TheRussian Geplaatst: 2 oktober 2020 Delen Geplaatst: 2 oktober 2020 She’s all that Back to the future trilogie Drive me crazy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rodriguez Geplaatst: 2 oktober 2020 Delen Geplaatst: 2 oktober 2020 Bumperkleef. Nederlandse film. Een beetje een slasher, maar dan een light versie. Maar ach, al leuk om zoiets eens in het nederlands te zien. Helaas is het scenario wel heel simpel en ongeinspireerd. In combinatie met ondermaats acteerwerk levert dat vooral in het begin problemen op. Als de actie eenmaal aan de gang is, is het beter te doen, want spannend is het dan op zich wel. 2 1/2 sterren. Wordt weer een leuk maandje horror denk ik zo. Heb een lijstje gemaakt van wat er allemaal uit komt op dat gebied deze maand. Inclusief datum en streaming platform. Ik hoor het wel als er nog aanvullingen zijn ;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 2 oktober 2020 Delen Geplaatst: 2 oktober 2020 Moet ik niet de link vergeten. https://letterboxd.com/detwan/list/halloween-2020/edit/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joost-013 Geplaatst: 3 oktober 2020 Delen Geplaatst: 3 oktober 2020 Guns Akimbo Maf actievehikel dat een beetje voor hetzelfde neongekleurde ultraviolence gaat als die Judge Dredd film van een paar jaar terug. Het voelde allemaal net niet geraffineerd genoeg om echt lang te blijven hangen, maar toch was het wel een lekkere schlocky actiefilm. De regisseur heeft blijkbaar een meltdown gehad en de film is flink geflopt (mede omdat ie precies met corona uitkwam), wat eigenlijk best jammer is, want met iets meer aandacht voor de afwerking had dit best een soort fucked-up John Wick kunnen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roald Geplaatst: 3 oktober 2020 Delen Geplaatst: 3 oktober 2020 Contagion. Wat we in 2011 zagen is nu werkelijkheid geworden. COVID-19 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joost-013 Geplaatst: 3 oktober 2020 Delen Geplaatst: 3 oktober 2020 Komt wel erg dichtbij zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bkmeijer-2 Geplaatst: 4 oktober 2020 Delen Geplaatst: 4 oktober 2020 Gone Girl. De constant nieuwe verhaalwendingen en een cast die het goed verkoopt zorgen er toch voor dat ik wil blijven kijken, met einde dat me nog wel even aan het denken houdt. Catch Me If You Can. Een jonge DiCaprio die op zeer vermakelijke manier steeds weer aan Tom Hanks ontsnapt. Het maakt de film nog leuker dat het op waarheid is gebaseerd. 2001: A Space Odessey. Het is soms wat traag, maar toch weet het zeer conceptuele, audiovisuele spektakel met beperkte cast en setting mijn aandacht vast te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 4 oktober 2020 Delen Geplaatst: 4 oktober 2020 Possessor is onderweg! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 4 oktober 2020 Delen Geplaatst: 4 oktober 2020 Saint Maud ook! Staat al lang op de lijst en bij IFFR gemist. Nu die zoveel is uitgesteld door corona behoorlijk spijt van, maar hij heeft nu in oktober een release in de UK. neem aan dat we snel wat over Nederland gaan horen dan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 The Swerve Sterk drama met idem acteerwerk van Azura Skye, een film over hoe diep je kan gaan in het leven. Ik miste zelf een beetje de motivatie om zo depressief te worden waardoor ik niet helemaal meegenomen werd in de persoonlijke ellende, maar overtuigend geacteerd was het zeker. Speciale vermelding voor Mark Korven, deze man begrijpt hoe je een soundtrack maakt. 8 stuks Europa Een jongeman uit Amerika wil Duitsland mee helpen opbouwen na het einde van de 2e wereld oorlog. Eenmaal aangekomen begint hij als conducteur op een nachttrein waar hij in aanraking komt met allemaal vreemde snuiters. Vergelijkbaar met Dogville. Von Trier tovert er een paar schilderijen van shots uit met zijn zwart wit en kleurencombinaties, en het einde blijft nog wel even nasidderen 8 en een halve Bumperkleef Als het acteerwerk weer zo ondermaats is ga dan gewoon a la Dick Maas vol over de top en probeer het niet enigzins serieus te houden. Niet goed, maar opzich wel vermakelijk. 6 stuks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
padski Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 > Ik miste zelf een beetje de motivatie om zo depressief te worden Dat heeft toch geen motivatie nodig? Mensen voelen wat ze voelen en soms is dat niet te verklaren. Maar in dit geval was het voor mij vrij duidelijk. Ze is gewoon diep ongelukkig met het leven dat ze lijdt. Die eindeloze sleur en de ondankbaarheid van haar man en kinderen. Die continu met zichzelf bezig zijn maar geen seconde stilstaan bij hoe zij zich voelt. Mama regelt het allemaal wel, als een soort wandelende huishoudrobot die geen emoties heeft lost ze alle klusjes op. En niemand die haar er om waardeert. Ze heeft totaal geen connectie met iemand in het leven, niemand die haar positieve prikkels geeft, en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens... **SPOILERS** ... een overspelende man en het moment van “The Swerve” zelf. Hoe en hoe ver ze uiteindelijk over de rand gaat is natuurlijk een geval van een uit duizenden maar niet onrealistisch. Sommige mensen zijn zoveel op zichzelf gefocust dat ze niet door hebben dat hun naasten dringend hulp nodig hebben, tot dat het te laat is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
