Ga naar inhoud

Game of Thrones


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Verder vind ik suggereren goe grrm iets zou aanpakken een beetje nonsens. Zeker zou hij karakters meer verdiepen maar je kan moeilijk je mening ontlenen aan een boek wat je nog niet gelezen hebt. En daar ligt idd mijn probleem. Zie half het internet over het feit heenrollen dat het '''niet meer is zoals het was'' omdat GRRM's materiaal op is. Commentaar op de serie is helemaal fijn, heb zelf ook genoeg zaken aan te merken op de serie, bijvoorbeeld wat jij hier aankaart. Maar het bronmateriaal is al drie seizoenen op dus na vier jaar nog steeds iedere week epistels schrijven over hoe D&D slechte schrijvers zijn en dat het niet is hoe je wilt... We weten het nu wel. Mensen vallen mij nu aan op dingen die ik helemaal niet gezegd heb.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook eindelijk gezien en ik vond het beter dan ik had verwacht. Het naargeestige sfeertje en de manier waarop het gevecht begon vond ik erg sterk. Ik had eigenlijk half verwacht dat iedereen die buiten de muren stond gemadeloos afgemaakt zou worden. Maar helaas, hoe langer het gevecht vorderde, hoe meer de clichés zich opstapelden. Elk semi-belangrijk personage dat doodging werd voorzien van langzame beelden en dramatische muziek, alle echte belangrijke personages werden op magische wijze gered door andere personages die 'out of thin air' verschenen op de plekken waar ze nodig waren. En dan Arya.. het werd gedurende de aflevering al snel overduidelijk wat haar rol ging zijn, en zo geschiedde. Het moment zelf was alsnog best tof, maar het feit dat de Night King en zijn leger zo makkelijk zijn verslagen, maakt dat de hele 'great war' toch als een flinke anticlimax aanvoelt. Het sterkste punt van Game of Thrones bestond natuurlijk nooit uit de veldslagen, maar het machtsspel en de verhoudingen tussen de personages. De onderliggende dreiging van White Walkers werkte altijd goed als middel om spanning te bouwen, en een mysterieuze ondertoon te creëren. Maar als gevecht om naar op te bouwen als hoogtepunt van de serie, nee. Daarom ben ik op zich wel blij dat er nog drie afleveringen komen zonder White Walkers, met hopelijk een hoop verassende wendingen en weinig veldslagen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Zeker het gebruik van bepaalde shots, zoals de dothraki die imponerend op de vijand af rushed en weg wordt gevaagd, de muur van zombies die op de unsullied knallen, en de scene waarin Jhon probeert bij de weirboom te komen terwijl er allemaal zombies op de grond tyfen die drogon van zich af schud vind ik erg memorabel. De spanning zit er vanaf moment 1 goed in door de opbouw en de futiliteit die je het hele gevecht door voelt. Eensch. >Helaas zat op het eind er wel behoorlijk dik bovenop dat de NK zou sterven, te veel belangrijke personen zaten op het eind in de pinarie waar ze nooit uit zouden komen als de NK niet zo sterven Ook eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik heb hier enkel commentaar op mensen die letterlijk elke week hele epistels schrijven over wat beter had gekund, tot op het mierenneuken aan toe Jij zit alleen maar te etteren op mensen die even de tijd nemen om uiteen te zetten wat ze vervelend vonden aan de afleveringen, en daarin negeer je ook de pluspunten die mensen wel benoemen. Ik weet niet of je dat expres doet, om te trollen, of dat je zelf niet eens doorhebt hoe vervelend dat is, maar het is verdomd vervelend. > Jij zit niet al 2 jaar te muggenziften op ieder detail dat je kut vindt terwijl je ondertussen jezelf een boekkenner noemt omdat je toevallig de ASOIAF-wiki uit je koppie hebt geleerd. Ik stel nergens dat ik een boekenkenner ben. Ik zoek het een en ander weleens op via de wiki en ik ben enigszins bekend met wat theorieën en dergelijke, maar ik ben geen boekenkenner. Ik heb zelf nog