Ga naar inhoud

CdAB 18 [XVIII] Baarden en snorren


BaronBonk

Aanbevolen berichten

Nee niet waar, op die manier kunnen kinderen met verschillende persoonlijkheden/interesses/capaciteiten/gedachten goeden elkaar juist beïnvloeden waardoor ze zelf hun eigen beeld kunnen vormen zoals zij het liefst willen zijn. Het zou handig zijn als er 2 types brugklassen waren. 1tje voor ondergemiddelde en gemiddeld presterende kinderen, en eentje voor uitzonderlijk presterende kinderen (de gymnasium types, de 13 jarigen met een HAVO diploma types). Waarna de kinderen zelf kunnen kiezen welk pad ze bewandelen na de brugklas. De sprong van Basisschool naar Middelbare is niet te onderschatten. Om van een schooltje met 150 leerlingen naar een school met 800-1500 leerlingen te gaan is een aardige stap. Waarbij je een breder sprectrum van de samenleving te zien krijgt dan wanneer je op de basissschool zit. Vandaar de gezamenlijke brugklas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee Jaharmy, dat is onzin. Als je een goeie baan wilt, moet je niet alleen slim zijn maar ook je handen uit je mouwen steken. Mensen van VMBO en ook veel mensen van Havo zijn gewoon of te lam of lui, of hebben geen instelling. Niet alles komt zo voor je voeten vallen, zoals veel Nederlanders denken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het onderwijs op het vmbo (en wat dat betreft ook het mbo) bijzonder knullig. Blijkbaar heeft het gros van de docenten niet het gezag om orde te houden in zo'n klas vol vmbo-tuig. Wat dus ten koste gaat van de lessen waar vervolgens die leerlingen die wel potentie hebben de dupe van worden. Dit gebaseerd op de ervaring van mensen uit mijn omgeving en de 2,3 keer dat ik op een vmbo-school ben geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jullie nu eens eventjes van meer uitleg voorzie? @bnwr: Het probleem van VMBO docenten is dat ze meer bezig zijn met ouder/politieagent spelen dan met les geven. En dat lukt niet helemaal als je, net zoals je zegt, VMBO tuig hebt. Wat dat betreft tref je het beter in de bovenbouw, daar kunnen ze beter filteren op vakken, zodat je in ieder geval vakken kan kiezen waar je wel plezier in hebt, niet net als op VMBO 3 waar je alles verplicht moet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt is eigenlijk dat het überhaupt niet nodig zou moeten zijn dat ze politieagentje spelen, want die situatie ontstaat pas wanneer leerlingen door hebben dat er gelegenheid is om te zieken. Ik denk dat het vooral ligt aan het schoolbeleid en de houding van docenten. Op het ROC hier in Nijmegen hebben ze besloten hun leerlingen als "studenten" aan te duiden en ze, net als op een universiteit, veel eigen verantwoordelijkheid te geven, blijkbaar vanuit het idee dat het hier niet gaat om een (over het algemeen) ander slag mensen die dat helemaal niet aankunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...