Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

Heb het niet tegen jou Eastwood. Heb het over mensen die *iedere* week hier zeiken op de afleveringen. Ik heb mij ook wel eens negatief geuit, net als jij. Maar elke week hetzelfde wordt gewoon irritant. Waarom *kijk* je dan? OMGWTFBBQ, ok, goed mijn punt begrepen :)

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik deel de mening met veel anderen dat er 1 of 2 meer karakters dood hadden moeten gaan. Brienne en Thormund in een last stand o.i.d., maar 90% van de kritiek slaat echt als een lul op een drumstel. Dat Jon een 1v1 tegen de Night King zou doen zou totaal niet logisch zijn vanuit het oogpunt van de NK. Er is zelfs een moment waarop het gevecht zou kunnen plaatsvinden, maar voor de NK is Jon helemaal geen held, maar een onbeduidende vlieg in zijn plan om de wereld te veroveren. Daarom draait hij zich om en laat hij hem aan zijn zombies over. De enige mogelijkheid die overbleef om de Night King te doden zou een sluipmoord zijn. Drakenvuur deed hem niks en niemand zou anders ooit dichtbij genoeg komen. Dat Arya kan sluipen word al 8 seizoenen en zelfs in deze aflevering nog explicieter duidelijk gemaakt. De wights horen haar voetstappen niet, maar wel één druppeltje bloed dat valt. Daarbij komt dat de Wights rond Bran in hun stilstaande zombiemodus stonden en niet in fightmode. Dat Arya daar doorheen is geglipt is totaal niet ondenkbaar. Daarbij zie je ook dat een White Walker een beetje verbaasd kijkt wat er zojuist langs hem glipte. Natuurlijk hadden er dingen beter gedaan kunnen worden en ja veel personages hadden plot-armour, maar op het internet wordt wel niet zó veel gezeikt over van alles, dat het echt debiel begint te worden. Mensen geven de aflevering een 1/10 omdat hun fantheorieën waar ze al jaren over zitten te fantaseren niet zijn uitgekomen. Ga toch weg. En wat had je dan verwacht? Dat met nog 3 afleveringen te gaan deze battle nog 3 afleveringen ging duren? Elke oen kon bedenken dat deze aflevering de Night King zou verliezen. Wat was het alternatief? Dat Cersei als enigste overblijft en álle plotlijnen in één klap worden weggevaagd? Of dat deze battle 3 afleveringen duurt en dat Cersei's plotlijn er bij de haren wordt bijgesleept?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het heel vet dat Arya degene was die de NK uitschakelde, maar ik heb me gewoon te veel gestoord aan andere dingen. Sam en Brienne die beide meerdere keren bedolven zijn onder de ijszombies, maar het toch overleven bijvoorbeeld. Zo ook Sansa en Thyrion die samen aan het schuilen zijn met een dolk in de hand. Ik had verwacht dat die dood zouden gaan terwijl ze de anderen beschermen, of dat ze samen zelfmoord zouden plegen. Dat je niks te zien kreeg van hoe Arya uiteindelijk bij de NK terecht is gekomen is ook erg jammer. Ze heeft die sneak skills, maar laat die actie dan zien. Dat was een stuk beter geweest dan al die shots van het starende kastplantje. Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand had verwacht dat het gevecht nóg langer zou duren. Een episode van een uur en 20 minuten lijkt me meer dan voldoende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Mensen geven de aflevering een 1/10 omdat hun fantheorieën waar ze al jaren over zitten te fantaseren niet zijn uitgekomen. Ga toch weg. Beetje jammer dat in de boeken hier dus wel enorm veel accent op wordt gelegd. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de boeken zullen eindigen. Ik kan me niet voorstellen dat arya daar ook azor ahai is, dat is namelijk best wel lui schrijven.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond het verder best wel spannende aflevering. Vooral het begin waar je gewoon puur alleen het donker ziet. Helaas zat op het eind er wel behoorlijk dik bovenop dat de NK zou sterven, te veel belangrijke personen zaten op het eind in de pinarie waar ze nooit uit zouden komen als de NK niet zo sterven. Aangezien ze in al die minuten daarvoor ook niet zijn gedood, terwijl ze letterlijk bedolven zat onder de zombies, zou dat op het einde of de volgende aflevering ook niet gebeuren. Had het wel mooi gevonden als de NK bleef leven en nog iets ging doen met bran wat totaal niet te verwachten was. Waar ik me het meest aan stoorde is hoe Dany om ging met haar draken. Rustig even landen of heel laag stil blijven vliegen bij de NK. Dat hij haar toen niet uit de lucht torperdeerde is ook best wel grote BS.