Ga naar inhoud

Het Algemene Film Topic


Daenerion

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk zo maar Best Picture: 1917 Best Director: Sam Mendes Leading Actor: Joaquin Phoenix Leading Actress: Soairse Ronan Supporting Actor: Brad Pitt Supporting Actress: Scarlett Johansson Foreign: Parasite Song: Rocketman Production Design: 1917 VFX: Lion King Heb ik te weinig verstand van de overige categorieën of de genomineerde daarin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zoiets doen: Best Picture: Parasite Best Director: Quentin Tarantino Leading Actor: Adam Driver Leading Actress: Noemie Merlant Supporting Actor: Brad Pitt / Dafoe?? Supporting Actress: Shuzhen Zhao Foreign: Parasite Animated: Toy Story 4 Maarja moet ook gewoon nog het een en ander zien. Vooral de kleinere films, die de Oscars ook zoals gewoonlijk negeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik op hoop: Beste film - The Irishman Beste regisseur - Martin Scorsese Beste acteur - Adam Driver Beste actrice - Scarlett Johansson Beste vrouwelijke bijrol - Kathy Bates Beste mannelijke bijrol - Brad Pitt Beste animatiefilm - Missing Link Beste niet-Engelstalige film - Parasite Beste bewerkte scenario - The Irishman Beste originele scenario - Once Upon A Time... in Hollywood Wel met de kanttekening dat ik van de beste vrouwelijke hoofd- en bijrollen lang niet alles heb gezien (Little Women, Harriet, etc.), alsmede de meeste niet-Engelstalige films (Les Misérables, Honeyland, etc.).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan er nog lui naar IFFR? Heb zelf kaartjes voor openingsfilm Mosquito, het op de gelijknamige horror game gebaseerde Detention, en Uncut Gems. Iemand die game gespeeld? Wilde ook nog gaan voor de Bong Joon Ho masterclass en The Lighthouse, maar deze waren toen ik de wachtrij door kwam uiteraard alweer uitverkocht. Wie weet nog last minute...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed filmjaar, zeker, maar je moet niet bij de Oscars zijn om de beste films te vinden. Lees maandelijks het Britse magazine Sight & Sound en kijk wat vaker onbekende, niet-Westerse films en je merkt algauw dat de Oscars niet representatief zijn voor de huidige staat van film als kunst. Zoals Bong Joon-ho al erover zei: ''The Oscars are not an international film festival. They're very local.''
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Was een redelijk voorspelbare avond. Dat Parasite won was de grootste verassing. Heel blij mee. Verder ook geen hele grote missers qua prijzen, dus het viel me mee. Die editing categorie was toch al niet serieus meer te nemen. Het is denk ik de prijs voor meeste editing, in plaats van beste editing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...