Ga naar inhoud

What to buy guide: Game PC


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

De GTX1080 is de verstandigste keuze als je voor VR gaat ivm de nieuwe technieken speciaal voor VR. Tevens is een enkele kaart altijd een betere keus boven SLI als de prijs en prestaties het zelfde zijn. Dit omdat de drivers en support voor SLI soms wat langer op zich laten wachten of zelfs helemaal niet komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 8,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zware overkill PC. Overclocking en optimalisatie is niet nodig. Bios update kan je zelf nog wel doen. Windows zou ik kopen via kinguin. Koop een windows 7 pro key voor 2 tientjes en gebruik die tijdens de windows 10 installatie, werkt gewoon. Aan 16GB RAM heb je de aankomende jaren wel genoeg. Ik zie dat je ook een soundcard en wifi koopt? Kan je niet gewoon een moederboard pakken waar dit allemaal al op zit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik. Hoelang denk jij dat dat nog gaat duren? Ik verwacht minimaal 2 jaar. Helaas kan ik nu al Deus ex, met een enkele 970, niet op ultra spelen omdat de game daarvoor meer dan 4GB vraagt. Mijn idee is om eerst te upgraden naar de 1080 zodat ik alles weer op ultra kan draaien en VR *ready* ben. (VR komt in huis zodra er een degelijke AAA game op uit komt) Tegen de tijd dat VR 2.0 aantreedt kijk ik wat/of ik dan moet gaan upgraden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen, Het is al een tijdje geleden dat ik hier om een mooie setup heb gevraagd waarna ik een schitterende feedback kreeg met een mooi samenstelling. Vlak daarna werd mijn vriendin zwanger en hebben we besloten de game PC niet te kopen ivm met opkomst van de kleine. Inmiddels is de kleine geboren en zijn we 10k armer aan alle rotzooi die we als verse ouders wilde kopen. Nu is de kleine al weer 7 maanden oud en is er weer wat budget voor papa dus kom ik wederom met de vraag aan jullie om een mooie setup voor me te maken waarmee ik eindelijk tussen de pampers door kan knallen op de PC. Budget: EUR 2500+ (wel incl. minimaal 27inc scherm + Muis/keyboard) waar ga je het voor gebruiken? Gamen – Arma 2+3, DayZ en Flight simulators, FSX + addons etc. Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: liever wel, maar absoluut geen must processor koeling: stil en hoge prestatie eventueel water koeling (closed loop): ja high end custom loop water koeling(=duur): eventueel Voorkeuren voor de kast: Dacht zelf aan de Corsair Obidion 750D, maar is geen must. verlichting: yes, please, Blauwe leds, blauwe verlichte fans. algemene componenten: Had zelf gedacht aan een 6700k en een GTX1080 minimale HDD grote: 1TB + SSD: ja 500GB+ DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja graag, heb geen zin om zelf te moeten knutselen, maar wil graag een mooi kast met mooi ogend binnenwerk met blauwe leds/ ventilatoren, slangetjes, de hele rambam. OS: Ja, Windows en office voor thuis gebruik. andere voorkeuren/opmerkingen: Wil zelf een beetje voor bereid zijn op de toekomst dus er zit nog wel iets ruimte in het budget. Voor dit budget moet er ook een goed scherm bij. Heb nu vakantie dus ik wil hem graag morgen bestellen ;) haha Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen, Het is al een tijdje geleden dat ik hier om een mooie setup heb gevraagd waarna ik een schitterende feedback kreeg met een mooi samenstelling. Vlak daarna