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij, vrolijk de hele aflevering met de billetjes geknepen gezeten. Sure er hadden best wat extra karakters dood gehoeven, maar er moet ook nog iemand overblijven om te sterven in de komende 3 afleveringen. Leuke dingen: -Arya is Azor Ahai en badass -Cleganebowl 2k19 gaat nog gewoon door -Sansa + Tyrion tweede huwelijk met warme grappen en koude blikken -Drogon die overrompeld wordt door walkers -Coole dood van Jorah en Theon (en lekker opruimen van Beric, Melisandre en Edd) -Lyanna Mormont's gruwelijke sterfscene -De dothraki verdwijnen als het schorem dat ze zijn en zetten direct de hele spanning van de slag op scherp -Drakengevecht Minpuntjes: -Wat DD hieronder zegt; met je draak als een schietschijf voor de NK gaan staan is wat dom, net als minutenlang laveloos rondvliegen. -Sam had gewoon in de crypt moeten zitten imo, van Jaime en Brienne is het nog wel enigszins geloofwaardig dat ze zo lang overleven, maar Sam? Voegde ook niet echt iets toe tijdens de vechtscenes. -Tormund en sexmachine Podrick m.i.a. :'( -Was me even onduidelijk of Rhaegal nou nog leefde of niet, maar blijkbaar zat ie wel in de trailer voor de volgende aflevering dus we hebben nog steeds 2 draken over. -Dus waarom kan de NK tegen vuur? Ongetwijfeld iets waar de boeklezers over 8 jaar uitgebreid antwoord op krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens gok ik dat Bran nog wel iets van uitleg gaat geven m.b.t. de Night King, de wall en misschien zelfs Azor Ahai. En waarschijnlijk doet hij daarna weer een seizoen vijfje. Ben overigens wel benieuwd of er überhaupt nog iemand leeft in het noorden na: The War of the five kings, the red wedding, Greyjoy winterfell overname, Bolton zuiveringen, the battle of the bastards en de battle for winterfell.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de aflevering gewoon erg vet. Zeker het gebruik van bepaalde shots, zoals de dothraki die imponerend op de vijand af rushed en weg wordt gevaagd, de muur van zombies die op de unsullied knallen, en de scene waarin Jhon probeert bij de weirboom te komen terwijl er allemaal zombies op de grond tyfen die drogon van zich af schud vind ik erg memorabel. De spanning zit er vanaf moment 1 goed in door de opbouw en de futiliteit die je het hele gevecht door voelt. Ik ben het overigens wel eens met dat Dany als een tard met haar draken omgaat. Jon redden kon ze ook zonder te landen, dan waren al die zombies niet op dat beest gesprongen. En ja, er hadden best wat meer karakters dood mogen gaan, en ik had ook wel wat meer dode karakters verwacht zoals bijvoorbeeld Brienne maar de kritiek m.b.t het overleven van Sam vind ik nergens op slaan. In de boeken overleeft hij in eerdere battles ook steeds op een of andere manier, dat lijkt gewoon bij het karakter te horen. Dat het men stoort is omdat Sam de gunfactor niet heeft omdat het een mietje is. Wat ikzelf jammer vind is dat Missandre halverwege de aflevering basicly verklapt dat Arya de NK ging vermoorden, dat haalt een beetje de spanning weg. >Dat Jon een 1v1 tegen de Night King zou doen zou totaal niet logisch zijn vanuit het oogpunt van de NK. Er is zelfs een moment waarop het gevecht zou kunnen plaatsvinden, maar voor de NK is Jon helemaal geen held, maar een onbeduidende vlieg in zijn plan om de wereld te veroveren. Daarom draait hij zich om en laat hij hem aan zijn zombies over. De enige mogelijkheid die overbleef om de Night King te doden zou een sluipmoord zijn. Drakenvuur deed hem niks en niemand zou anders ooit dichtbij genoeg komen. Dat Arya kan sluipen word al 8 seizoenen en zelfs in deze aflevering nog explicieter duidelijk gemaakt. De wights horen haar voetstappen niet, maar wel één druppeltje bloed dat valt. Daarbij komt dat de Wights rond Bran in hun stilstaande zombiemodus stonden en niet