Ga naar inhoud

Welke film heb je het laatst gezien?


Maniak

Aanbevolen berichten

Prins Esthetisch gezien sterk, maar inhoudelijk toch wat aan de magere kant. En de laatste tien minuten zijn veel te onlogisch. 2.5/4 sterren Ted 2 De grappen en grollen blijven komen en dat is maar goed ook, want het verhaal is veel te vergezocht en oninteressant om bijna twee uur te kunnen boeien. 2/4 sterren Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans Herzogs bizarre visuele keuzes tillen Cage's ongehoord gestoorde acteerwerk naar een hoger niveau. Fascinerend van top tot teen, maar makkelijk wegkijken doet het niet. 4/4 sterren Straight Outta Compton Het eerste uur kent een furieuze ambitie, waarna er nog anderhalf uur volgt waarin de hoofpersonen vooral zeuren over contracten, geld en bitches. Niet mijn ding. 2/4 sterren The Magnificent Seven Heeft hier en daar te profiteren van de vele acteurs, maar uiteindelijk komt het erop neer dat iedereen Clint Eastwood imiteert. Dat is in combinatie met het voorspelbare verhaal nogal vermoeiend. Maar er valt genoeg lol te beleven met de goed geregisseerde actiescènes en het laatste kwartier is erg sterk. 3/4 sterren X+Y Voorspelbare coming-of-age film over een autistisch wonderkind dat weet te beklijven omdat het acteerwerk van hoog niveau is en er visueel genoeg te genieten valt. 2.5/4 sterren American Ultra Weet nergens de balans te vinden tussen romantiek, actie en komedie. Jammer, want de cast is goed en los van elkaar zijn de genres best goed aangepakt. 2.5/4 sterren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Creep. Bijzonder, traag, maar toch zeer spannend en effectief. 3.5/5 Saw II. Met de gore zit je hier goed als je er van houdt. Aardige sfeer, maar verder niet heel veel soeps 2+/5 Southpaw. Alles is cliche en het is wel heel dramatisch. Het werkt echter prima en het acteerwerk is geweldig. 3+/5 The Departed. Fantastisch 5/5 Zombieland. Ook bekend, maar leuk gedaan, met geslaagde grappen en aankomende emotie. 4-/5 Short Term 12. Heel sterk. 4+/5 The Village. Heeft misschien geen gebreken, maar ik vind het zeker geen slechte film te noemen. Een Shyamalan film die nog met erg veel zorg gemaakt is. 4-/5 American Ultra. Leuke grappen, mooie stijl, verassend goede actie, maar als geheel toch niet heel bijzonder. Signs. Hier had Shyamalan veel oog voor detail, en dan kan ik waarderen. 4,5/5 The Awakening. Toffe horror met een goede hoofdrol, verder ook hier niet veel nieuws onder de zon. 3/5 Sinister 2. Het gaat nergens over, het slaat nergens op, het is slecht, nope. 1,5/5 Total Recall. Heel tof, heerlijk vermaak met een tof plot. 4,5/5 Mission Impossible Rogue Nation. Hele goede actie, leuke twists, diepgaander plot dan je gewend ben in films die om de, overigens geweldige, stunts draaien. Gaat alleen iets te lang door. 4-/5 Shaun the Sheep movie. Voorspelbaar, maar probeert toch wat extra's te doen en heeft wat rake grapjes. 3,5/5 Knocked Up. Humor zit goed, ondanks dat het vrij bizar is, weten ze het toch realistisch over te brengen, wat zorgt dat de emotie goed aan komt. 3,5/5 The Man from Uncle. Stijlvol en prima actie. Jammer dat de grappen die met het, toch wel bijzondere en leuke script gemaakt worden niet aankomen en dat het plot verder zo cliche is als het maar zijn kan. 2+/5 The Visit. Hele verfrissende stijl. Ondanks dat het found footage horror is toch zeer origineel voor z'n genre. Grappen zijn heerlijk. Super goed geacteerd, ook door de kinderen. Spanning zit er goed in. Er zitten heel wat memorabele momenten in. Blij dat Shyamalan weer zijn ding doet. Misschien geen meesterwerk, maar wat mij betref een hele grote stap in de goed richting. 4/5
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Signs. Hier had Shyamalan veel oog voor detail, en dan kan ik waarderen. 4,5/5 Meest stompzinnige plot ooit. Zonder het te spoilen kan ik zeggen dat hier welgeteld 2 seconden over is nagedacht. >The Village. Heeft misschien geen gebreken, maar ik vind het zeker geen slechte film te noemen. Een Shyamalan film die nog met erg veel zorg gemaakt is. 4-/5 Ook dramatische meuk. In de bios gezien, halverwege de film had ik al door wat de plottwist was. Ook een kutfilm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twist* Lundgren in z'n hoogtijdagen! 8/10 Father's Day: ranzige Grindhouse film die het randje met enige regelmaat opzoekt 6.5/10 Turbo Kid: een mix van synthesizer, gore en Mad Max én Michael Ironside. 9/10 Troll 2: zonder twijfel de meest slechte film die ik ooit heb gezien. Lijkt een zeer slechte commercial van 1.5 uur. 2/10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trainspotting Strakke monologen over de zinloosheid van het leven, veel drugggggs, grappig, naakte wijvvenn en (spoilert!) de scene waarin de hoofdrolspeler OD'd met perfect day Lou Reed op de achtergrond is waarschijnlijk de beste toepassing van niet-originele muziek in een film die ik ooit heb gezien. 8,8/10

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...