werd mijn vriendin zwanger en hebben we besloten de game PC niet te kopen ivm met opkomst van de kleine. Inmiddels is de kleine geboren en zijn we 10k armer aan alle rotzooi die we als verse ouders wilde kopen. Nu is de kleine al weer 7 maanden oud en is er weer wat budget voor papa dus kom ik wederom met de vraag aan jullie om een mooie setup voor me te maken waarmee ik eindelijk tussen de pampers door kan knallen op de PC. Budget: EUR 2500+ (wel incl. minimaal 27inc scherm + Muis/keyboard) waar ga je het voor gebruiken? Gamen – Arma 2+3, DayZ en Flight simulators, FSX + addons etc. Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: liever wel, maar absoluut geen must processor koeling: stil en hoge prestatie eventueel water koeling (closed loop): ja high end custom loop water koeling(=duur): eventueel Voorkeuren voor de kast: Dacht zelf aan de Corsair Obidion 750D, maar is geen must. verlichting: yes, please, Blauwe leds, blauwe verlichte fans. algemene componenten: Had zelf gedacht aan een 6700k en een GTX1080 minimale HDD grote: 1TB + SSD: ja 500GB+ DVD drive: ja blue ray drive: nee assemblage: ja graag, heb geen zin om zelf te moeten knutselen, maar wil graag een mooi kast met mooi ogend binnenwerk met blauwe leds/ ventilatoren, slangetjes, de hele rambam. OS: Ja, Windows en office voor thuis gebruik. andere voorkeuren/opmerkingen: Wil zelf een beetje voor bereid zijn op de toekomst dus er zit nog wel iets ruimte in het budget. Voor dit budget moet er ook een goed scherm bij. Heb nu vakantie dus ik wil hem graag morgen bestellen ;) haha Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt precies dezelfde verwachting die ik ook heb. Dat duurt nog wel 2 jaar voordat we echt AAA games gaan zien en dat het misschien mainstream wordt. Momenteel zijn er erg veel verschillende brillen waar nog aan gewerkt wordt. BV http://www.starvr.com/ . Ook is er nog een battle tussen VR en AR. Mogelijk dat AR in de toekomst populairder wordt dan VR maar dat is allemaal nog afwachten. Ik zou eerst alleen een kaart upgrade doen en dan over een jaar of 2 nog eens kijken. Zolang er geen/weinig games zijn blijft het een gadget. Mijn maat heeft alleen de eerste week zijn bril veel gebruikt maar ik zie dat hij hem op het moment weinig gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met je kleine! Dan de PC: gezien je zo te zien flightsimulator speelt is een groot 21:9 scherm waarschijnlijk erg interessant. Deze zijn (met een fatsoenlijke resolutie) echter wel vrij duur. Dit is in ieder geval mijn samenstelling voor jou: [Klik](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837546%5D=1&product%5B915937%5D=1&product%5B916263%5D=1&product%5B737529%5D=1&product%5B449686%5D=1&product%5B794626%5D=1&product%5B945701%5D=1&product%5B854690%5D=1&product%5B855185%5D=1&product%5B471364%5D=1&product%5B855727%5D=1) Dit is een extra brede monitor (gebogen): https://tweakers.net/pricewatch/404868/dell-ultrasharp-u3415w-zwart.html En dit is een monitor die ik kan aanbevelen als je dat brede maar niks vindt: https://tweakers.net/pricewatch/426106/dell-ultrasharp-u2715h-zilver-zwart.html Wat betreft muis en toetsenbord kan ik moeilijk iets aanraden. Dergelijke dingen zijn namelijk erg persoonlijk. Als je een beetje aangeeft wat je voorkeuren zijn (formaat, gewicht, etc), kan ik misschien wel een bepaald model aanbevelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