padski Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 Dit moest onder de reactie van Hans... #nadezomer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans--Kazan Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 Het ging voor mij gwn wat snel bergaf en miste zeker op het begin van de film de aanleiding daarvoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
padski Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 Jammer, had dit zelf niet! Minpuntje voor mij was dat de pacing niet altijd even goed was, het had iets vlotter gemogen. Nu ging het mij soms wat te traag. Verder eens met 8 kipcorns. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reachit Geplaatst: 5 oktober 2020 Delen Geplaatst: 5 oktober 2020 Le Fidèle Begint interessant met geweldige vertolkingen van de twee hoofdrolspelers, en de chemie tussen hen werkt ook aanstekelijk, maar verwaterd in de derde act toch in een rommeltje waarbij ik de indruk krijg dat de regisseur niet meer wist welke kant hij op wou met het verhaal. 6.5/10 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rodriguez Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 The Trial of the Chicago 7. Sorkin weet met een vlot script en strakke editing een rechtzaak in de jaren 60 tegen een groep demonstranten voor ruim 2 uur onwijs boeiend te houden. Samen met een goede cast levert dat een van de sterkste films van het jaar op. Dat het een eigen smoel en wellicht wat interessantere mening had kunnen gebruiken, is daardoor maar een klein kritiekpunt. 4 sterren. Schrijf maar alvast op voor de nominaties van dat befaamde gouden beeldje: scenario, filmbewerking, beste film, en wellicht wat acteurs. 16 oktober te zien op Netflix. Of ga nu alvast, in de bioscoop. Ze kunnen onze zuurverdiende centjes momenteel een stuk beter gebruiken dan de grote rode N. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LittleBigMan Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 Waarschijnlijk ook één van de laatste sterke films van dit jaar, zoals het er nu naar uitziet. :( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rodriguez Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 Heel jammer inderdaad :( Vraag me af wat ze met de films die nu op de festivals draaien gaan doen. ( Bijvoorbeeld Nomadland of One Night in Miami). Hopelijk dat ze die wel nog gaan uitbrengen (in wat voor vorm dan ook)... Qua grote blockbusters is het sowieso klaar voor dit jaar. En misschien ook zo'n bioscoop release voor Netflix-film Mank? Dat zou de pijn nog een beetje stillen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DennisDeMenace Geplaatst: 8 oktober 2020 Delen Geplaatst: 8 oktober 2020 The Rock komt net met Mrs Rock terug van Marionette. Goede, interessante film, lekker voor biosavondje in deze schrale tijden! 7.9 krijgt hij van The Great One Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LittleBigMan Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Zie net dat Nomadland op Leiden Film Festival komt, dus dat is enigszins een meevaller. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeTwan Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Goeie tip, ik ga er even naar kijken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maniak Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 On the Rocks Sofia Coppola is doorgaans een interessante filmmaker omdat ze bekende vertrekpunten vormgeeft op een atypische manier. Zie de verveling, dromerigheid en hedendaagse soundtrack in het kostuumdrama Marie-Antoinette, of de verveling, dromerigheid en ingetogen rol van Bill Murray in het liefdesverhaal Lost in Translation. Maar hoewel Murray terugkeert in On the Rocks en geheid de show steelt zonder al te veel moeite, is alles eromheen verbijsterend traditioneel en oppervlakkig. Professioneel gemaakt op elk vlak, zeker, maar inspireren doet het niet. Cijfer: 6,1 Atlantis Deze Oekraïense science-fiction post-oorlogsfilm kent in totaal maar 28 shots gedurende de 106 minuten die het duurt. In die shots wordt een deprimerend, maar niet hopeloos verhaal verteld over de nationale shellshock die Oekraïne nog steeds ervaart, decennia na de val van de Sovjet-Unie. Dit is filmmakelij van de bovenste plank en verdient meer aandacht dan het nu krijgt. Cijfer: 8,8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bkmeijer-2 Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Indiana Jones and the Last Crusade. Het weet er precies de juiste balans tussen verhaal, humor, personages en actie te vinden, en is daarom mijn favoriete Indiana Jones film. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Het gaat net iets te vaak over-de-top en heeft wat onnodige zijpersonages, maar in grote lijnen toch weer prima vermaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rodriguez Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 The Babysitter: Killer Queen. Ik herinner me dat ik het eerste deel niet zo leuk vond. Hier gaan echter alle remmen los, en daardoor kon ik de cringy humor en het slappe plot nog wel aan. Kreeg een beetje nostalgische gevoelens naar van die overdetop films als Final Destination, die ik in m'n puberteit veel keek. 2 1/2 sterren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roald Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 Lost Girls & Love Hotels. Aparte film over een Amerikaans meisje in Tokio die met mannen afspreekt in de zogenaamde Love Hotels voor ONS. Alexandra Daddario en Tokio setting maken de film het aanzien waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.