Ga naar inhoud

Pokémon Alpha Sapphire & Omega Ruby


Suuselientje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 548
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na de demo uit te hebben gespeeld kan ik er nu een aardig oordeel over trekken: Grafisch: Nog mooier dan X/Y, minder frame rate issues tijdens battles in 3D, mooiere textures en overall een prachtige omgeving in Mossdeep city en de eilandjes. De Hoenn-regio ziet er kleurrijker uit dan ooit en met bewegende silhouetten in de grass patches voelt de wereld levendiger dan elke andere regio die we tot nu toe hebben gezien. Het battle systeem is vrijwel identiek aan het systeem van X/Y. Mega evoluties hebben dezelfde animation als in X/Y. Het lijkt alleen alsof de battles iets meer smooth zijn en de pokemons zelf zien er ook iets anders uit. Gameplay: De sluip optie is misschien wel de meest opvallende nieuwe feature als je naar gameplay kijkt. Het bestuurt heel natuurlijk en ziet er geinig uit. Het zou een leuke mogelijkheid zijn voor extra shiny hunting methods, mits Game Freak het goed uitvoert. Verder niet veel nieuws, op nieuwe mega evoluties na. Mega Glalie en Mega Steelix zijn beide gave mega's, al ziet mega Glalie er bizar uit vanuit het oogpunt van de trainer in battle (zijn hele rug is zwart). Dit waren mega's die maar weinigen hadden verwacht, maar het zijn zeker een paar van de beter uitziende mega's. Final verdict: De demo is een goed begin van datgene waar iedereen op hoopt en naar uitkijkt. Nintendo heeft ook met dit deel van de franchise weer goud in handen, dat kan ik je nu al vertellen. Als we deze remake demo vergelijken met de delen uit de originele games (mossdeep city uit 2003 vergeleken met mossdeep city uit 2014) kun je zeggen dat het vrijwel op alle fronten vooruit is gegaan. Toch heb ik een paar minpuntjes. Waar is de character customisation, zoals hieronder al wordt gezegd? Veel fans vonden dit een geweldige extra buiten het vangen van Pokemon. Ikzelf ben bang dat Game Freak te veel mega evoluties aan het aankondigen is. In Gen 6 was een mega evolutie speciaal. Slechts een geselecteerd groepje kreeg een mega en op deze manier kon er weer nieuw leven in oude pokemon worden gebracht. Zelf hou ik van al deze aankondigingen, maar het wordt in mijn ogen iets te veel. Inmiddels zijn er volgens mij al rond de 50-60 mega's dus misschien moet GameFreak het wat rustiger aan doen. Verder belooft de demo veel en weet ik zeker dat dit spel door de fans met open armen wordt ontvangen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was alleen zo bij de mannen, Boemer. De vrouwelijke personages hadden echt sick veel verschillende kledingstukken. Zelf vind ik het ook wel jammer, maar het is niet zo dat de personages van Ruby/Sapphire er lelijk uitzagen. Ik overleef het dus wel:]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het op alle vlakken met je eens, Jessetje. Wat mij betreft wordt je PU redacteur. Wat de graphics betreft Cynster: mij viel het vooral op dat waar in XY nog vaak kartelrandjes te zien waren, het er in de ORAS demo een stuk smoother uitzag. Dit was ook heel duidelijk te zien in de gevechten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

He ik was eigenlijk van plan om weer een toernooitje te organiseren. Ditmaal met het oog op de komende games OmegaRuby en AlphaSapphire. Zo mag je alleen Hoenn Pokémon gebruiken. Als hier genoeg animo voor is wil ik hier best de regels voor schrijven en een inschrijfformulier voor maken. Comment ff of jullie hier wat van vinden
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Waar is de character customisation, zoals hieronder al wordt gezegd? Veel fans vonden dit een geweldige extra buiten het vangen van Pokemon. Ikzelf ben bang dat Game Freak te veel mega evoluties aan het aankondigen is. In Gen 6 was een mega evolutie speciaal. Slechts een geselecteerd groepje kreeg een mega en op deze manier kon er weer nieuw leven in oude pokemon worden gebracht. Zelf hou ik van al deze aankondigingen, maar het wordt in mijn ogen iets te veel. Inmiddels zijn er volgens mij al rond de 50-60 mega's dus misschien moet GameFreak het wat rustiger aan doen. Verder belooft de demo veel en weet ik zeker dat dit spel door de fans met open armen wordt ontvangen! Ben het met deze twee punten echt niet eens. Vergeet niet dat het een remake is. May en Brendan zijn nog altijd de hoofdrolspelers. Tja, het zou misschien leuk zijn om zelfs als hoofdpersoon van kleding te verwisselen, maar dan moet het ook goed uitgewerkt zijn. En Pokémon X en Y was dit het totaal niet (enige reden waarom dit in de game zat was aangezien het de setting Frankrijk heeft). Ik zou het graag terug willen zien in de nieuwe Pokémon (wel goed uitgewerkt), maar voor een remake mag het wat mij betreft wel bij de basis van Ruby en Saphire blijven. Mega evolutie mogen er wat mij betreft juist veel van komen. Zoals in Pokémon X en Y al verteld werd was dat de onderzoek van Mega evoluties nog niet ver was (verklaart het kleine groepje Mega evoluties in X en Y right?). Bovendien waren het 26 Pokémons met 28 mega evoluties. In de remakes zijn er (tot nu toe) 20 Pokémons aangekondigd met een mega evolutie. Valt best mee, vooral als je vergelijkt dat er 718 Pokémons zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...