JahArmy Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Nog een sterk voorbeeld is bijvoorbeeld Dead Island, waarbij je (als je solo speelt) in de cutscenes met 4 man bent en samen dingen doet, terwijl je helemaal alleen bent zodra de cutscene is afgelopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arendjan Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Ja. Ik liep Dead Island met 2 vrienden helemaal door in de vorm van 3 negers, maar in de cutscenes waren er ineens 3 vreemden haha. + jij moet altijd 54234 x op zo'n zombie schieten, en in zo'n cutscene schiet zo'n meisje haar vader dood in één schot. Quote ''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.'' Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadcoreinside Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Zelfde verhaal met Fc3 co-op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roan Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Complimenten trouwens voor het topic. Weinig topics dezer dagen die kwaliteit hebben en goede discussies opwekken. Of het komt gewoon omdat je een duur begrip gebruikt wat aanduid dat je wel een superintelligent persoon bent want alleen die gebruiken dure woorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeftaxbox Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Tis niet hetzelfde, maar lijkt er wel op ;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Zo lang dingen binnen de vastgestelde wereld en regels van de film/game/boek blijven kloppen, hoe bizar die ook mogen zijn, heb ik nergens problemen mee. Als er echter dingen gebeuren die niet kloppen met die neergezette wereld en regels, dan wordt het voor mij lastig om ''suspension of disbelief'' nog toe te passen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nicka187 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 In open world games kan ik me er niet zo erg aan storen omdat je daar zoveel vrijheid hebt dat de devs nooit rekening kunnen houden met al deze kwesties. Bij lineaire games echter kunnen devs hier wel rekening mee houden. Zeker de voorbeelden die hieronder worden genoemd zoals Tomb Raider en Uncharted, Bij Tomb Raider leek Lara wel schizofreen. Het ene moment (vaak in cutscenes) was ze emotioneel zeer onstabiel om het volgende moment als een vrouwelijke Rambo koelbloedig huis te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Je hebt gelijk over open world games, ware het niet dat in bijvoorbeeld Red Dead Redemption er een soort good/evil systeem is ingebouwd. Als het verhaal daar vervolgens geen rekening mee houdt, is dit gewoon een slechte design keuze van de ontwikkelaars. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nicka187 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Ik moet eerlijk zeggen dat ik RDR helemaal heb doorgelopen maar ik mij eigenlijk niet kan herinneren dat er een good/evil systeem was. :S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Je kan honor verdienen/kwijtraken door bepaalde dingen te doen, wat wel de gameplay beïnvloed (zelfs hoe John andere mensen begroet), maar niet het verhaal/cutscenes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nicka187 Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Ok, dat is me denk ik totaal ontgaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yayooo Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Niko Bellic is ook psychopaat, hij is gewoon ijskoud door de oorlog geworden. Als je hem verder had gespeeld (wat je niet hebt gedaan want je zei in een ander topic dat je het een kut deel vond) kom je erachter waarom Niko zo koud is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mindless Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Het is me nooit echt opgevallen in games.. en ik heb er ook nooit echt over nagedacht. Maar nu ik erover nadenk is Tomb Raider wel zo'n geval, zoals anderen al zeiden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ossahib Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Dag allemaal, Ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik reageer op een artikel. Iemand enig idee? Vast wel. http://i.imgur.com/NeryHVW.png Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reb3nga Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Pssss don't feed the troll!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kibakip Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Kebabs kunnen ook niks he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lockdowner Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 U serious bro? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arendjan Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 http://www.iedereenisanders.nl/ul/cms/fck-uploaded/Cornald-Maas1.jpg Quote ''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.'' Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wouties Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Licht? Seriously? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 Na Tomb Raider gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat dit inderdaad misschien wel één van de beste voorbeelden is van dit verschijnsel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 PS: >kutbump Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Batmanjepper Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 Ja tomb raider is er wel een goed voorbeeld van. Echter is het ook survival, en een mens doet veel om te overleven, daar kun je het dus ook op gooien. Dan kan het weer wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 Dat is waar, en zeker naarmate het spel vordert, vermindert de disconnect aanzienlijk, maar hij blijft wel aanwezig. Ik vind dat dit stukje de spijker wel spijkerhard op zijn kop slaat: > Her hands are literally tied during her first encounters with the island’s violent and menacing scavengers, but the moment the player is handed a gun, this frightened would-be explorer instantly transforms into the alpha predator of “headshot island.” This isn’t the first time that a likable hero has snuffed out countless lives in the name of adventure, but the sheer repetitious viciousness involved in slaughtering hundreds of shipwreck survivors-turned-sinister-cultists pushes the material beyond pulp or even exploitation cinema toward unintentional comedy. Lara feels preternaturally skilled at killing, and while she’s clearly emotionally shaken when she’s first forced to kill her first animal, subsequent killings treat furry bodies and human skulls like piñatas filled with experience points. When you kill animals not because Lara is hungry, but because you’re hungry to level up, and when a precise shot to the head or a brutal execution literally earns you a bonus, the gravity with which the story treats Lara’s character growth becomes a joke with all the carefully plotted nuance and drama of flicking on a light switch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arendjan Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 Haha Ludonarrative. Ludo. Hahaha. Wat een kutnaam. Quote ''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.'' Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 23 november 2014 Delen Geplaatst: 23 november 2014 > Dus, wat vinden jullie van ludonarrative dissonance, **is het jullie überhaupt wel eens opgevallen en ondervinden jullie er hinder van**, of vinden jullie het maar dikke onzin? Ja. http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20130516205625/finalfantasy/images/a/a0/AerithDeath2.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.