een tijdsprong, terwijl ik het idee heb dat ik daardoor we wat mis Lock, Stock and Two Smoking Barrels + Heerlijk simpel en vermakelijk hoe alle verhaallijnen weer samenkomen aan het eind - Het rare filter en de soms vreemde dialogen maken het soms onnavolgbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

David Byrne's American Utopia Een concert dat bruist van het leven, mede dankzij de minimalistische vormgeving en maximale inzet. De regie van Spike Lee is tevens zo consistent on-point, dat American Utopia vrijwel dezelfde hoogtes bereikt als Talking Heads' (inmiddels stokoude) Stop Making Sense. Cijfer: 8,8 Slacker Een lekker experimenteel filmpje, dat zijn bijzondere tempo goed weet vast te houden en een inkijkje geeft in een land waar wellicht teveel vrijheid is. Een hedendaagse variant zou ik zeker toejuichen, al kunnen we daarvoor waarschijnlijk het beste simpelweg YouTube in duiken voor wat gekkie-compilaties. Cijfer: 7,7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hillbilly Elegy. Amy Adams en Glenn Close doen hun stinkende best een keer de Oscar te winnen. Maar er wordt roet in het eten gegooid door een suffe Gabriel Basso te veel in het centrum wordt gezet. In combinatie met een best wel suf scenario, is deze film, tsja... best wel suf. 2 1/2 sterren. The Dark and The Wicked. Broer en zus gaan op bezoek bij pa en ma op de boerderij, en plots worden zij geteisterd door het kwaad. Niets nieuws onder de zon. De trage pacing pakt soms goed uit en voegt toe aan het realisme, maar bovenal, is deze films gewoon te traag. Daarbij bijzonder deprimerend, voor een film die uitendelijk vooral zinloos voelt. 2 sterren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Angst Een TBS patient die kickt op angst ( de titel doet het al vermoeden), gaat nadat hij uit de gevangenis komt weer verder met zijn verlangens. Als je met kerst nog een gezellige film voor het hele gezin zoekt dan stop maar. 6 stuks voor het hoofdpersonage en de stijl van filmen, dik in orde. Ging alleen wat te ver bij sommige scenes..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...