Ga naar inhoud

Carnaval is kut, en voor mongolen


Black Velvet

Aanbevolen berichten

Carnaval wordt tegenwoordig vaker "uitbundig" gevierd door mensen die aan de noord kant van de rivieren wonen (lees: geen brabo's) het zijn die mensen die zich klem zuipen en denken dat het daarom draait. De nep-brabo's zijn juist de idioten die nóg idioter rond stuiteren en meer zuipen dan de locals zijn vaak de gene waarvan andere brabo's zien "ah weer zo'n zot" Maar goed dat het ik van vrienden uit braband, zelf vind ik het ook geen feest voor mij, blijf wel lekker thuis om te gamen :p
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Carnaval in NL is idd ook beetje kut. De nederlanders hebben er een rare versie van gemaakt vind ik. Met dat hele "hopsasa" gebeuren en het stomme polonaize gedoe met je handjes in de lucht.. Je zou eigenlijk moeten bekijken hoe carnaval WEL hoort te zijn, zoals in Brasil en het hele Caribbisch gebied o.a. in Curacao, dan zie je hoe kleurrijk het is met mooie costuums, sexy blote dames, geweldige (samba)muziek en schitterende praalwagens waar men een heel jaar aan heeft gewerkt. Totaal andere sfeer en ik weet zeker, dat als jullie dat zouden meemaken, jullie een geweldig gezellig weekend zullen hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben het niet eens met dit maar wil wel even wat uitleggen. Het is allemaal media. Er zijn ook gewoon mensen in de regio's die praalwagens bouwen en niet alleen dom liggen zuipen want dat zijn de mensen die je echter alleen op tv ziet. Je moet er ook van houden en je hoeft je niet klem te zuipen tijdens zo'n feest. Voor mij persoonlijk is het gewoon uitgaan maar je doet er een hoop omheen. Je bouwt een half jaar lang gezellig met je maten een wagen en drinkt wat pils. Met carnaval zelf gaat men los omdat het gezellig is volgens de meeste en er zijn vast nog wel wat andere redenen. Maar inderdaad, er zijn veel mogolen zoals black al zegt. Kut vind ik het dan weer niet maar ja, je moet er van houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Ik vraag me dan af of de mensen die het vieren ook weten wat ze nou eigenlijk vieren? Zouden ze vanaf woensdag ook echt 40 dagen vasten en geen vlees meer eten? Beetje raar als je een feest viert en het niet eens zou zijn met de betekenis. En aangezien er toch veel mensen het vieren denk ik dat er toch nog erg veel gelovigen in ons mooie landje zijn ;) Gelukkig maar, hebben we misschien toch nog een toekomst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...