in fightmode. Dat Arya daar doorheen is geglipt is totaal niet ondenkbaar. Daarbij zie je ook dat een White Walker een beetje verbaasd kijkt wat er zojuist langs hem glipte. Ja, eens. Het was daarnaast ook een goede scene hoe de NK met Jon om gaat. Ik snap de kritiek dat hoe het gevecht verloopt voorspelbaar is, maar het heeft een logische opbouw. Kijk eens naar The battle of Helms Deep in LOTR waar iedereen zich op aftrekt. Dit is anders met wat minder visueel genot want budget, maar in essentie hetzelfde. Tuurlijk ga je weinig verrast worden, de serie nadert zijn einde en ondanks dat er vast nog een paar twists komen zal het einde van de serie het klassieke "in the end the good guys win" scenario zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens! De Night King werd er door Jon even aan herrinerd dat hij de tijd heeft om z'n leger opnieuw tevoorschijn te toveren. Het is logisch dat Jon de held een kans zag om de Night King te besluipen met z'n 80kilo uitrusting. Battle of the bastards was er niks bij en ook daar riskeerde hij vanzelfsprekend alles. Sam was dood toen Jon langs hem op liep en niet van doel veranderde. Dit vind ik wel echt een flinke minpunt. Jon had hem hier alsnog even kunnen redden en naar de crypts kunen sturen, of sterker nog. Dit zou de dikkerd zelf doen uit lafheid, of door een andere personage naartoe geschopt zijn. Sam kan maar beter met iets groots komen de volgende episode, of heel flauw dood gaan om een splinter. verdiend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Mensen geven de aflevering een 1/10 omdat hun fantheorieën waar ze al jaren over zitten te fantaseren niet zijn uitgekomen. Ga toch weg. Of fans zijn teleurgesteld dat een stel fraudeurs hun handen hebben weten te leggen op een populair fantasiewerk die ze redelijk succesvol hebben weten te vertalen tot TV, maar wanneer ze het bronmateriaal voorbijstreven wordt het alsmaar duidelijker wat voor een slechte schrijvers het werkelijk zijn, en hoe zeer ze niet alleen ASoIaF maar ook de voorgaande seizoenen verpesten met een vrij matig laatste seizoen. Naast het feit dat GoT eerst 10 of meer seizoenen zou krijgen, maar de showrunners (Benioff & Weiss) besloten om vanaf seizoen 7 minder afleveringen te hebben dan normaal omdat ze naar Disney vertrekken voor een lucratief baantje als showrunners van een nieuwe Star Wars serie. Kunnen ze daar de boel gaan verpesten.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flikker eens een keer op met jouw wekelijkse gezeik hierover, balhaar. Er zijn aspecten van de serie waar ik nog degelijk van geniet én ik wil zien hoe ze besluiten de TV-serie die ik al sinds 2012 kijk af te sluiten, maar daarom heb ik nog wel kritiek op hoezeer ze het eigenlijk vergallen. Het staat mij vrij mijn mening hier te delen, net als het jou praktisch vrij staat om zinloos de ether te vervuilen met jouw trolcomments.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Flikker eens een keer op met jouw wekelijkse gezeik hierover, balhaar. Er zijn aspecten van de serie waar ik nog degelijk van geniet én ik wil zien hoe ze besluiten de TV-serie die ik al sinds 2012 kijk af te sluiten, maar daarom heb ik nog wel kritiek op hoezeer ze het eigenlijk vergallen. Het staat mij vrij mijn mening hier te delen, net als het jou praktisch vrij staat om zinloos de ether te vervuilen met jouw trolcomments. Trollcomments?

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet GRRM z'n boeken maar eens afschrijven toch? Dit kan je moeilijk bij de serieschrijvers leggen als GRRM al 10 jaar bezig is met een boek en het waarschijnlijk nooit afschrijft.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dat is niet echt bevestigd denk ik? Sowieso geven D&D geen fuck om de genuanceerde plotlijnen en profetieën uit de boeken. Bitch please. Je weet dat die twee schrijvers gewoon met GRRM om tafel hebben gezeten om de grote lijnen redelijk hetzelfde te houden, en dat het voor hen al een jaar of vier bekend was dat het Arya zou zijn? Dat gezever om die boeken altijd door mensen die die boeken niet gelezen hebben :))

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...