X99 is interessant wanneer je multithreaded applicaties draait die veel van je CPU en/of RAM vragen. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld het draaien van grote servers, videobewerking, renderen, etc. Of natuurlijk wanneer je gewoon het beste van het beste wilt hebben en geld geen issue is. Gezien het topmodel nu 1500 euro kost, kan ik me echter wel iets beters verzinnen om dat geld aan te besteden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal vergeten Assemblage, windows en office toe te voegen. Hier de nieuwe link: [klik](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837546%5D=1&product%5B915937%5D=1&product%5B916263%5D=1&product%5B737529%5D=1&product%5B449686%5D=1&product%5B794626%5D=1&product%5B945701%5D=1&product%5B854690%5D=1&product%5B855185%5D=1&product%5B471364%5D=1&product%5B855727%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B579620%5D=1&product%5B7517%5D=1)
Link naar reactie
Delen op andere sites

[Hier](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837550%5D=1&product%5B850126%5D=1&product%5B853317%5D=1&product%5B645239%5D=1&product%5B674614%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B844618%5D=1&product%5B925156%5D=1&product%5B945985%5D=1) kun je de komende jaren wel mee vooruit. Het is me niet duidelijk of je nou wel of niet assemblage er bij wilt, maar die kun je zelf ook toevoegen :).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem Budget: 2000 euro, maar mag natuurlijk ook goedkoper. waar ga je het voor gebruiken? Voornamelijk gaming, op 1080p scherm en mogelijk later nog op 4k tv, videobewerking is niet iets wat ik dagelijks doe, maar ik wil het wel fatsoenlijk kunnen doen, maar hoeft geen high end videobewerkingsapparatuur in. Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: hoeft niet per se, maar mag wel processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): ja high end custom loop water koeling(=duur): niet per se Voorkeuren voor de kast: Stijlvol, strak, met raampje, maar niet zo’n ding die eruitziet alsof hij van een andere planeet afkomt verlichting: ja, kleur afhankelijk van de behuizing en materialen algemene componenten: focus op prestatie, maar wil geen stofzuiger op me kamer, dus stil is ook wel belangrijk minimale HDD grote: 1 tb SSD: ja +- 500gb DVD drive: nee blue ray drive: nee assemblage: liever wel OS: Windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen: game via wifi en wil goede ontvanger, wil dat hij voorlopig mee gaat als high end pc voor gaming, wil genoeg aansluiting voor kwaliteits usb/hdmi/audio etc..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had onderstaand bericht beneden ook al gezet onder mijn andere bericht, maar misschien zit hij iets te ver naar beneden om nog gezien te worden, dus hierbij nogmaals. Geen probleem Budget: 2000 euro, maar mag natuurlijk ook goedkoper. waar ga je het voor gebruiken? Voornamelijk gaming, op 1080p scherm en mogelijk later nog op 4k tv, videobewerking is niet iets wat ik dagelijks doe, maar ik wil het wel fatsoenlijk kunnen doen, maar hoeft geen high end videobewerkingsapparatuur in. Overklokken: ja later mogelijkheid voor een extra videokaart: hoeft niet per se, maar mag wel processor koeling: stil en prestatie eventueel water koeling (closed loop): ja high end custom loop water koeling(=duur): niet per se Voorkeuren voor de kast: Stijlvol, strak, met raampje, maar niet zo’n ding die eruitziet alsof hij van een andere planeet afkomt verlichting: ja, kleur afhankelijk van de behuizing en materialen algemene componenten: focus op prestatie, maar wil geen stofzuiger op me kamer, dus stil is ook wel belangrijk minimale HDD grote: 1 tb SSD: ja +- 500gb DVD drive: nee blue ray drive: nee assemblage: liever wel OS: Windows 10 andere voorkeuren/opmerkingen: game via wifi en wil goede ontvanger, wil dat hij voorlopig mee gaat als high end pc voor gaming, wil genoeg aansluiting voor kwaliteits usb/hdmi/audio etc..
Link naar reactie
Delen op andere sites

[Klik](https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837546%5D=1&product%5B916263%5D=1&product%5B794626%5D=1&product%5B945701%5D=1&product%5B854690%5D=1&product%5B855185%5D=1&product%5B471364%5D=1&product%5B855727%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B885315%5D=1&product%5B799848%5D=1&product%5B887847%5D=1) Het is iets over budget, dus eventueel kun je de GTX1080 vervangen door de GTX1070. Echter als je binnenkort wilt upgraden naar 4K is het verstandig om voor de GTX1080 te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...