Ga naar inhoud

Het Algemene Film Topic


Daenerion

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 4 weken later...
Voor de Zuiderlingen onder ons: Alle films van David Lynch worden vanaf volgende maand gedraaid in Lumiere Maastricht. Het vormt een onderdeel van zijn tentoonstelling There's someone in my house waarvan het andere deel (zijn kunst) in Bonnefantenmuseum te bewonderen is. Een filmretrospectief dat maar liefst dertig jaar filmcarrière omspant: van debuut ERASERHEAD uit 1977 tot de langverwachte nieuwe editie van TWIN PEAKS in 2017.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin een beetje een hekel te krijgen aan het geilen op Metacritic (voor zowel films als games, voor muziek heb ik het nooit serieus genomen, veel te subjectief). Kijk er af en toe op als ik een toffe (of juist heel slechte) film heb gezien of game heb gespeeld om te zien hoe deze ontvangen is. De laatste tijd zie ik echter vaak veel zure keyboard-warriors die puur hun gal willen spauwen ipv een gedegen review te geven. Zonde, want de site heeft veel reputatie vergaard als betrouwbare verzamelaar van reviews.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Er zijn nog een hoop films van 2018 die ik moet gaan zien (Vice, If Beale Street Could Talk, Will You Ever Forgive Me?, The Guilty, I Am Not A Witch, Zama, etc.), maar hier is op de valreep van het jaar alvast een kort lijstje. 1. Burning 2. Cold War 3. Shoplifters 4. First Reformed 5. The Ballad of Buster Scruggs Noemenswaardige andere films: Roma, Mission: Impossible - Fallout, Girl, Suspiria, The Rider, Spider-Man: Into the Spiderverse, The Sisters Brothers, Mandy, Hereditary en Sorry To Bother You. De lijst is samengesteld op basis van welke films mij het meest bezighielden lang nadat de credits rolden. Burning is daarin een absoluut hoogtepunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Beter laat dan nooi, ook nog maar een lijstje. Uiteraard wil ik ook nog een hele boel zien (Isle of Dogs, Green Book, Creed II, Bohemian Rapsody, The Favourite, Widows, Suspiria, Upgrade, Mandy en veel van wat LBM noemt/in z'n lijstje heeft. 10) The Ballad of Buster Scruggs 9) Searching 8) The Sisters Brothers 7) First Man 6) A Quiet Place 5) The Guilty 4) A Star is Born 3) Annihilation 2) Spider-Man: Into the Multiverse 1) Hereditary Nog een aantal andere aanbevelingen: Cam, Black Mirror: Bandersnatch, Ready Player One, Halloween, Apostle, Roma.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...