Ga naar inhoud

Naar welke series kijk jij?


Thominator

Aanbevolen berichten

Zo'n aflevering 7 na een geweldige aflevering 6 heb ik zo'n hekel aan. Dat trucje wordt inmiddels te vaak in series gedaan. Een steen goede aflevering met grote cliffhanger, en dan de episode erna alleen maar in gaan op een andere verhaal lijn, pfff. En laat die andere verhaallijn nu ook nog eens kut zijn.. Lijkt wel of ik naar een spin-off serie keek. Net op het moment dat ik het eindelijk wat leuker begon te vinden krijg je zo'n dreun van een aflevering. Vind sowieso de verschillende verhaal lijnen, de focus daar op, en de samenhang ervan het grootste probleem van Stranger Things.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stoorde mij er persoonlijk niet echt aan. Het hielp voor Elle in haar karakterontwikkeling, en wat betreft de wereld liet het zien dat er andere nummers zijn. Dit gaat sowieso in seizoen 3 wel terugkomen. Waar het zich echter wel in de voet schiet, is dat het vorige seizoen echt alleen in Hawkins afspeelde, dat was voor ons als kijker de wereld van Stranger Things. Het gevaar uit de *upside-down* bedreigde die wereld. Door de blik te verzetten naar een bruisend Fredericksburg treedt je buiten dat getoonde universum van het eerste seizoen en laat je bijv zien dat er veilige plekken zijn waar je naartoe kunt. Het bestrijden van de monsters uit de *upside-down* blijft dan natuurlijk nog wel belangrijk, maar het laat zien dat je in feite Hawkins kunt verlaten voor veilig gebied. Dat haalt ergens ook wel weer de spanning weg. Verder vond ik het geweldig om een stad in jaren '80 sfeer te zien, maar dat ligt aan mijn voorkeuren. Eigenlijk vind ik het veel vervelender dat de bewoners van Hawkins die geen deel uitmaken van de primaire cast blijkbaar geen gevaar lopen of verder niet mee maken van wat er gebeurt. Of anders gezegd, zij lopen uiteindelijk wel gevaar als er niets gedaan word, maar zij worden niet getoond.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was nog niet toegekomen aan seizoen 3 van Narcos. Erg vermakelijk. Ondanks dat Escobar en Steve Murphy niet meer mee doen, blijft de formule ook met nieuwe spelers en locaties erg boeiend. Het voelt echter wel anders aan omdat er geen enkele aanwijsbare hoofd- en tegenspeler is; in seizoen 1 was het duidelijk Murphy (en Peña) vs Escobar, hier is het is de ene keer Peña en de andere keer twee DEA agenten, met de hulp van niet-corrupte delen van de Colombiaanse politiemacht tegen de vier leden van het Cali kartel (en dan vooral Gilberto en Miguel). En dan is er nog een ander belangrijk (hoofd)personage maar die zal ik niet verklappen. Naar mijn gevoel een andere samenstelling tegenover de eerste twee seizoenen (ik kan het mis hebben, het is een tijd geleden sinds ik Narcos zag), maar het is gewoon een topserie. Kijk uit naar seizoen 4.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even achteraf, Narcos is naar mijn mening goed vanwege de hoge productiewaarde (goed beeld, camerawerk, locaties, special effects, enz), omdat het spannend en gewelddadig is en veel actie bevat, goede acteurs, script en verhaal heeft, nostalgisch is vanwege de setting in de jaren 80/90, en vooral omdat het als concept boeiend is, waar de kant van de autoriteiten en georganiseerde misdaad goed en eerlijk belicht worden.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mindhunter afgekeken. Ik weet niet zo goed wat ik van de open deur naar het tweede seizoen vind, maar over het algemeen is dit verreweg een van de leukste series die ik heb gezien. Fincher geeft alles weer heerlijk pervers vorm, waardoor je als een bezetene aan de buis gekluisterd blijft, ondanks dat de thema's en onderwerpen almaar duisterder en onsmakelijker worden. Het zijn de personages en de acteurs die je erdoorheen slepen, wat altijd een goede zet is. Ook voor school drie seizoenen van The Bridge/Bron/Broen gekeken. Ik ben er niet weg van, maar kan ook moeilijk ontkennen dat de serie met het seizoen beter wordt. Oók heb ik The Good Place afgekeken voor zover dat nu kan. Hele, hele leuke serie, die zich veel meer bezighoudt met karakterontwikkeling, thematiek en filosofie dan ik had durven dromen. Ik verwachtte een sitcom, ik kreeg Plato. Goede cast ook, en de visuele humor maakt het gebrek hieraan in andere moderne komedies voelbaar. Wat nu? Misschien toch maar Stranger Things, Of me wagen aan seizoen 7 van Mad Men. Of niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...