maar een kwart van het eerste boek gelezen (en moet er ooit mee verder). Dat ik zou stellen een boekenkenner te zijn maak jij ervan. Nou mag jij weer inkomen met een argument als "dan kun je ook niet zeggen dat George het beter zou doen haha XD". Dat kan ik namelijk wel want ik heb gelezen hoe George schrijft, en ik weet van ASoIaF-lezers hoe goed en gelaagd hij kan schrijven. Dat kun je van de showrunners totaal niet stellen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Het was meer een reactie de Ramons van deze wereld, dan aan jou. > Waarbij je "meerdere mensen" zou kunnen reduceren tot Ramon. Zou je svp oprecht even kunnen opkankeren met dat constante, gerichte gezeik op mij? Als je seksueel gefrustreerd bent en wilt neuken kun je het gewoon zeggen hoor lieverd.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Verder vind ik suggereren goe grrm iets zou aanpakken een beetje nonsens. Zeker zou hij karakters meer verdiepen maar je kan moeilijk je mening ontlenen aan een boek wat je nog niet gelezen hebt. Je kunt echter wel vanuit het werk dat hij al geschreven heeft - en dat is nogal wat - redeneren hoe hij het zou schrijven. Maar wat dat betreft is George geen scenarist, dus zou hij alsnog iemand moeten hebben om dat werk tot TV te vertalen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zat hem er voor mij denk ik vooral in dat er eigenlijk maar weinig verrassingen in de aflevering zaten, en de enige die er wel inzat, (binnen de serie, binnen de aflevering werd het natuurlijk wel heel sterk voorgeschaduwd) weer zo erg uit de lucht komt vallen (letterlijk en figuurlijk) dat het bijna flauw is. Het voelde alsof veel dingen waar naar opgebouwd werd uiteindelijk niet gebeurden, wat het 'was dit het?' gevoel versterkte. Een hoop build-up die niet echt een pay-off kreeg. Geen gevecht tussen Jon en de Night King, überhaupt geen gevechten tussen hoofdpersonages en White Walkers. De Night King die precies doet wat wordt verwacht en in de 'val' loopt. Bran die niet nog één of andere truc uit zijn hoed tovert, geen revelatie over de Night King of Bran en hun connectie. En als belangrijkste, een hoop personages die worden opgezet voor een keiharde dood die het gewoon overleven. Het gevecht was zoveel hopelozer en dramatischer geweest als er wat meer of wat echt belangrijke/onverwachte personages waren afgemaakt. De personages die nu doodgingen waren al zo goed als afgeschreven en hun dood maakte dan ook geen enkele impact (op Lyanna Mormont na).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week: > Ramon gast ga zelf een serie maken dan jezus. Eerstvolgende comment is meer dan 1 jaar geleden. Ziet er niet uit als iemand die elke week zit te zeiken op mensen die commentaar op de serie hebben l.o.l. Kan zelfs nergens mijzelf commentaar op ook maar iemand zien leveren.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Jij zit alleen maar te etteren op mensen die even de tijd nemen om uiteen te zetten wat ze vervelend vonden aan de afleveringen, en daarin negeer je ook de pluspunten die mensen wel benoemen. Ik weet niet of je dat expres doet, om te trollen, of dat je zelf niet eens doorhebt hoe vervelend dat is, maar het is verdomd vervelend. Wat, ik heb nu één keer twee (!) comments aan jou geschreven (zie hieronder), waarin ik irritatie uitte aan het feit dat jij elke week alleen maar zit te zeiken op dezelfde details die niet kloppen volgens jou (altijd het schrijfwerk, komt het op neer). Ik zeik nergens op andere mensen, heb ik meerdere keren benadrukt. En ''alleen maar'' slaat ook nergens op, zoek je vóór vorige week, dan vind je nooit comments van mij die zeiken op mensen? Laat ze maar zien, ik kan ze iig niet vinden. Voor iemand die nog maagd is zoek je nu wel een hele aparte manier om toch eens onder de dekens te mogen Ramon. Foei.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...