Ga naar inhoud

Algemene politieke discussie


k1ng

Aanbevolen berichten

Waarom hoeft Amsterdam maar 1700 asielzoekers op te nemen? Daar wonen toch in absolute zin de meeste linkse mensen? Die zouden er toch ook moeten juichen om er een paar op zolder te gooien? Of is het alleen kritiek op een ander maar vooral niet in mijn achtertuin? Zelfs Hoogeveen heeft meer asielzoekers, hypocriete teringleiers.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Het besef dat er geen ideaal systeem bestaat (en het huidige systeem dat dus al helemaal niet is) lijkt mij iets van alle tijden. Dat eeuwige gezanik over "de huidige generatie politici" heeft een hoog vroeger was alles beter gehalte. Kennedy was een maffiamaatje, daarmee vergeleken is de huidige generatie best prima.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het besef dat er geen ideaal systeem bestaat (en het huidige systeem dat dus al helemaal niet is) lijkt mij iets van alle tijden. Hmm, ik denk dat het verschil is dat er vroeger nog wel geloofd werd in het eigen systeem, terwijl het tegenwoordig echt als minste van meerdere kwaden wordt gezien. >daarmee vergeleken is de huidige generatie best prima. Ooit gehoord van de "two wrongs fallacy"?
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Hmm, ik denk dat het verschil is dat er vroeger nog wel geloofd werd in het eigen systeem, terwijl het tegenwoordig echt als minste van meerdere kwaden wordt gezien. Ik denk dat dat nog wel redelijk meevalt. De meeste politiek geëngageerde figuren die ik ken zijn ideologisch redelijk sterk onderlegd en geloven in hun eigen ideologie. Het probleem is meer dat de gemiddelde kiezer er geen flikker van begrijpt en de boodschap bewust op de debiliteit van de kiezer wordt afgestemd. Een simpel voorbeeld is het gezondheidszorgbeleid van de VVD. De mensen die daar binnen de VVD verantwoordelijk zijn (ik neem een jan anthonie bruijn) geloven daadwerkelijk in een liberaal beeld van de gezondheidszorg. Maar tegelijkertijd is iedereen zich ervan bewust dat de kiezer helemaal niet geïnteresseerd is in je liberale luchtkastelen en de kreet "meer geld naar de gezondheidszorg" het altijd goed doet. Het resultaat is dat iedere discussie omtrent gezondheidszorg stelselmatig uit de weg wordt gegaan omdat je het toch uitsluitend fout kunt doen in de ogen van de kiezer. >Ooit gehoord van de "two wrongs fallacy"? Het claimen dat "deze generatie van politici zo verward en stuurloos lijkt" impliceert dat de "vorige generatie" niet verward of stuurloos was. Vandaar dat ik een grote naam uit de vorige generatie neem die totaal stuurloos was. Mijn punt is dat in dit soort uitspraken politici helemaal niet vergeleken worden met de "vorige generatie" maar met een of andere denkbeeldige ideaal die toch nooit gehaald zal worden.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...