Ga naar inhoud

Coronavirus (COVID-19-virus)


Roald

Aanbevolen berichten

Word nog moeilijk aangezien ik vet veel mensen op het nieuws reacties zie plaatsen dat ze niet kunnen reizen. Ze liggen net niet op de grond te huilen dat ze niet kunnen reizen. Bovendien de eerste mens in engeland die gevaccineerd werd zei dingen alsof ze nu wel weer alles kon. Nouja, rip. Want de meeste mensen komen niet verder dan het woordje vaccin en weten niet dat ze alsnog mensen kunnen besmetten. Dus zal nog wel lang duren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik ken meerdere mensen in de zorg die het niet willen. Zelfs mijn huisarts wil het niet. Ik weet genoeg. Zijn dat virologen, epidemiologen, microbiologen? Kijk, een fysiotherapeut werkt ook in de zorg, maar die hoeft bij mij geen mogelijke niertransplantatie uit te voeren of mijn moedervlekken na te trekken voor melanoomgroei. Het feit dat er zo veel zorgmedewerkers zijn die argwanend staan tegenover een vaccin, zegt niet per se iets over de effectiviteit over dat vaccin. Die zorgmedewerkers weten er misschien wel geen tiet van af. En verwar ook kennis niet met wijsheid. Een hele slimme professor neurologie kan alsnog een hardcore racist zijn. Waarmee ik probeer te zeggen, vergelijk appels niet met peren. Als bijv. virologen, epidemiologen, microbiologen massaal aangeven dat een vaccin gevaarlijk is, dan hoef ik dat vaccin niet meer. Maar dat doen ze niet. Het is zelfs goedgekeurd door o.a. de Amerikaanse, Britse en Europese medicijnagentschappen. Maar, zie ik je denken, die agentschappen kunnen een duister doel voor ogen hebben en ons allemaal om de tuin willen leiden! Dan waren er vast wel een klokkenluider of twee geweest, sowieso als artsen zijnde die de hippocratische eed nastreven. Als je werkelijk gelooft dat deze agentschappen liegen ben je geen haar beter dan wappies die denken dat de maanlanding niet heeft plaatsgevonden, en dat tienduizenden wetenschappers van tientallen ruimte-agenschappen uit tientallen verschillende landen ons allemaal hebben voorgelogen - incl. de Sovjetunie welke de aartsvijand was van de VS. Schei toch uit man.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> China had wel een duister doel. De moeilijke realiteit is dat zelfs in zo'n land het medicijnagentschap niet hoeft te liegen. Je moet het rijmen met andere factoren die bij het land komen kijken. Ik weet overigens niet of het Chinese medicijnagentschap een vaccin heeft goedgekeurd, dat is een reden waarom ik hen niet had opgenoemd. Het andere is omdat het, zoals jij al uitwijst, een dictatuur is dat een loopje neemt met de waarheid. Daarom haalde ik ook de VS, VK en EU aan, dat zijn democratieën waar waarheid en rechtstaat grotendeels zegevieren, relatief tot vele anderen uithoeken op deze wereld. Dat moet niet beletten om kritisch te blijven, maar let wel dat je de juiste maat aan blijft houden en niet overslaat naar paranoïde. Zoals Early.
Link naar reactie
Delen op andere sites

At University Hospital, Coventry, matron May Parsons administered the very first injection to Ms Keenan. "I feel so privileged to be the first person vaccinated against Covid-19," said Ms Keenan, who is originally from Enniskillen, Co Fermanagh. "It's the best early birthday present I could wish for because it means I can finally look forward to spending time with my family and friends in the new year, after being on my own for most of the year.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook handig om te weten: we krijgen 2 injecties met enige tijd tussen beide. Dat is een week of twee of zo, niet heel lang. Dat is nodig voordat het vaccin effectief is. Waarom weet ik niet, maar slimmere koppen dan ik hebben dat zo uitgevogeld. En na beide injecties kan het vgm nog kort duren voor het in het lichaam is opgenomen en immuniteit is bereikt, wellicht word je er nog even ziek van. Dat is met een reguliere griepprik ook zo.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet jezelf aan de maatregelingen houden ook al heb je in 3 weken 2 vaccins gehad. Anders is het hek van de dam en gaan de minder slimme mensen die nog niet gevaccineerd zijn ook maar weer alles doen als vanouds. Aangezien bepaalde groepen voorrang krijgen en er wel een lange tijd tussen zit voordat minimaal 60/70 procent gevaccineerd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoeld dat hij hier gewoon is om een beetje te kutten, maar dan zijn er opeens van die rare volwassenen die serieus intellectueel gaan lopen doen en dat is echt vet grappig haha stomme volwassenen, wat een kansloze lui zeg haha dat die zichzelf serieus nemen wajoo wat een mafklappers haha anti-intellectualiteit go brrrrr haha k'ben echt de grappigste hier lmao XD Dat die vmbo'er ons beticht van een schoolpleinniveau is wel de ironie zelve.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er speelt idd ook een element van maatschappelijke solidariteit mee. De GGD had enkele weken terug beraamt dat ze in augustus konden beginnen aan vaccineren van de niet-kwetsbare groep mensen, dus ja dat duurt allemaal nog wel ff. Eerst moeten die vaccins ook worden goedgekeurd, opgestuurd en opgeslagen en verspreid worden, laat staan nog geproduceerd worden. Pfizer moet eerst nog een extra fabriek in Duitsland laten maken voor ze genoeg kunnen produceren.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...